En moderne/ny bil kan kjøres over trikkekinner, brostein og "norsk asfalt" uten at man hører annet enn dekkene som jobber mot ujevnhetene. (iallefall kan Audien min det). Og det selv med sportsunderstell og lavprofildekk.
Men MX5'en min knirker, rister og skrangler så jeg er redd for at den skal gå i oppløsning. Stort sett reduserer jeg farten betraktelig mye mer enn jeg ville gjort med Audi'en når jeg kommer til ujevnheter i asfalten, men det er jo en sportsbil, jeg vil jo kjøre fortere med den enn med Audi'en.
Hva er det lurt å gjøre for å forbedre den? Stive opp karrosseriet? Hvor får jeg isåfall størst utbytte? (ok, det er en cab og vil aldri bli like stiv som en bil med tak...)
Nye foringer? Har det noe effekt?
Lettere felger? Har allerede 14" BBS på originaldim så ikke så mye å hente her tror jeg.
Og er det noen som vet hvordan en 1991 modell var da den var ny? Er dette slik bilen er konstruert slik at man må forbedre konstruksjonen, eller kommer det av slitasje slik at ved å bytte alt som er slitt så blir den slik jeg ønsker?
Gode ideer og erfaringer mottas med takk