Mål for den kommende NDen; vekt rundt 800 kg.
http://www.autoblog.com/2011/06/08/mazd ... l-comments
Her snakker vi vektreduksjon.
Moderator: Styremedlemmer
- biXen
- 7200 RPM
- Posts: 3347
- Joined: 13 Apr 2004, 02:00
- Medlemsnummer: 999
- Location: Stavanger
- Contact:
- Status: Offline
Re: Her snakker vi vektreduksjon.
Heftig mål. Ifølge en annen artikkel om en kommende RX var noe av grunnen til NC sin oppfeting at den delte mye av plattformen til RX-8.
Denne gang blir det jo motsatt (om det i det hele tatt blir noen ny RX) så da bør det ihvertfall være håp. Liker filosofien med lite vekt.
Denne gang blir det jo motsatt (om det i det hele tatt blir noen ny RX) så da bør det ihvertfall være håp. Liker filosofien med lite vekt.
- jallatralla
- 2000 RPM
- Posts: 307
- Joined: 03 Jun 2009, 12:40
- Status: Offline
Re: Her snakker vi vektreduksjon.
Blir imponert om de klarer dette, og samtidig seiler bra gjennom NCAP etc.
2001 1.6 NBFL
- DrHolm
- 7200 RPM
- Posts: 3045
- Joined: 13 Feb 2006, 01:00
- Medlemsnummer: 554
- Location: Lindeberg, Sørum
- Status: Offline
Re: Her snakker vi vektreduksjon.
Blir spennede å se utviklinga på dette!
Mazda satser knallhardt på å være anderledes, og det liker jeg.
Mazda satser knallhardt på å være anderledes, og det liker jeg.

| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
Re: Her snakker vi vektreduksjon.
Jeg tror ikke de klarer 800 kilo, men jeg er mer enn fornøyd om de klarer å få den under 1000.
'98 MX-5 1,6