Peilet olje og det var såvidt olje på peilepinnen. Underlig, da jeg peilet for en uke siden, og da var nivået bra. Bra kjøling på motoren også og ingen tegn til unormal temperatur. Merkelig at dette plutselig skjedde.
Havariet skjedde på vei ned fra Grefsenkollen. Jeg parkerte straks bilen i veikanten , med nesa vendt nedover. I dag da jeg skulle taue bilen, var gulvteppet på passasjersiden klissvått. Det stod faktisk vann over teppet. Fikk bilen tauet og ved nærmere ettersyn fant jeg ut at det stod en centimeter med vann i hele fotbrønnen. Ecu'en var våt og jeg tenker den var godt i vann da jeg kjørte ned Grefsenkollen.

Jeg har ikke målt kompresjon enda. Symptomene over tyder dog på sprekt toppakning.
Spørsmålet er; kan en kortslutning av ECU ha forårsaket dette ? Synes det er et svært underlig sammentreff, at ecu'en ble våt , rett før motoren havarerte.
Hvordan vannet har kommet inn i bilen er et annet mysterium. Kan det ha kommet inn via kanalene? Har vært sløv til å holde dreneringen åpen i det siste, og det har regnet mye...