"uling" framme i motor

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
kodvaag
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1015
Joined: 17 Sep 2003, 02:00
Location: Kristiansand
Contact:
Status: Offline

Post by kodvaag »

F*** så mye trøbbel den bilen har forårsaket!!!

Med det lille du har demontert og montert så skal bilen starte igjen! Gå ut og fortell den det!
Skal starte uten de reimene du sier.

Søk på forumet til www.miata.net om "coil pack failure" hvis ikke du har gnist.

De bilene jeg helst ikke vil ha av MX-5 er :
1989-1991,5: short nose veiv.
1994-1997 1,6: 90 hk er det for lite?
1998-2000 1,8 med manualt gear: Har lest for mye på www.miata.net om motorer som går mekanisk i stykker grunnet trykket forårsaket av cluchen/feil endeklaring på veiva.
NB 1,6: er det for daut? Vet ikke for jeg hakke kjørt 1,8 liter!! (Heldigvis, når man ikke vet så savner man det ikke)

Men den bilen din har jo vært hjemsøkt av problemer!!!!! Er du sikker på at det er en Mazda??
2003 Multivan TDI Syncro Westfalia
2009 Transporter 174hk TDI 4-motion
1986 Master 820

X:
1990 Miata B pack + LSD
1991 Miata B pack + LSD
1998 MX-5 gull
1998 MX-5 sort
1992 MX-5 Rød
1991 MX-5 Brg HT
1991 Miata SE BRG
1990 Miata B pack + LSD
User avatar
m1chael
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1027
Joined: 29 Dec 2003, 01:00
Location: Trondheim
Status: Offline

Post by m1chael »

kodvaag wrote:F*** så mye trøbbel den bilen har forårsaket!!!

Med det lille du har demontert og montert så skal bilen starte igjen! Gå ut og fortell den det!
Skal starte uten de reimene du sier.

Søk på forumet til www.miata.net om "coil pack failure" hvis ikke du har gnist.

De bilene jeg helst ikke vil ha av MX-5 er :
1989-1991,5: short nose veiv.
1994-1997 1,6: 90 hk er det for lite?
1998-2000 1,8 med manualt gear: Har lest for mye på www.miata.net om motorer som går mekanisk i stykker grunnet trykket forårsaket av cluchen/feil endeklaring på veiva.
NB 1,6: er det for daut? Vet ikke for jeg hakke kjørt 1,8 liter!! (Heldigvis, når man ikke vet så savner man det ikke)

Men den bilen din har jo vært hjemsøkt av problemer!!!!! Er du sikker på at det er en Mazda??

Håper det er en Mazda ja 8)
vettikke hva som skjer med bilen jeg.. er noe rart. Alt er på plass og greier..Så det er no merkelige greier. Så heretter så skal alt som er motorting (untatt oljeskift kanskje, for det var det vi gjorde sist den klikka) gjøres på verksted.
Er ikke så steike dyrt med en 12k service som skal gjøres på disse bilene i følge Mazda. (de bytter da olje, filter og sjekker bilen m.m) Altså ting jeg fint gjorde på min gamle. Men med den nye ser det jaggu ut som at den MÅ inn på verksted. Tar ikke sjangs på noe annet heretter. Motor og elektronikk = Verksted :?
94 1.8 (Prosjekt)
92 1.6 Brlilliant black C-pakke (delebil/partout)
15 BMW i3 - Batterirakett
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg
User avatar
Mazdafreaks
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1778
Joined: 22 Apr 2004, 02:00
Location: Hardanger
Contact:
Status: Offline

Post by Mazdafreaks »

Liker ikkje verksted eg, de få gangene eg har levert bilen inn for noe eg ikkje gidder selv, så oppstår det alltid noe annet som de må gjøre, hadde bilen på hjulkontroll nå, og nå står bilen min på bukker hjemme med brukne bolter, hmmm hvorfor brakk ikkje de boltene eg demonterte, for eg bestemte meg for å bytte alle når eg første var i gang, nei man må gjøre alt selv da holder bilen lengre, samboerns golv iv også, var noe gale med dør låsen, gikk ikkje opp hver gang. Var og klagde og de skulle fikse det, endte opp med at døren begynte og opne seg selv i svinger, klagde igjen fikset problemet men da forsvant lyset i døren, da bestemte vi oss for å fikse det selv.. nei det er dyrt med servise... :lol:
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
motorhead
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1281
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 201
Location: Jessheim
Status: Offline

Post by motorhead »

kodvaag wrote:1998-2000 1,8 med manualt gear: Har lest for mye på www.miata.net om motorer som går mekanisk i stykker grunnet trykket forårsaket av cluchen/feil endeklaring på veiva.
Skummelt... Veit du hva som skjer? Hva er de første tegnene på at noe er i gjære, og hvor langt har disse motorene gått?
Så langt funker min fin fint, men det er kanskje greit å sette av mere kroner til uforutsette utgifter.
- 18 Audi A5 2.0 TFSI quattro

x 13 Porsche Boxster

x 19 Golf GTI Performance

x -15 Audi A4 1,8 TFSi Avant q

x -13 Audi A4 1,8 TFSi Lim

x -09 Folkevogn Scirocco

x -99 MX-5 10th Anniversary 835/7500

x -96 MX-5 1,6 Classic red
User avatar
m1chael
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1027
Joined: 29 Dec 2003, 01:00
Location: Trondheim
Status: Offline

