Rudolf (mye bilder)
Moderator: Styremedlemmer
- Rudolf
- 7200 RPM
- Posts: 5969
- Joined: 26 Sep 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 627
- Location: Oslo
- Contact:
- Status: Offline
Banekjøring Rudskogen 23. mai.
Denne fredags ettermiddagen startet med skybrudd og dermed ganske våte forhold for gateslicks på Rudskogen.
Men det er jo slike forhold man lærer mest av, og jeg har etter hvert begynt å like å kjøre på vått.
Etter en pause (med ganske mye juging), så hadde det tørket opp en del.
Noe forbauset konstaterte jeg at jeg raskt fikk rundetider som tangerte persen min fra i fjor
Enten lærer man mye av kjøring på vått, ellers så er Rudolf i veldig godt slag, eller så begynner sjåføren å få litt drag på dette her.
Jeg tipper det er en passe dose av alle tre faktorer.
Etter over 30 runder, måtte jeg gi meg av naturlige grunner.
Jeg hadde ikke mer sprit (E85) på tanken
Så Rudolf er tørst under slike forhold.
Som vanlig må jeg bare konstatere at Rudolf funker helt fjell !
Ingen problemer med noe som helst.
Jeg er spesielt imponert over bremsene, standard 1.8 bremser med greenstuff klosser (montert for to år siden) og slissa skiver.
Mange "tøffe" biler/sjåfører bremser mye tidligere en jeg etter rettstrekkene.
Mine bremser tar skikkelig og er veldig forutsigbare.
Rudolf i aftensolen etter en god økt på banen, med neste tom tank.....
Erik
(fornøyd Ræserbileier)
Denne fredags ettermiddagen startet med skybrudd og dermed ganske våte forhold for gateslicks på Rudskogen.
Men det er jo slike forhold man lærer mest av, og jeg har etter hvert begynt å like å kjøre på vått.
Etter en pause (med ganske mye juging), så hadde det tørket opp en del.
Noe forbauset konstaterte jeg at jeg raskt fikk rundetider som tangerte persen min fra i fjor
Enten lærer man mye av kjøring på vått, ellers så er Rudolf i veldig godt slag, eller så begynner sjåføren å få litt drag på dette her.
Jeg tipper det er en passe dose av alle tre faktorer.
Etter over 30 runder, måtte jeg gi meg av naturlige grunner.
Jeg hadde ikke mer sprit (E85) på tanken
Så Rudolf er tørst under slike forhold.
Som vanlig må jeg bare konstatere at Rudolf funker helt fjell !
Ingen problemer med noe som helst.
Jeg er spesielt imponert over bremsene, standard 1.8 bremser med greenstuff klosser (montert for to år siden) og slissa skiver.
Mange "tøffe" biler/sjåfører bremser mye tidligere en jeg etter rettstrekkene.
Mine bremser tar skikkelig og er veldig forutsigbare.
Rudolf i aftensolen etter en god økt på banen, med neste tom tank.....
Erik
(fornøyd Ræserbileier)
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
-
- 7200 RPM
- Posts: 3049
- Joined: 19 Sep 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 968
- Location: Ski
- Contact:
- Status: Offline
Re:
Fremgang er morsomt.Rudolf wrote: Noe forbauset konstaterte jeg at jeg raskt fikk rundetider som tangerte persen min fra i fjor
Hva bruker du for å holde rede på rundetidene?
-Stian
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
'06 Toyta Yaris 1.3 COP => går som et olja lyn
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
'06 Toyta Yaris 1.3 COP => går som et olja lyn
- Fabiz
- 6500 RPM
- Posts: 742
- Joined: 06 Jan 2013, 18:41
- Medlemsnummer: 1060
- Location: Nesodden
- Status: Offline
Re: Re:
Sannsynligvis en slik:Stalfa wrote:Fremgang er morsomt.Rudolf wrote: Noe forbauset konstaterte jeg at jeg raskt fikk rundetider som tangerte persen min fra i fjor
Hva bruker du for å holde rede på rundetidene?
I en eller annen utformelse. Det kalles en transponder, og blir brukt i det meste av motorsport i Norge.
