Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Trimming koster penger, mens bilen er billig. Sånn er MX-verden
Jeg har brukt mye mye mye mer enn bilen kosta meg på tuning og lignende, og det er heller ikke uvanlig.
Du kan selvfølgelig finne noe brukt om du er heldig, det er bare å holde øyne og ører åpne
GReddy-kitet gir deg rundt 50hk ekstra, og stort billigere enn det slipper du nok ikke unna om du skal kjøpe ting nytt.
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro
Litt tålmodighet, og finne et brukt M45 Jackson racing komressor kit på ebay/miata.net til ca 1000,-USD? +moms og frakt med jetcarrier. Skal ikke være all verden å montere selv, med bruksanvisning, om det riktig sett til akkurat din modell. 1.6 m/u servo aircon o.l. ca 140hk på hjul.
Nytt fastforward supercharger kit for 1.6.NA for 4000,-USD. Uten intercooler.Mer omfattende montering, men fortsatt ikke umulig å gjøre på egen hånd skulle jeg tru, med bruksanvinsing og litt backup fra forhandler/andre med erfaring. 160-170hk på hjul, Spørs vel litt på kjørestil om OEM clutch og diff holder.
CCR racing i danmark har lagd ferdig et Rotrex komressor kit til 1,6 NA, uten intercooler(?) som de sannsynligvis vil få lovlig godkjent i danmark. Dette kan det vel muligens på sikt bli mulig å få godkjent i Norge og...? 160 hk på hjul, mulig noe lavere godkjent. Betingelsen for å få det godkjent i danmark vil være at de CCR racing monterer. samlet pris på deres kit til 1.8. NBFL ink montering var vel ca 35.000,- DKR. Pris til 1.6 er ikke ennå fastsatt, men blir vel deromkring. Sist jeg hørte, sikta de på å ha alt ferdig til salg og godkjenning før jul i år. (Men erfaringsmessig er fohandlerne av og til litt optimistiske i forhold til ferdig for salg dato`n:-D)
Diffen ryker jo siden det er en pre-94 1.6
Og da har du ca 10.000++ i startutgifter bare på å få gresskaret på stell, før du i det hele tatt har fått begynt å lade skikkelig.
Under 50.000 vil jeg påstå at dette er vanskelig å få til skikkelig om du ikke skal stå for skruinga selv. Alt fra eksosbandasje til mapping koster penger (og å droppe mappinga koster enda mer i det lange løp)
Det virker som om det bare tenkes STOR effektøkning.
Har en 90hk 1,6. Finnes det f eks chip til denne for å øke 10-20 hk?
- uten at det koster skjorta da.
Knut
-som kanskje burde bytte nick siden jeg er flytta til Særp...
2006 Volvo C70 2.4i 170 hk
2005 VW Transporter T5 Doka 1,9 TDI 145 hk
2004 Volvo V70 2,4 D5 210 hk
Altfor mange 60-talls Øglænd-sykler
X 2002 NBFL 1,6 "Rødhette"
X 1996 NA 1,6 "Lille Rø"
X Diverse bruksveteraner
X masse forskjelligeCitroen
gammel tommelfinger regel er ca 1000kr pr hest man skal opp.. dette høres mye ut, men har en tendens til å stemme veldig bra. ganske langt oppover. alt medregnet
Last edited by Harald on 04 Sep 2011, 23:08, edited 1 time in total.
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
Harald wrote:gammel tommelfinger regel er ca 1000kr pr hest man skal opp.. dette høres mye ut, men har en tendens til å stemme veldig bra. ganske langt oppover. alt medregnet
Hø!, og helt ned til Jackson racing "Cold Air Intake", kjøpt for vel ca 3000;-