Lekkasje fra styrestags-belg

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
User avatar
EarlBlack93
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 101
Joined: 10 Oct 2003, 02:00
Medlemsnummer: 428
Location: Stabekk
Status: Offline

Lekkasje fra styrestags-belg

Post by EarlBlack93 »

Vet egentlig ikke om det engang heter styrestags-belg.
På høyre side under bilen mellom enden av styresnekka? og styrestaget? som går ut til hjulet sitter det en gummibelg som er festet med ståltråd?, under denne henger det dråper med servostyringsveske.
I det siste har jeg måtte etterfylle et par ganger, men lekkasjen har først nå blitt så stor at jeg oppdaget spor i oppkjørselen, og fant hvor det kom fra.

Har sjekket Haynes boken, men den sier ikke noe om mulige lekkasjepunkter

Noen som har ideer?
'93 MX5, Brilliant Black, beige skinn, hardtop, 16' OZ Superleggera med Goodyear F1 GS D3 205/45, ABS, Brembo skiver og klosser, big brakes conversion, diff. brems, CD/MP3, Polk Audio høytalere.
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

Er nok en simring som er gåen da ?

Er du heldig, så er det bare en pakning på en mutter. Men det høres ut som en simring..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
User avatar
EarlBlack93
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 101
Joined: 10 Oct 2003, 02:00
Medlemsnummer: 428
Location: Stabekk
Status: Offline

Post by EarlBlack93 »

Vidar wrote:Er nok en simring som er gåen da ?

Er du heldig, så er det bare en pakning på en mutter. Men det høres ut som en simring..
And....

Jeg har aldri reparert styring før og tips til hvordan vil bli verdsatt.
Er det mulig å løsne denne belgen for inspeksjon uten å demontere styrestag og kuler f.eks?
:?: :?: :?:

Gåen simring, kan den fikses eller er det en hel del som må byttes, og er dette dyrt eller vanskelig å gjøre?
'93 MX5, Brilliant Black, beige skinn, hardtop, 16' OZ Superleggera med Goodyear F1 GS D3 205/45, ABS, Brembo skiver og klosser, big brakes conversion, diff. brems, CD/MP3, Polk Audio høytalere.
User avatar
glaibilenmin
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 2204
Joined: 19 Nov 2003, 01:00
Medlemsnummer: 413
Location: Ålesund
Status: Offline

Post by glaibilenmin »

http://www.flyinmiata.com/tech/depower.php
Om snekka di er gåen kan jo ditta være ei god løsning da....
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers

Prosjekt 96 brg 1,8 mx5

90'Classic red. R.I.P

Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
HF-mx5T
Status: Offline

Post by HF-mx5T »

jeg har brukt instruksjonene til flyin miata for å fjerne servo, og etter å ha demontert dritten klarer jeg ikke å se hvordan man skal kunne renovere en sånn tannstang på egenhånd om den er utslitt så den lekker.. men kan hende noen vet om no triks
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

Den må nok byttes desverre.

Det er nok best å prøve å få tak i en brukt. vet ikke om 323 eller noen andre mazda bruker samme snekke ?
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
User avatar
Mazdafreaks
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1778
Joined: 22 Apr 2004, 02:00
Location: Hardanger
Contact:
Status: Offline

Post by Mazdafreaks »

Nå har eg skrudd endel på 323 og tror ikkje disse passer, men det er vel mulig å få den overhalt, har eventuelt en til mazda 323 gtx som gies vekk mot eventuelt en symbolsk sum..
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
User avatar
EarlBlack93
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 101
Joined: 10 Oct 2003, 02:00
Medlemsnummer: 428
Location: Stabekk
Status: Offline

Post by EarlBlack93 »

På tide og logge seg på den tråden igjen, særlig siden det fremdeles lekker....

For meg er det ikke noe godt alternativ å fjerne hele servostyringen. Jeg synes jeg har god nok følelse med underlaget. Med det underlaget som er i Oslo skulle jeg helst ha litt minde følelse med det... :?

Når det er sagt,

simring, hvis det er den som er gåen, kan den skiftes på denne styresnekka?
'93 MX5, Brilliant Black, beige skinn, hardtop, 16' OZ Superleggera med Goodyear F1 GS D3 205/45, ABS, Brembo skiver og klosser, big brakes conversion, diff. brems, CD/MP3, Polk Audio høytalere.
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

Tror egentlig snekka må byttes..

Å bytte simring, tror jeg ikke går..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Post Reply