Har tilsvarende i 944'en.
Så dette blir posituren til Rudolf i sommer?Rudolf wrote: Denne fredags ettermiddagen startet med skybrudd og dermed ganske våte forhold for gateslicks på Rudskogen.
Men det er jo slike forhold man lærer mest av, og jeg har etter hvert begynt å like å kjøre på vått.
Banekjøring er morsomt, Erik. Hvilken effekt kjørte du på i går med E85?
Fabian
Tlf. 41 42 64 20
- Rudolf
- 7200 RPM
- Posts: 5969
- Joined: 26 Sep 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 627
- Location: Oslo
- Contact:
- Status: Offline
Re: Re:
Jeg bruker den etter hvert "standardiserte" appen Harry's LapTimer:Stalfa wrote:
Fremgang er morsomt.
Hva bruker du for å holde rede på rundetidene?
http://www.gps-laptimer.de/Home.html
Alle baner i Norge "av betydning" ligger inne i appen.
Anbefales !
Jeg har ikke dynotestet Rudolf med det oppsettet av kompressor-drev som jeg har nå.Fabiz wrote:
Banekjøring er morsomt, Erik. Hvilken effekt kjørte du på i går med E85?
Fabian
Men hvis jeg beregner utfra forrige oppsett som jeg målte (lavere drevet), så har jeg mellom 180-190 Hk.
Nå er det i grunnen bare sjåføren det står på for å få akseptable rundetider
(...og hva er så akseptabelt ??)
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
- Fabiz
- 6500 RPM
- Posts: 742
- Joined: 06 Jan 2013, 18:41
- Medlemsnummer: 1060
- Location: Nesodden
- Status: Offline
Re: Rudolf (mye bilder)
1.47 vet jeg det er kjørt med Scirocco med 200hk, DSG, 17" Semi Slicks og EBC Redstuff på originale skiver. Denne bilen hadde også originalt understell.
Noe tilsvarende det samme er vel "akseptabelt" med en NA med effekten du oppgir. Greit nok, Sciroccoen har fordelen av DSG, men MX5 har jo vektfordelen.
Fabian
Noe tilsvarende det samme er vel "akseptabelt" med en NA med effekten du oppgir. Greit nok, Sciroccoen har fordelen av DSG, men MX5 har jo vektfordelen.
Fabian
Tlf. 41 42 64 20
Re:
En slik mao?Rudolf wrote:
Volvo P1800s Coupe 1964 eller 65 (med bukkehorn) hvit med rødt interiør.
Det sparer jeg til........
Hvis det dukker opp en, så er det bare å si fra
Erik
http://www.blocket.se/helsingborg/Volvo ... ?ca=15&w=3
-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
- Rudolf
- 7200 RPM
- Posts: 5969
- Joined: 26 Sep 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 627
- Location: Oslo
- Contact:
- Status: Offline
Jeg har 1.54 nå, så det burde vel være muligFabiz wrote:1.47 vet jeg det er kjørt med Scirocco med 200hk, DSG, 17" Semi Slicks og EBC Redstuff på originale skiver. Denne bilen hadde også originalt understell.
Noe tilsvarende det samme er vel "akseptabelt" med en NA med effekten du oppgir. Greit nok, Sciroccoen har fordelen av DSG, men MX5 har jo vektfordelen.
Fabian
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
- Rudolf
- 7200 RPM
- Posts: 5969
- Joined: 26 Sep 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 627
- Location: Oslo
- Contact:
- Status: Offline
Beklager feil.
Denne er for ny og har ikke "bukkehorn".
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
- Rudolf
- 7200 RPM
- Posts: 5969
- Joined: 26 Sep 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 627
- Location: Oslo
- Contact:
- Status: Offline
Bilder fra Rudskogen
Artig å se bilder som andre har tatt av Rudolf i farta .....
Denne gang er det Tobias i tårnet (Agility) som har fleska til med bilder.
Mange takk
Bilder fra 28. april.
Da var det fint vær og tørre forhold:
Det var våtere og glattere 23. mai.
Den sladden der fikk jeg henta inn uten å snurre.
