Vet egentlig ikke om det engang heter styrestags-belg.
På høyre side under bilen mellom enden av styresnekka? og styrestaget? som går ut til hjulet sitter det en gummibelg som er festet med ståltråd?, under denne henger det dråper med servostyringsveske.
I det siste har jeg måtte etterfylle et par ganger, men lekkasjen har først nå blitt så stor at jeg oppdaget spor i oppkjørselen, og fant hvor det kom fra.
Har sjekket Haynes boken, men den sier ikke noe om mulige lekkasjepunkter
Noen som har ideer?
Lekkasje fra styrestags-belg
Moderator: Styremedlemmer
- EarlBlack93
- 1000 RPM
- Medlemsnummer: 428
- Status: Offline
Lekkasje fra styrestags-belg
'93 MX5, Brilliant Black, beige skinn, hardtop, 16' OZ Superleggera med Goodyear F1 GS D3 205/45, ABS, Brembo skiver og klosser, big brakes conversion, diff. brems, CD/MP3, Polk Audio høytalere.
- EarlBlack93
- 1000 RPM
And....Vidar wrote:Er nok en simring som er gåen da ?
Er du heldig, så er det bare en pakning på en mutter. Men det høres ut som en simring..
Jeg har aldri reparert styring før og tips til hvordan vil bli verdsatt.
Er det mulig å løsne denne belgen for inspeksjon uten å demontere styrestag og kuler f.eks?

Gåen simring, kan den fikses eller er det en hel del som må byttes, og er dette dyrt eller vanskelig å gjøre?
'93 MX5, Brilliant Black, beige skinn, hardtop, 16' OZ Superleggera med Goodyear F1 GS D3 205/45, ABS, Brembo skiver og klosser, big brakes conversion, diff. brems, CD/MP3, Polk Audio høytalere.
- glaibilenmin
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 413
http://www.flyinmiata.com/tech/depower.php
Om snekka di er gåen kan jo ditta være ei god løsning da....
Om snekka di er gåen kan jo ditta være ei god løsning da....
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
-
- Mazdafreaks
- 7200 RPM
Nå har eg skrudd endel på 323 og tror ikkje disse passer, men det er vel mulig å få den overhalt, har eventuelt en til mazda 323 gtx som gies vekk mot eventuelt en symbolsk sum..
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
- EarlBlack93
- 1000 RPM
På tide og logge seg på den tråden igjen, særlig siden det fremdeles lekker....
For meg er det ikke noe godt alternativ å fjerne hele servostyringen. Jeg synes jeg har god nok følelse med underlaget. Med det underlaget som er i Oslo skulle jeg helst ha litt minde følelse med det...
Når det er sagt,
simring, hvis det er den som er gåen, kan den skiftes på denne styresnekka?
For meg er det ikke noe godt alternativ å fjerne hele servostyringen. Jeg synes jeg har god nok følelse med underlaget. Med det underlaget som er i Oslo skulle jeg helst ha litt minde følelse med det...

Når det er sagt,
simring, hvis det er den som er gåen, kan den skiftes på denne styresnekka?