"uling" framme i motor
Moderator: Styremedlemmer
- kodvaag
- 7200 RPM
- Posts: 1015
- Joined: 17 Sep 2003, 02:00
- Location: Kristiansand
- Contact:
- Status: Offline
F*** så mye trøbbel den bilen har forårsaket!!!
Med det lille du har demontert og montert så skal bilen starte igjen! Gå ut og fortell den det!
Skal starte uten de reimene du sier.
Søk på forumet til www.miata.net om "coil pack failure" hvis ikke du har gnist.
De bilene jeg helst ikke vil ha av MX-5 er :
1989-1991,5: short nose veiv.
1994-1997 1,6: 90 hk er det for lite?
1998-2000 1,8 med manualt gear: Har lest for mye på www.miata.net om motorer som går mekanisk i stykker grunnet trykket forårsaket av cluchen/feil endeklaring på veiva.
NB 1,6: er det for daut? Vet ikke for jeg hakke kjørt 1,8 liter!! (Heldigvis, når man ikke vet så savner man det ikke)
Men den bilen din har jo vært hjemsøkt av problemer!!!!! Er du sikker på at det er en Mazda??
Med det lille du har demontert og montert så skal bilen starte igjen! Gå ut og fortell den det!
Skal starte uten de reimene du sier.
Søk på forumet til www.miata.net om "coil pack failure" hvis ikke du har gnist.
De bilene jeg helst ikke vil ha av MX-5 er :
1989-1991,5: short nose veiv.
1994-1997 1,6: 90 hk er det for lite?
1998-2000 1,8 med manualt gear: Har lest for mye på www.miata.net om motorer som går mekanisk i stykker grunnet trykket forårsaket av cluchen/feil endeklaring på veiva.
NB 1,6: er det for daut? Vet ikke for jeg hakke kjørt 1,8 liter!! (Heldigvis, når man ikke vet så savner man det ikke)
Men den bilen din har jo vært hjemsøkt av problemer!!!!! Er du sikker på at det er en Mazda??
2003 Multivan TDI Syncro Westfalia
2009 Transporter 174hk TDI 4-motion
1986 Master 820
X:
1990 Miata B pack + LSD
1991 Miata B pack + LSD
1998 MX-5 gull
1998 MX-5 sort
1992 MX-5 Rød
1991 MX-5 Brg HT
1991 Miata SE BRG
1990 Miata B pack + LSD
2009 Transporter 174hk TDI 4-motion
1986 Master 820
X:
1990 Miata B pack + LSD
1991 Miata B pack + LSD
1998 MX-5 gull
1998 MX-5 sort
1992 MX-5 Rød
1991 MX-5 Brg HT
1991 Miata SE BRG
1990 Miata B pack + LSD
kodvaag wrote:F*** så mye trøbbel den bilen har forårsaket!!!
Med det lille du har demontert og montert så skal bilen starte igjen! Gå ut og fortell den det!
Skal starte uten de reimene du sier.
Søk på forumet til www.miata.net om "coil pack failure" hvis ikke du har gnist.
De bilene jeg helst ikke vil ha av MX-5 er :
1989-1991,5: short nose veiv.
1994-1997 1,6: 90 hk er det for lite?
1998-2000 1,8 med manualt gear: Har lest for mye på www.miata.net om motorer som går mekanisk i stykker grunnet trykket forårsaket av cluchen/feil endeklaring på veiva.
NB 1,6: er det for daut? Vet ikke for jeg hakke kjørt 1,8 liter!! (Heldigvis, når man ikke vet så savner man det ikke)
Men den bilen din har jo vært hjemsøkt av problemer!!!!! Er du sikker på at det er en Mazda??
Håper det er en Mazda ja

vettikke hva som skjer med bilen jeg.. er noe rart. Alt er på plass og greier..Så det er no merkelige greier. Så heretter så skal alt som er motorting (untatt oljeskift kanskje, for det var det vi gjorde sist den klikka) gjøres på verksted.
Er ikke så steike dyrt med en 12k service som skal gjøres på disse bilene i følge Mazda. (de bytter da olje, filter og sjekker bilen m.m) Altså ting jeg fint gjorde på min gamle. Men med den nye ser det jaggu ut som at den MÅ inn på verksted. Tar ikke sjangs på noe annet heretter. Motor og elektronikk = Verksted