Etter en skikkelig snurr litt senere, tar jeg meg tid til å hilse på fotograf og flaggvakt.
(....bare for å late som jeg har alt under kontroll )
Jeg er litt flau over at jeg ikke har tatt meg tid til å senke Rudolf ned igjen fra vinterhøyder.
Sånn er det når man har mange biler å ta vare på ....
Erik
Artig å se bilder som andre har tatt av Rudolf i farta .....
Denne gang er det Tobias i tårnet (Agility) som har fleska til med bilder.
Mange takk
Bilder fra 28. april.
Da var det fint vær og tørre forhold:
Det var våtere og glattere 23. mai.
Den sladden der fikk jeg henta inn uten å snurre.
Etter en skikkelig snurr litt senere, tar jeg meg tid til å hilse på fotograf og flaggvakt.
(....bare for å late som jeg har alt under kontroll )
Jeg er litt flau over at jeg ikke har tatt meg tid til å senke Rudolf ned igjen fra vinterhøyder.
Sånn er det når man har mange biler å ta vare på ....
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
- Fabiz
- 6500 RPM
- Posts: 742
- Joined: 06 Jan 2013, 18:41
- Medlemsnummer: 1060
- Location: Nesodden
- Status: Offline
Re:
Helt klart.Rudolf wrote:Jeg har 1.54 nå, så det burde vel være muligFabiz wrote:1.47 vet jeg det er kjørt med Scirocco med 200hk, DSG, 17" Semi Slicks og EBC Redstuff på originale skiver. Denne bilen hadde også originalt understell.
Noe tilsvarende det samme er vel "akseptabelt" med en NA med effekten du oppgir. Greit nok, Sciroccoen har fordelen av DSG, men MX5 har jo vektfordelen.
Fabian
Erik
Når du skal skru ned bilen igjen kan du jo også vuredere om du vil vekte den opp. Det kan du dra inn 2-5 sekunder på rundt Rudskogen.
Fabian
Tlf. 41 42 64 20
- Rudolf
- 7200 RPM
- Posts: 5969
- Joined: 26 Sep 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 627
- Location: Oslo
- Contact:
- Status: Offline
Re: Re:
Jeg har i grunnen mange planer jegFabiz wrote:
Helt klart.
Når du skal skru ned bilen igjen kan du jo også vuredere om du vil vekte den opp. Det kan du dra inn 2-5 sekunder på rundt Rudskogen.
Fabian
Etter hvert har vel flere klart å overbevise meg om at litt bredere hjul kanskje hadde vært lurt.
(så får jeg beholde originaliteten til tur-bruk.....)
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
- AJF
- 6500 RPM
- Posts: 922
- Joined: 23 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 282
- Location: Oslo
- Status: Offline
Re: Re:
Brede hjul gjør underverker, jeg kjørte 1.51 runder med 225/45/15 dekk og FM stage 2 understell på min forrige NB som ellers var 100% orginal (140HK)Rudolf wrote: Jeg har i grunnen mange planer jeg
Etter hvert har vel flere klart å overbevise meg om at litt bredere hjul kanskje hadde vært lurt.
(så får jeg beholde originaliteten til tur-bruk.....)
Et annet alternativ er RaceChrono. Jeg har helt fra Nokia tiden (når Symbian OS var det hotte) benyttet meg av RaceChrono til å logge tider. Også her ligger alle baner "av betydning" inne. Finnes i dag for Android og sikkert IOS.Rudolf wrote:Jeg bruker den etter hvert "standardiserte" appen Harry's LapTimer:Stalfa wrote: Hva bruker du for å holde rede på rundetidene?
http://www.gps-laptimer.de/Home.html
Alle baner i Norge "av betydning" ligger inne i appen.
Har aldri testet Harrys så kan ikke si noe om forskjellen på de....
- Rudolf
- 7200 RPM
- Posts: 5969
- Joined: 26 Sep 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 627
- Location: Oslo
- Contact:
- Status: Offline
Familieforøkelse
Nå har ni måneder gått, minnst
Tradisjonen tro, så meldes familieforøkelse og annet sladder fra Sinsengarasjen her i Rudolf-tråden.