Post by m1chael »

jeje.. ok..hvor skal jeg begynne..
saken er slik.. Jeg har levert bilen på Okkenhaug i trondheim som har fått i oppdrag i å starte bilen min igjen..! Og de har funnet feilen. Min kjære styreenhet har tatt kvelden igjen!! og må byttes.. Det som er det beste i dette her, er at de har faktisk tatt seg bryet med å spore opp en brukt del i Danmark som jeg kan få kjøpe til 5-6000 kr. Det er service.. :)
De brukte også relativt kort tid på å finne ut feilen også.
MEN...vi tok kontakt med Andreas Fast i Danmark som vi kjøpte den første styreenheten av, og han mente at generatoen var gåen. Derfor hadde styreenheten tatt kvelden igjen. Og da er vi i gang igjen med Strandveien Auto... For de burde da strengt tatt funnet ut dette da de hadde sin 17000kr fullsjekk på bilen. Og det kan vise seg det at den Coilen som ble byttet (fordi Strandveien mente at den var gåen, derfor startet ikke bilen) ikke var gåen i første omgang. Så vi må sikkert pushe Strandveien på dette..og slik smørje kan ta tid. Min drøm i denne verden akkurat nå er å få bilen klar til påske. Noe som kan virke som en Utopi i dette øyeblikk desverre.
Jeg skal ringe Okkenhaug på mandags morgen for å få prisoverslag på del og arbeid og om de kan sjekke om generatoren er gåen, men jeg ser for meg 10.000,- ++++ :cry:
Men jeg lurer da på... Er det like greit å bytte til noe annet enn den "gamle" styreenheten, og kanksje investere i FM Link eller noe slikt?
Men da igjen....er neppe bilen klar til påske. DILEMMA!!!
for jeg er rimelig avhengig av bilen, siden jeg bor i Molde for tiden, og bilen står i trondheim. Og jeg drar hjem den 18. Mars, og må tilbake etter påske. Er ikke bilen ferdig til den 18. blir den jo ikke ferdig før etter påske..!


Sukk!!
94 1.8 (Prosjekt)
92 1.6 Brlilliant black C-pakke (delebil/partout)
15 BMW i3 - Batterirakett
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg
User avatar
Mazdafreaks
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1778
Joined: 22 Apr 2004, 02:00
Location: Hardanger
Contact:
Status: Offline

Post by Mazdafreaks »

Sjekk www.ebay.com for brukt styreenhet ligger ofte for salg der, meget rimelige også... 6k er mye for en brukt synest eg i allefall,,,

Sjekket i full fart og fant denne http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... ename=WDVW
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

Hva med garanti på verkstedjobben ???

Er du NAF medlem burde du ta kontakt med dem...
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
User avatar
m1chael
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1027
Joined: 29 Dec 2003, 01:00
Location: Trondheim
Status: Offline

Post by m1chael »

kom desverre aldri så langt som å melde meg inn. Fikk tak i skjema og slikt men..der stoppa det. Mor og bror er medlem dog...heh. Hjelper sikkert lite..men men
94 1.8 (Prosjekt)
92 1.6 Brlilliant black C-pakke (delebil/partout)
15 BMW i3 - Batterirakett
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg
User avatar
m1chael
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1027
Joined: 29 Dec 2003, 01:00
Location: Trondheim
Status: Offline

Post by m1chael »

Mazdafreaks wrote: Sjekket i full fart og fant denne http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... ename=WDVW
var ikke dette VEL billig?? Steike... kan jo til og med sendes som gave.. hehe
Neh...må høre med verkstedet om de har no mulighet til å få bilen klar til før påska..hvis ikke fikk jeg plutselig litt mere tid gitt

må sjekke pris på generator også i samme slengen. Har ikke hørt om generator i motor en gang.. :?
94 1.8 (Prosjekt)
92 1.6 Brlilliant black C-pakke (delebil/partout)
15 BMW i3 - Batterirakett
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg
User avatar
glaibilenmin
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 2204
Joined: 19 Nov 2003, 01:00
Medlemsnummer: 413
Location: Ålesund
Status: Offline

Post by glaibilenmin »

med generator... mener han ikke da dynamoen?
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers

Prosjekt 96 brg 1,8 mx5

90'Classic red. R.I.P

Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
User avatar
m1chael
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1027
Joined: 29 Dec 2003, 01:00
Location: Trondheim
Status: Offline

Post by m1chael »

glaibilenmin wrote:med generator... mener han ikke da dynamoen?
var det jeg tenkte på jeg også...menne.. fikk ikke dette til å stemme liksom.. Heh. Generator..var ny for meg, men så er ikke jeg no bilmekaniker heller da.hehe 8)
94 1.8 (Prosjekt)
92 1.6 Brlilliant black C-pakke (delebil/partout)
15 BMW i3 - Batterirakett
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg
User avatar
glaibilenmin
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 2204
Joined: 19 Nov 2003, 01:00
Medlemsnummer: 413
Location: Ålesund
Status: Offline

Post by glaibilenmin »

dynamoen generere strøm derfor generator
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers

Prosjekt 96 brg 1,8 mx5

90'Classic red. R.I.P

Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
Post Reply