94 1.8 (Prosjekt)
92 1.6 Brlilliant black C-pakke (delebil/partout)
15 BMW i3 - Batterirakett
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg
92 1.6 Brlilliant black C-pakke (delebil/partout)
15 BMW i3 - Batterirakett
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg
- Mazdafreaks
- 7200 RPM
- Posts: 1778
- Joined: 22 Apr 2004, 02:00
- Location: Hardanger
- Contact:
- Status: Offline
Liker ikkje verksted eg, de få gangene eg har levert bilen inn for noe eg ikkje gidder selv, så oppstår det alltid noe annet som de må gjøre, hadde bilen på hjulkontroll nå, og nå står bilen min på bukker hjemme med brukne bolter, hmmm hvorfor brakk ikkje de boltene eg demonterte, for eg bestemte meg for å bytte alle når eg første var i gang, nei man må gjøre alt selv da holder bilen lengre, samboerns golv iv også, var noe gale med dør låsen, gikk ikkje opp hver gang. Var og klagde og de skulle fikse det, endte opp med at døren begynte og opne seg selv i svinger, klagde igjen fikset problemet men da forsvant lyset i døren, da bestemte vi oss for å fikse det selv.. nei det er dyrt med servise... 

1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
-
- 7200 RPM
- Posts: 1281
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 201
- Location: Jessheim
- Status: Offline
Skummelt... Veit du hva som skjer? Hva er de første tegnene på at noe er i gjære, og hvor langt har disse motorene gått?kodvaag wrote:1998-2000 1,8 med manualt gear: Har lest for mye på www.miata.net om motorer som går mekanisk i stykker grunnet trykket forårsaket av cluchen/feil endeklaring på veiva.
Så langt funker min fin fint, men det er kanskje greit å sette av mere kroner til uforutsette utgifter.
- 18 Audi A5 2.0 TFSI quattro
x 13 Porsche Boxster
x 19 Golf GTI Performance
x -15 Audi A4 1,8 TFSi Avant q
x -13 Audi A4 1,8 TFSi Lim
x -09 Folkevogn Scirocco
x -99 MX-5 10th Anniversary 835/7500
x -96 MX-5 1,6 Classic red
x 13 Porsche Boxster
x 19 Golf GTI Performance
x -15 Audi A4 1,8 TFSi Avant q
x -13 Audi A4 1,8 TFSi Lim
x -09 Folkevogn Scirocco
x -99 MX-5 10th Anniversary 835/7500
x -96 MX-5 1,6 Classic red
jeje.. ok..hvor skal jeg begynne..
saken er slik.. Jeg har levert bilen på Okkenhaug i trondheim som har fått i oppdrag i å starte bilen min igjen..! Og de har funnet feilen. Min kjære styreenhet har tatt kvelden igjen!! og må byttes.. Det som er det beste i dette her, er at de har faktisk tatt seg bryet med å spore opp en brukt del i Danmark som jeg kan få kjøpe til 5-6000 kr. Det er service..
De brukte også relativt kort tid på å finne ut feilen også.
MEN...vi tok kontakt med Andreas Fast i Danmark som vi kjøpte den første styreenheten av, og han mente at generatoen var gåen. Derfor hadde styreenheten tatt kvelden igjen. Og da er vi i gang igjen med Strandveien Auto... For de burde da strengt tatt funnet ut dette da de hadde sin 17000kr fullsjekk på bilen. Og det kan vise seg det at den Coilen som ble byttet (fordi Strandveien mente at den var gåen, derfor startet ikke bilen) ikke var gåen i første omgang. Så vi må sikkert pushe Strandveien på dette..og slik smørje kan ta tid. Min drøm i denne verden akkurat nå er å få bilen klar til påske. Noe som kan virke som en Utopi i dette øyeblikk desverre.
Jeg skal ringe Okkenhaug på mandags morgen for å få prisoverslag på del og arbeid og om de kan sjekke om generatoren er gåen, men jeg ser for meg 10.000,- ++++
Men jeg lurer da på... Er det like greit å bytte til noe annet enn den "gamle" styreenheten, og kanksje investere i FM Link eller noe slikt?
Men da igjen....er neppe bilen klar til påske. DILEMMA!!!
for jeg er rimelig avhengig av bilen, siden jeg bor i Molde for tiden, og bilen står i trondheim. Og jeg drar hjem den 18. Mars, og må tilbake etter påske. Er ikke bilen ferdig til den 18. blir den jo ikke ferdig før etter påske..!
Sukk!!
saken er slik.. Jeg har levert bilen på Okkenhaug i trondheim som har fått i oppdrag i å starte bilen min igjen..! Og de har funnet feilen. Min kjære styreenhet har tatt kvelden igjen!! og må byttes.. Det som er det beste i dette her, er at de har faktisk tatt seg bryet med å spore opp en brukt del i Danmark som jeg kan få kjøpe til 5-6000 kr. Det er service..

