Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Flyin` Miata ACT clutch, billet flywheel, clutch switch override, pilot and release bearings combination package. Fits all Miatas.
Trenger jeg noe mer eller er det noe som er kjekt å skifte når man først er av med girkassen.
Det er vel et lager og en pakning på den utgående akselen. Vet ikke om dette er "pilot bearing" eller hva det heter på norsk.
Skiftearmen har vel også noe gummigreier som kan være moden for utskiftning.
Er spent på svinghjulet. ( Blipp, blipp, blipp.... )
Og ikke minst pedaltrykket og på ACT trykkplata.
er nok ikke så mye annet som er nødvendig å bytte med det kitet der.. alt følger med.. eventuelt måtte det være simmeringen bak på veiva.. men om den ikke lekker, så kan den likegodt få sitte..
skaff deg litt loctite til boltene på svinghjulet det er det eneste
pedaltrykket blir litt strammere, men langt fra hard fin fint
lykke til!
-2001 MX5 1.8 Sport
-2019 BMW 320xd
-2014 BMW X1
x (- 90 Miata 1.6T Flyin Miata -)
x (- 89 BMW 327i 755whp)
enda en eier av happy meal ja du trenger nok det med den nye effekten i kjerra... takker for testen forresten, var morro, men fremkalte uante mengder abstinenser etter effekt og sportsbil...
Jepp, det var hyggelig med litt tilbakemeldinger på bilen. De veiene rundt der var virkelig som skapt for MX-5.
Jeg syntes jeg kjente at clutchen slurte litt når vi var ute og testet bilen.
Fikk bekreftet mistanken på vei hjem etter litt provisorisk dragracing inn mot Lillestrøm
Får ikke pakke fra FM før etter kjøring på Rudskogen den 14. så det blir vel å holde seg i skinnet på banen og håpe at det holder nok til at man kan ha det gøy.
Nesten synd å sette inn det pene svinghjulet. Burde hatt det på veggen i stedet.
Det er mye jobb å bytte clutch har jeg funnet ut. Har ikke kommet lenger enn å få av PFF, mellomaksel og tappet ut oljen. Tipper det blir noen kvelder med banning før ting er på plass.
Det ble 877 $ + 1200kr i moms og frakt med jetcarrier ~ tilsammen ca. 6700 kr,- (og vips var jeg blakk denne måneden...).
Kunne vel sneket lit mer på momsen men det var første gang jeg brukte jetcarrier så...
Utmerket service btw.
Endelig ferdig med clutchbytte(hælvete).
Jeg brukte vel ca. 20 timer.
Det er leeenge til den girkassen skal av igjen for å si det slik.
Ikke hjelper det å ha en trang garasje med grusgulv heller.
Har fått testet litt i dag. Trodde først jeg hadde gjort noe dumt på første turen. Fikk jo knapt til å rygge ut av garasjen uten å burne eller kvele bilen. Clutchen var totalt binær.
Heldigvis har den blitt bedre etter litt innkjøring og justering av clutchpedalen. Tror alikevel ikke at køkjøring er det jeg gleder meg mest til
Pedaltrykket ble en del hardere.
Det lette svinghjulet fungerer utmerket. Responens på tomgang ble mye bedre og girskift går raskere.
Har stått i diverse kryss og ruset som en idiot bare for å kjenne hvor raskt motoren endrer turtall. Får litt motorsykkel følelse. blipp blipp blipp...
Har nettopp kommet hjem fra Danmarks Hurtigste Bil/DHB arrangert i regi av bladet Vmax.
Etter mye masing så havnet jeg tilslutt på stripa og på drift/slædd banen. Utrolig moro men dårlige tider med høye 15sek med toppfart på 155-170km/t med 18"
Etter ett par runder med 8-tall så begynte clutchen å slippe. Kjørte derfor 140mil tilbake til Tr.heim idag med sliten clutch
Sitter da her og skal bestille "Happy-Meal" som sommergave til meg selv.
Hvordan er dette til "Daglig bruk"? De som har denne pakken kom gjerne med tilbakemeld.
Morten
Medl.nr.436
-00 Honda S2000
*2000 Audi TT Quattro
*91 MX-5 Turbo med mye snadder.
Clutchen min ble bedre når den var kjørt inn.
Det hender jeg kvæler den men det har egentlig mest med det lette svinghjulet å gjøre.
Egentlig så er den eneste forskjellen litt hardere pedal.