Jula varer helt til Påske...
Moderator: Styremedlemmer
Å herregud. Hvorfor vil ingen gjøre sånt med min bil?Vidar wrote:Her er en film å se på i påsken....
http://brpforum.infopop.cc/eve/ubb.x/a/ ... _on_tt.wmv

-
- Status: Offline
Nå skal ikke jeg påstå at det er spesielt vanskelig å montere en kompressor i bilen, men den filmen gir ikke noe som helst indikasjoner på arbeidsomfanget av en slik montering.steffen wrote:Fy pokker å lett det så ut å montere på den superchargeren.. Som å bygge lego.
Dessuten, gutta på BRPerformance har gjort dette hundrevis av ganger før, og jobber 2 stk på hver sine ting helt automatisk. Som jeg har nevnt i en annen tråd, jeg brukte 2-3 dager med god tid og dobbel dobbel sjekking i forhold til manual etc når jeg monterte min. Skulle jeg gjort det idag hadde jeg nok klart det på 1/3 av tiden. Så hvis en har litt teknisk innsikt, og har brukt verktøy før, klarer de fleste det. Akkurat de med 10 tommeltotter er jeg dessverre ikke sikker klarer det...

1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
1996 Porsche 993 C2
- kodvaag
- 7200 RPM
- Posts: 1015
- Joined: 17 Sep 2003, 02:00
- Location: Kristiansand
- Contact:
- Status: Offline
Jo.steffen wrote: Er jo ikke beregna for det.
Du har en turbomotor fra 323 turbo, bare at du har høyere kompresjon, og mangler turboen.
2003 Multivan TDI Syncro Westfalia
2009 Transporter 174hk TDI 4-motion
1986 Master 820
X:
1990 Miata B pack + LSD
1991 Miata B pack + LSD
1998 MX-5 gull
1998 MX-5 sort
1992 MX-5 Rød
1991 MX-5 Brg HT
1991 Miata SE BRG
1990 Miata B pack + LSD
2009 Transporter 174hk TDI 4-motion
1986 Master 820
X:
1990 Miata B pack + LSD
1991 Miata B pack + LSD
1998 MX-5 gull
1998 MX-5 sort
1992 MX-5 Rød
1991 MX-5 Brg HT
1991 Miata SE BRG
1990 Miata B pack + LSD
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Bilen ble levert med en ettermontert BBR turbo i England.
Og den yter 150 Hk.
Og den yter 150 Hk.
steffen wrote:He he, skøyer bare litt. Men med tida så frister det veldig. 17.000 kroner for 40 % power er jo interessant.
Men bremser og mye annet utstyr bør vel oppgraderes. Så det blir vel dyrere enn 17.000..
Vil motor og slikt klare så mye hestekrefter i lengden? Er jo ikke beregna for det.
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
- AJF
- 6500 RPM
- Posts: 922
- Joined: 23 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 282
- Location: Oslo
- Status: Offline
Heldig kar, han som eier den bilenVidar wrote:Her er en film å se på i påsken....
http://brpforum.infopop.cc/eve/ubb.x/a/ ... _on_tt.wmv

- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Selv om han ikke ser så lykkelig ut..AJF wrote:Heldig kar, han som eier den bilenVidar wrote:Her er en film å se på i påsken....
http://brpforum.infopop.cc/eve/ubb.x/a/ ... _on_tt.wmv
Hvertfall ikke i forhold til de som får ødelagt bilene sine i pimp my ride..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
- AJF
- 6500 RPM
- Posts: 922
- Joined: 23 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 282
- Location: Oslo
- Status: Offline


De største probleme skulle vise seg og komme etter selve monteringen, vi sleit med å få justert tomgangen på bilen, holdt vel på en time med dette uten å lykkes. Bilen falt hele tiden ned på 500rpm og døde ut. Så vi gav opp å prøve og få til tomgangen i går, så det ble kjøring fra Drammen til Oslo uten tomgang i natt.
Viste seg at vi nok hadde vært litt trøtte når vi knotet med tomgangen i går, for etter vel 30min finjustering på tomgangsskruen i formiddag klarte jeg og få stablisert tomgangen på 950rpm


Totalt har jeg nå kjørt ca 10 mil med kompressor og det er gøy


Dessverer har jeg også et lite problem, toppmainifolden på komressoren gniser såvidt mot panseret på to steder (se de to nederste bildene) ved vibrasjon. Noen som har noen tips for hvordan jeg kan løse dette. Kompressoren sitter riktig justert i fohold til løpejul osv, så foreløpeig har jeg ikke prøvd å flytte noe på denne. Hvordan er klaringen mellom kompressor og panser hos dere andre som har kompressor??
Noen bilder:
-1994' Mazda MX-5 1,8MP62 (klassikeren)
-2019' Mazda MX-5 2.0 (den fremtidige klassikeren)
-2012' Nissan Leaf SL (sparebøssa)
-2019' Tesla Model X LR (trekkvogn og hyttebil)
-x 1990' Mazda MX-5 1,6MP45
-x 1998' Mazda MX-5 1,8MP62
-x 2004' Mazdaspeed MX-5 1,8T
-2019' Mazda MX-5 2.0 (den fremtidige klassikeren)
-2012' Nissan Leaf SL (sparebøssa)
-2019' Tesla Model X LR (trekkvogn og hyttebil)
-x 1990' Mazda MX-5 1,6MP45
-x 1998' Mazda MX-5 1,8MP62
-x 2004' Mazdaspeed MX-5 1,8T
-
- Moderator
- Posts: 5120
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 114
- Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
- Contact:
- Status: Offline