De brukte også relativt kort tid på å finne ut feilen også.
MEN...vi tok kontakt med Andreas Fast i Danmark som vi kjøpte den første styreenheten av, og han mente at generatoen var gåen. Derfor hadde styreenheten tatt kvelden igjen. Og da er vi i gang igjen med Strandveien Auto... For de burde da strengt tatt funnet ut dette da de hadde sin 17000kr fullsjekk på bilen. Og det kan vise seg det at den Coilen som ble byttet (fordi Strandveien mente at den var gåen, derfor startet ikke bilen) ikke var gåen i første omgang. Så vi må sikkert pushe Strandveien på dette..og slik smørje kan ta tid. Min drøm i denne verden akkurat nå er å få bilen klar til påske. Noe som kan virke som en Utopi i dette øyeblikk desverre.
Jeg skal ringe Okkenhaug på mandags morgen for å få prisoverslag på del og arbeid og om de kan sjekke om generatoren er gåen, men jeg ser for meg 10.000,- ++++

Men jeg lurer da på... Er det like greit å bytte til noe annet enn den "gamle" styreenheten, og kanksje investere i FM Link eller noe slikt?
Men da igjen....er neppe bilen klar til påske. DILEMMA!!!
for jeg er rimelig avhengig av bilen, siden jeg bor i Molde for tiden, og bilen står i trondheim. Og jeg drar hjem den 18. Mars, og må tilbake etter påske. Er ikke bilen ferdig til den 18. blir den jo ikke ferdig før etter påske..!
Sukk!!
94 1.8 (Prosjekt)
92 1.6 Brlilliant black C-pakke (delebil/partout)
15 BMW i3 - Batterirakett
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg
92 1.6 Brlilliant black C-pakke (delebil/partout)
15 BMW i3 - Batterirakett
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg
- Mazdafreaks
- 7200 RPM
- Posts: 1778
- Joined: 22 Apr 2004, 02:00
- Location: Hardanger
- Contact:
- Status: Offline
Sjekk www.ebay.com for brukt styreenhet ligger ofte for salg der, meget rimelige også... 6k er mye for en brukt synest eg i allefall,,,
Sjekket i full fart og fant denne http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... ename=WDVW
Sjekket i full fart og fant denne http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... ename=WDVW
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
kom desverre aldri så langt som å melde meg inn. Fikk tak i skjema og slikt men..der stoppa det. Mor og bror er medlem dog...heh. Hjelper sikkert lite..men men
94 1.8 (Prosjekt)
92 1.6 Brlilliant black C-pakke (delebil/partout)
15 BMW i3 - Batterirakett
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg
92 1.6 Brlilliant black C-pakke (delebil/partout)
15 BMW i3 - Batterirakett
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg
var ikke dette VEL billig?? Steike... kan jo til og med sendes som gave.. heheMazdafreaks wrote: Sjekket i full fart og fant denne http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... ename=WDVW
Neh...må høre med verkstedet om de har no mulighet til å få bilen klar til før påska..hvis ikke fikk jeg plutselig litt mere tid gitt
må sjekke pris på generator også i samme slengen. Har ikke hørt om generator i motor en gang..

94 1.8 (Prosjekt)
92 1.6 Brlilliant black C-pakke (delebil/partout)
15 BMW i3 - Batterirakett
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg
92 1.6 Brlilliant black C-pakke (delebil/partout)
15 BMW i3 - Batterirakett
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg
- glaibilenmin
- 7200 RPM
- Posts: 2204
- Joined: 19 Nov 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 413
- Location: Ålesund
- Status: Offline
var det jeg tenkte på jeg også...menne.. fikk ikke dette til å stemme liksom.. Heh. Generator..var ny for meg, men så er ikke jeg no bilmekaniker heller da.heheglaibilenmin wrote:med generator... mener han ikke da dynamoen?

94 1.8 (Prosjekt)
92 1.6 Brlilliant black C-pakke (delebil/partout)
15 BMW i3 - Batterirakett
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg
92 1.6 Brlilliant black C-pakke (delebil/partout)
15 BMW i3 - Batterirakett
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg
- glaibilenmin
- 7200 RPM
- Posts: 2204
- Joined: 19 Nov 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 413
- Location: Ålesund
- Status: Offline