Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Jeg ville startet med å sjekke de billigste tingene selv som plugger, pluggledninger og bensinfilter.
Typisk verksted å starte i andre enden av skalaen
arildh wrote:Jeg ville startet med å sjekke de billigste tingene selv som plugger, pluggledninger og bensinfilter.
Typisk verksted å starte i andre enden av skalaen
Ikke lenge siden det blei bytta. Holder en foreløpig knapp på slurvete filter-rensing fra min side. Håper hvertfall det...
HansBRG98 wrote:Så symptomene er når motor er kald: starter går, men tenner ikke, men tenner etter hvert motor går normalt etter kort tid igang
Den tenner, men går ujevnt i ca. 10 sek. En gang i noen minutter. Turtallet er rundt 1500 rpm. Har skjedd ved 5-6 anledninger siste 3 ukene etter at jeg rensa filteret. Prøver å huske om det er en sammenheng med vær/temperatur.
Høres ut som dårlige plugger/plugg-ledninger. Men, i og med de blei skifta i vinter, og blien funker bedre uten filter, vil jeg tro problemet ligger i området filter/LMM.
Prøve å rense filteret skikkelig i helga. Hvis noen er heldige, så er ulyden der når jeg er på Rudskogen på Tirsdag. Sikkert en som skjønner hva det er da.
EspenSort92 wrote:Kan noen ta bilde av denne berømte ECU'en fastmontert i motorrommet?
Og gjerne forklare hvordan det foregår med programmering og overføring av software....
Hvis du mener Link ECU'en så er ikke denne montert i motor-rommet. Den erstatter den originale ECU'en som på min 91 modell er montert på passasjersiden fremme i fotbrønnen.
Den ble senere flyttet til i veggen bak setet på passasjersiden. (Husker ikke årstall i farten).
man dropper luftmengde måleren hvis man har link..
men kjører på et map. som gladibilenmin sier så kan man bare lage en slags adapter... har man turbo, så kan man sette filteret rett på turboen
hva mener du?? man må jo droppe LMM hvis den skal skiftes ut...?
Et bilde av hvordan denne dingsen ser ut i motorrommet hadde vært konge...
Hvilken dings ??
Mener du den som mapper ?? MAP er at en datamaskin regner ut hvor mye bensin motoren skal ha etter gitte parameter. Feks trykk ved innsug, temp på luft osv..
Feks En Bipes ACU mapper tenniga etter airflow, air temp og turtall.
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
MAP, eller Manifold Air Pressure sensor, er en boks du monterer en plass i motorommet. Min er klistret utenpå sikringsboksen og kobles til pluggen som tidligere gikk til LMM. Du trenger bare en vakumledning fra plenumet og inn til mapsensoren.