Her er mine slik de er for øyeblikket.
Tenning er helt standard.
100 row er litt i feteste laget men fungerer utmerket.
Den mappen til broren din ser litt texas ut.
Det hoppet i tenning kan skyldes at det har forekommet tenningsbank.
Linken vil da senke tenningen med diverse grader for den sonen.
Hvis det da gjøres en Store blir endringen permanent.
Det er lett at dette kan skje hvis man driver å endrer på parameterene for ladetrykk og tester med litt grisekjøring innimellom.
Jeremy hos FM driver å pusler med en ny basemap nå
http://forum.miata.net/ubb/ultimatebb.p ... 1;t=030222
Jeg har fått den på mail nå men får ikke sjekket den ut før jeg blir ferdig med oljereturen.
Hvis dere har mye problemer ville jeg fått tak i siste versjon av chip og basemap og startet med blanke ark.
Siste versjon av tuningmanualen er også en del mer omfattende enn denn jeg brukte før jul.
Jeg har brukt RTLink med DLL når jeg tuner. Meget snedig å få lydsignal når man er i en sone samt å kunne få melding om knock og andre ting som skulle inntreffe i realtime.
Ellers har jeg noen problemer med styringen av ladetrykke på den trange T25en min.
Jeg får noen svingninger i ladetrykket over 5K som jeg ikke får kompensert med wastegateparametrene i Linken.
At den faktisk feiger ut og mister trykk skyldes at T25en er litt i trangeste laget + for mye baktrykk (org. eksos)
Det som ikke stemmer er svigningene som blir større jo høyere gir (belastning) man kjører i.
Kjører nå på 12 psi/0,8 bar.
Jeg gjetter på at det er en eller annen slangekobling som driver å slipper ut litt luft når lufthastigheten blir for stor eller at PCV saken mellom toppdeksel og innsug driver å ånser seg.