Rudolf i regnvær på Rudskogen
Jeg har lagt ut noen bilder av "de andre" som jeg fikk fotografert i løpet av flaggvakta her
http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... 22&t=16562
Inge i NSK tok dette bildet (eneste åpne bil denne dagen):
Og her et bilde fra depot:
Det var glatt på Rudskogen denne dagen.
Jeg kjørte med Pirelli P6 på 15" BBS.
Disse dekkene er det ikke mulig å få varme (tror jeg) i 7 varmegrader og regnvær.
Så det var litt fort gjort å miste grepet.
Jeg snurra skikkelig fire ganger å må takke (de andre) flaggvaktene og tårnet for stor forståelse og tålmodighet
Til min store glede hadde jeg flere tilfeller av firehjulssladd også, og det tyder jo på at bilen har relativt god balanse.
Det jeg var mest spent på med oppsettet mitt (foruten motoreffekten) var fjæringen med de hjemmelagde coilovers-ene.
De funket helt upåklagelig og ser ut til ikke å være for stive (som jeg fryktet).
Bra Agility, godt valg av fjærer på eBay
Jeg kjører med R-package krengestag foran og Racing Beat bak, og kommer til å fortsette med det intill videre.
Det var litt tidlig (vått) til å si om bilen er for mye/lite overstyrt.
Jeg liker at den er bittelitt overstyrt.
Rudolf oppfører seg som om bilen er utstyrt med en rekkesekser.
Det er
fryktelig lett å bli lat (la vær å gire) med en slik motor.
Men i går valgte jeg å være lat og nyte motorkraften.
Fikk også tid til å kikke på knock-sensor, trykkmåler og AFM (Air/Fuel Meter) på langstrekka.
Aldri mer enn èn grønn lampe på knock-sensor ved 10psi trykk, altså ingen tendenser til tenningsbank
Etter 15 runder var kompressoren lunken
Motortemperatur, oljetrykk og AFM verdier er helt "etter boka".
Litt artig var det også å kjenne forskjellen fra den originale VLSD-diffen (1:4.3) til Torsen (1:4.1).
Vanskelig å være skråsikker her (på vått føre), men jeg hadde lite/ingen hjulspinn.
Utvekslingen virket også grei selv ved latmannsgiring.
Bremsene virket fint.
Det blir først på tørt føre at jeg får testet de skikkelig.
Jeg puttet en Iphone med Lap-Timer i bilen.
Logget 29 runder der beste rundetid var 2.12.
Høyeste hastighet 153 km/t.
Lap-timeren kunne fortelle meg at hvis jeg satte sammen de beste del-tidene fra kjøringen (etappe tider), så ville rundetiden blitt 1.49.
Så her er det tydeligvis noe å hente på kjøreferdigheter......
Til slutt en videosnutt med litt underholdning på slutten:
(legg merke til Rudometeret)
http://vimeo.com/41161262
Takk for hyggelig selskap fra kartleser Legendary/Øyvind.
Jeg gleder meg til neste banedag på tørt føre ....
Erik