(det er derfor den er så lang ....)
Volvo P1800 1961 (første produksjonsår).
Byggenummer og Chassisnummer 299 (det er lavt) bygget hos Jensen i England.
Bilen ble solgt ny til byggmester Blomstrand i Gøteborg den 28 juli 1961 og hadde forskjellige eiere i Sverige inntil den ble solgt til Norge i 1992.
Første eier i Norge gjorde en fullstendig nedplukking av bilen og foretok en "bolt" restaurering som tok fire år.
Først etter dette ble bilen første gang registrert i Norge den 16 april 1996.
Bilen har vært eid av entusiaster i Norge og er en "kjendis" i P1800 miljøet.
Grundig vedlikehold og lite bruk gjør at bilen fremstår som strøken.
Jeg har vært i kontakt med tidligere eier og historien om bilen kan bekreftes.
Masse dokumentasjon følger bilen i form av kvitteringer, registreringspapirer og kjøretøykontroller både i Sverige og Norge.
Den omfattende restaureringen er dokumenter i form av mange fotografier.
Bilen er komplett og uten mangler med unntak av en gåen vannpumpe og et blinklys som ikke virker.
Den nye eieren er veldig fornøyd.
Erik
(på god vei til rekkehus og hund, har Volvo)
Nå har ni måneder gått, minnst
Tradisjonen tro, så meldes familieforøkelse og annet sladder fra Sinsengarasjen her i Rudolf-tråden.
(det er derfor den er så lang ....)
Volvo P1800 1961 (første produksjonsår).
Byggenummer og Chassisnummer 299 (det er lavt) bygget hos Jensen i England.
Bilen ble solgt ny til byggmester Blomstrand i Gøteborg den 28 juli 1961 og hadde forskjellige eiere i Sverige inntil den ble solgt til Norge i 1992.
Første eier i Norge gjorde en fullstendig nedplukking av bilen og foretok en "bolt" restaurering som tok fire år.
Først etter dette ble bilen første gang registrert i Norge den 16 april 1996.
Bilen har vært eid av entusiaster i Norge og er en "kjendis" i P1800 miljøet.
Grundig vedlikehold og lite bruk gjør at bilen fremstår som strøken.
Jeg har vært i kontakt med tidligere eier og historien om bilen kan bekreftes.
Masse dokumentasjon følger bilen i form av kvitteringer, registreringspapirer og kjøretøykontroller både i Sverige og Norge.
Den omfattende restaureringen er dokumenter i form av mange fotografier.
Bilen er komplett og uten mangler med unntak av en gåen vannpumpe og et blinklys som ikke virker.
Den nye eieren er veldig fornøyd.
Erik
(på god vei til rekkehus og hund, har Volvo)
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
-
- 7200 RPM
- Posts: 1121
- Joined: 03 Jan 2013, 22:24
- Medlemsnummer: 1062
- Location: Oslo - Sentrum
- Status: Offline
Re: Rudolf (mye bilder)
Gratulerer
Akkurat det du ønsket deg!
Akkurat det du ønsket deg!
Miata 1993 1,6 B-package kompressor (MP45)
Jaguar E-type 1968 4.2 Series 1 Open Two Seater
Caterham Superlight R 1998
Specialized Stumpjumper
Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers. -Colin McRae
Jaguar E-type 1968 4.2 Series 1 Open Two Seater
Caterham Superlight R 1998
Specialized Stumpjumper
Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers. -Colin McRae
- midget77
- 6500 RPM
- Posts: 813
- Joined: 01 Sep 2004, 02:00
- Medlemsnummer: 517
- Location: Fredrikstad
- Contact:
- Status: Offline
Re: Rudolf (mye bilder)
Gratulerer.
Den ser super ut.
Den ser super ut.
Thorvald
Classic red Miata 1989 prod. juni 89 -
'A' package
Rød, original hardtop.
185/60x14 på BBS-sommer og sjøstjerner-vinter
- originalt kort tonneau cover
Classic red Miata 1989 prod. juni 89 -
'A' package
Rød, original hardtop.
185/60x14 på BBS-sommer og sjøstjerner-vinter
- originalt kort tonneau cover