Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Har ikke peiling.. Men det lønner seg å skifte registerreim med det samme..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Kansje greit å smøre på noe pakningsguffe med en gang da..
Ole BRG 91 wrote:Når reimen er av så går det kort tid (TIPS... Pakningen frfa mazda var ALTFOR tynn... så min lakk så en sil 1. gangen... måtte ta alt åp nytt....)
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Reg reim ble jo byttet for 8000km siden...
skulle visst om vannpumpen da,
jeg får hvertfall vannpumpen til innkjøpspris for verkstedet regnet med det gikk på forsikringen...
så da må de sende den tilbake hvis ikke jeg skal ha den
Vet ikke om jeg har så lyst å begynne på dette selv... hva mener dere? er det noe heksekunst?
KnutH wrote:Bruker sikkert to timer om du har gjort det før ja. Om du aldri har gjort det før kan du doble arbeidstiden, og vel så det.
Enig!
Jeg gjorde det selv med det resultat at bilen ble stående i garasjen i flere dager! Jeg byttet både regreim og vannpumpe, og benyttet også anledningen til å male ventilhuset.(?) og bytte pakning her..
Grunnen til at jeg brukte så lang tid, var at jeg fikk feil vannpumpe fra Bilexstra. Jeg kjøpte deretter vannpumpa hos Mazda lokalt, og måtte vente på bestillingen. Deretter ble pakningen til vannpumpen 2 ganger satt feil på -( vanskelig å se skikkelig om du får den rett på!). Og det triste er at du må ha gjort hele jobben før du oppdager om det er lekkasje.
Hvis jeg ikke tar feil, så står det i instruksjonsboka at du må ha ut viftene for AC og vanlig avkjøling. Jeg fant ut at dette strengt tatt ikke var nødvendig, men det ble ganske trangt å jobbe uten...
Håper at du ikke er like "uheldig" som meg. Det positive var jo at jeg etter hvert greidde jobben i "blinde".
Skiftet vannpumpe hos Mazda i Drammen fordi jeg var litt nervøs for lekasjer og at jeg da måtte skru opp en gang til . Og jommen ringte de meg rett før jeg skulle hente den å sa de måtte ha den inne en dag til fordi det hadde blitt lekasje.
Oddi395 wrote: ...og benyttet også anledningen til å male ventilhuset.(?) og bytte pakning her..
Mener du toppdekselet? Har du noen bilder?
Forøvrig så går det raskere å plukke ut hele radiatoren enn å fikle med de nederste skruene på viftene. Bare å løsne to skruer på toppen og koble fra kontakter og slanger, så er den ute.
Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler
2015 MX-5 Jet Black 1,5 Sport
KnutH wrote:
Mener du toppdekselet? Har du noen bilder?
Hei igjen
Her kommer noen bilder - hvis jeg har gjort dette rett?
Gå inn på følgende link: http://www.elitefoto-hillesland.no/albu ... p?id=76226 og klikk på "Vis bilder"
De fleste av bildene av motoren er på side 2 i albumet.
Skriften på topplokket er sølvfarget og malt med liten pensel etter at toppdekselet var malt rødt.