Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
AJF wrote:PÅ meg blir det en moderat ferie i år, investeringen svir jo litt i pungen, men regner med at den skal gi meg mange brede smil når jeg parkerer div BMWer til sommeren
Heller ikke umulig at en del av ferien blir en liten tur nedover i Tyskland for å teste bilen på Ringen om jeg får bilen til å funger ok.
Vidar wrote:Fikk du sendt med JetCarrier ?
Nei, fikk den sendte den med Bax Global etter tips fra Sebring i en annen tråd her på forumet, frakten kom på 150$, står på papiren at pakken veier 22Kg, i volum er den ca (40*40*70)cm. Jeg betalte for varen via paypal den 06.03, 09.03 ble den sendt fra Importparts, og i dag 21.03 ble den altså levert på døren min.
rt wrote:Du bør gå over hele motoren og sjekke at alt er tipp-topp, spesielt se etter lekkasjer. Du bør måle kompresjonen for å sjekke at stempelringene er ok, og følge med på oljeforbruket i forkant for å se at det ikke er noe muffens. Og du bør allerede nå gå over til 98 oktan bensin og kjøre noen tanker slik at det ikke er spor av lavoktan igjen før du monterer kompressor.
Takk for tips!
Motoren skal være i topp stand, har gått ca 114000km, oljeforbruk har ikke vært nevneverdig de 50000km jeg har kjørt bilen. 98 oktan har jeg brukt det siste halvannet året, pga tenning justert til 14 BTDC. Ser det står i papirene fra JR at tenningen må settes til 8BTDC ved 93 oktan, vet du om jeg kan sette den til 10BTDC siden vi i Norge kjører på 98 oktan, eller vil det kreve en eller annen form for tenningskontroll?? Neste på ønskelisten min er MSD boost timer.
93 oktan i USA tilsvarer norsk/europeisk 98 oktan, mens 91 oktan i USA = 95 oktan her borte. Så innstillingene for 93 oktan i USA er et godt utgangspunkt.
rt wrote:
93 oktan i USA tilsvarer norsk/europeisk 98 oktan, mens 91 oktan i USA = 95 oktan her borte. Så innstillingene for 93 oktan i USA er et godt utgangspunkt.
Yep. Jeg trodde faktisk at 93 PON var det samme som 95 RON her i Noreg, men nei.
Lang historie bak RON ( Europa) og MON,PON (USA) som inkluderer WW1 og fly som styrter osv: http://www.btinternet.com/~madmole/Refe ... ONPON.html
Takk for nytting monteringslink og mange svar rundt oktan spørsmålet mitt, da har jeg lært litt om forskjellen på RON og PON
HansT wrote:
Jeg kjøpte en Bipes ACU og kjører nå med 16 grader BTDC og retarderer ned til 6 grader på full boost. Har nå aldri tenningsbank. Vurderer likevel å bytte til Link ECU og større dyser.
Du får si i fra om du engang i fremtiden ønkser å selge Bipes ACUen
HansT wrote: Du har noen å glede deg til. Når du starter opp bilen første gang, begynner tenning og tomgangsjusteringene, og tar første turen, kommer du til å glise bredt resten av dagen..
HansT wrote: Du har noen å glede deg til. Når du starter opp bilen første gang, begynner tenning og tomgangsjusteringene, og tar første turen, kommer du til å glise bredt resten av dagen..
resten av sesongen mener du vel
EDIT !
Til neste påske.. mente jeg...
men allerede til jul så begynner du å leke med tanken om bigboost upgrade....
Har tenkt på boost upgraden nå jeg, enda jeg ikke har kjøpt kompressor..
HansT wrote:
HF-mx5T wrote:
HansT wrote: Du har noen å glede deg til. Når du starter opp bilen første gang, begynner tenning og tomgangsjusteringene, og tar første turen, kommer du til å glise bredt resten av dagen..
resten av sesongen mener du vel
EDIT !
Til neste påske.. mente jeg...
men allerede til jul så begynner du å leke med tanken om bigboost upgrade....
boost is addictive !
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Har tenkt å forhøre meg rudt på noen tviltilsyn og høre på muligheten å få godkjent en kompressor i bilen min..
Hadde du orka å skanna inn og maila til meg ??
(Installasjons manualen trenger jeg ikke, den har jeg lasta ned i fra webben)
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Har tenkt å forhøre meg rudt på noen tviltilsyn og høre på muligheten å få godkjent en kompressor i bilen min..
Hadde du orka å skanna inn og maila til meg ??
(Installasjons manualen trenger jeg ikke, den har jeg lasta ned i fra webben)
Når det gjelder parpirer som følger med pressa er det ikke rare greier utenom installasjonsmanualen, kun et registreringskort som skal sendes JR for å gå garanti. Si i fra om du vil ha noe av dette scannet.
Jeg har selv også tenkt og gjøre en jobb mot biltilsynet i løpet av sommeren for å se om det er mulig å få dette godkjent. Vil da basere meg på BBR papirene som finnes. Minuset for meg er at bilen min er importert i 2002, slik at om dette skal godkjennes må jeg da betale HK avgift som om bilen min var en 2002 modell (Norge og de latterlige avgiftene...)
Vidar wrote:
Jeg vil gjerne ha CARB papirene skannet
Hva er CARB papirene??
-1994' Mazda MX-5 1,8MP62 (klassikeren)
-2019' Mazda MX-5 2.0 (den fremtidige klassikeren)
-2012' Nissan Leaf SL (sparebøssa)
-2019' Tesla Model X LR (trekkvogn og hyttebil)
AJF wrote: Montering har jeg avtalt med en kompis som har verksted at vi skal fikse 8-9.april. Tror tiden frem til den helgen kommer til å gå saaaaaakte...
he he.. ser jeg har blinset litt på kalenderen når jeg skrev det første innlegget mitt, det er 1-2.april vi har planlagt og innstallere Kun 9 dager igjen
Mail jeg fikk fra JR:
When the 'street legal' supercharger kit is purchased, it comes with ALL
the necessary paperwork and stickers and tuning information. We're not
permitted to send ONLY the C.A.R.B. 'legal' stickers or related
information to you.
CARB, mener jeg er papirer på at bilen med JRSC holder CO kravene.. Noe som kan være kjekt å ha, for det kan de kreve..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Vidar wrote:Mail jeg fikk fra JR:
When the 'street legal' supercharger kit is purchased, it comes with ALL
the necessary paperwork and stickers and tuning information. We're not
permitted to send ONLY the C.A.R.B. 'legal' stickers or related
information to you.
CARB, mener jeg er papirer på at bilen med JRSC holder CO kravene.. Noe som kan være kjekt å ha, for det kan de kreve..
Skjønte det nå , CARB står for "California Air Resources Board". Som JR sier er kittet godkjent for gatebruk i mange stater i USA. CARB "legal" sticker som de referer til er dette klistremerket. Annen tuning information enn det nevnt i innlegget mitt lenger opp har jeg ikke mottatt.