Da var det på tide å få ut fingeren, og begynne feilsøke rundt disse underlige "kraft-kutt" symptomene mine, som opptrer når det er ca 1/4- bensin på tanken.
http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... 8&start=30
Tenkte det er lurt å begynne lengst bak i bensinsystemet og ta en titt i tanken og plukke ut bensinpumpa.
Jeg fant ingen partikler som fløt rundt. Heller ikke noe som lå på bunnen av tanken. Men innsiden av tanken har en del overflaterust. Jeg har aldri sett oppi en bensintank før, så jeg vet ikke om dette er normalt for en tank som har inneholdt bensin siden slutten av 80-tallet

Det som var langt mer interessant var det jeg fant liggende på bensinpumpas filter. Der lå det noe som kan minne om en Iberiasnegle. En svær, avlang brun klump, som presset filteret sammen på midten.
Av det jeg har lest av andres erfaringer rundt dette kraft-kutt symptomet som jeg har (og som tydeligvis er drivstoffrelatert), så har nettop dette filteret vært forurenset på denne måten og symptomene har opphørt etter at de renset filteret.
Jeg plukket av dritten, og renset filteret med en tannbørste og frisk bensin.
Motoren kjennes nå noe friskere. Mulig dette er noe jeg inbiller meg, da jeg på ingen måte kan forstå at den dritten kan ha gjort bensintilførselen noe godt. Men som sagt, det kjennes bra, så får jeg håpe at symptomene ikke oppstår igjen. Jeg skal uansett gå over fuel rail og innsprøytingsdyser......(etter hvert)

Så det store spørsmålet: hva er dritten og hvor kommer den fra?

Fargen var rustfarget, men konsistensen var som potetmel (tettpakket i våt tilstand og pulverisert i tørr tilstand).