Shortshift?

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Vidar
Moderator
Moderator
Medlemsnummer: 249
Status: Offline

Post by Vidar »

Du bør nok være litt mer forsiktig med shortshift ja..

JA, jeg har tenkt som deg en gang jeg også... Bilen har kort nok giring originalt... Men vil ikke gå tilbake til originalt nei...
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
EspenAndre
Moderator
Moderator
Medlemsnummer: 114

Post by EspenAndre »

Vidar wrote:Du bør nok være litt mer forsiktig med shortshift ja..

JA, jeg har tenkt som deg en gang jeg også... Bilen har kort nok giring originalt... Men vil ikke gå tilbake til originalt nei...
Kan bare si meg hundre prosent enig her ja, jeg stod i butikken hos IL i sommer og lurte på om jeg skulle kjøpe den...

Han viste meg ut i en bil som hadde både det og mye annet (feks. startknapp gjemt inni girstangen)

Jeg klarte ikke la vær å kjøpe den... :mrgreen:
Tror ikke det er så lett å bomgire når man er blitt vant uansett...
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
TraCkinG
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 587

Post by TraCkinG »

sitter her å lurer på om jeg skal kjøpe meg short shifter med tid og stunder... og søker på ebay bare for å få en liten oversikt... og der er det jo ett lass av forskjellige typer!! Men, dere som har/har hatt de fra ebay, hvordan er de... tenker da på stian og vidar som iallfall har hatt herfra begge to!

hvem er bra, eller, er de like alle sammen?? Den til obx ser jo litt tynnere og mer "falleferdig" ut, men også den som er mest "clean" (bare rett stang)... blir vel muligens skjult av det som er rundt giret...

Men, det som er hovedspm. mitt er egentlig om hvordan denne settes på! er det bare å skru opp tre skruer, ta ut den gamle, sette på pakninger, og dytte den nedi?? En bekjent som sa at man måtte under bilen!! syntes det hørtes veldig rart ut :?
Medlem nr: 587
'91 Miata Silverstone, 1,6
m/ diverse chrome styling
Miata Silverstone, 1:18
www.miata.no
Vidar
Moderator
Moderator

Post by Vidar »

Kjøpte min på eBay ja.. Min er todelt. og litt lengre enn den orignale.
Fungerer fint den.
Enkelt å montere, overførte en plastikdings fra den originale (en slags kopp på kula)
Og du slipper å krype under bilen.
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
2014 BMW 530D x-drive
TraCkinG
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 587

Post by TraCkinG »

Vidar wrote:Kjøpte min på eBay ja.. Min er todelt. og litt lengre enn den orignale.
Fungerer fint den.
Enkelt å montere, overførte en plastikdings fra den originale (en slags kopp på kula)
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/MAZDA-MI ... enameZWDVW

en slik du har da sånn ca? ser det er noen som kommer med sånne plastdingser, og noen uten.. på linken ser det ut som det er alt iallfall!!

Men, da hadde jeg rett angående mistanken om å krype under bilen var tull!! kunne ikke skjønne hva jeg skulle der å gjøre.. kunne jo ikke være så mye jobb som å gå inn i girkassa på den måten!

Hvordan er det forresten med girspaker? Alt passer på eller?
Medlem nr: 587
'91 Miata Silverstone, 1,6
m/ diverse chrome styling
Miata Silverstone, 1:18
www.miata.no
Vidar
Moderator
Moderator

Post by Vidar »

TraCkinG wrote:
Vidar wrote:Kjøpte min på eBay ja.. Min er todelt. og litt lengre enn den orignale.
Fungerer fint den.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/MAZDA-MI ... enameZWDVW

en slik du har da sånn ca? ser det er noen som kommer med sånne plastdingser, og noen uten.. på linken ser det ut som det er alt iallfall!!

Men, da hadde jeg rett angående mistanken om å krype under bilen var tull!! kunne ikke skjønne hva jeg skulle der å gjøre.. kunne jo ikke være så mye jobb som å gå inn i girkassa på den måten!

Hvordan er det forresten med girspaker? Alt passer på eller?
Det ligna på spaken min ja..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
2014 BMW 530D x-drive
inglar
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 558

Post by inglar »

Handlet en fra IL. Hele spaken er litt tynnere enn de du har linket til. Men jeg er absolutt ikke redd for at den skal knekke eller noe i den duren.
Image

Og alt passer rett på. Men som jeg fikk anbefalt, det var å legge et par runder med tape der aluminiumsringen som støtter den posen rundt girspaken for å unngå ulyder når den slår mot selve girspaken. Jeg måtte bare knekke t to plastringer på den originale monteringen og bytte koppen som sitter nederst på girspaken. Enkelt og greit. Det jeg brukte mest tid på var å få av midtkonsollen da jeg aldri hadde gjort dette før :oops:
Post Reply