LSD-conversion kit

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
User avatar
MX5t_black
0 RPM
0 RPM
Posts: 28
Joined: 18 Dec 2003, 01:00
Location: Stavanger
Status: Offline

LSD-conversion kit

Post by MX5t_black »

http://www.phantomgrip.com/how_it_works.htm

Stiller meg VELDIG skjeptisk til denne type ombygging... :? Er det nåken som har hørt noko om denne før? For min del er dette nytt stoff...

//Stian :wink:
1992 svart/tan 1.6, 17"ASA, -94 1.8 diff. og drivakslinger, oppgraderte bremser, Greddy turbo m/intercooler, Greddy Boost Controller og Timer, Greddy og Autometer-målere, justert fuel-trykk, pluss andre mods.
User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Post by arildh »

Man har vel god grunn til å være skeptisk ja.

Det er en test her:
http://nissanperformancemag.com/november02/phantomgrip/

Legg dog merke til at testingen ble gjort i regn og på en fwd.
Med andre ord så skal det ikke så mye sperring til for å holde hjulene i sjakk.
Jeg hadde ikke kjøpt en slik før jeg hadde sett en tilsvarende test for en RWD bil i sving på tørr asfalt.

Den største aberet med LSD er vel å få skiftet den. Nå vet jeg ikke hvordan det er på MX-5 men på andre biler er det mye jazz med hydraulisk presse og små toleranser når man skal stille inn "lash" og diverse.
Dette gjelder vel for denne phantomgrip saken også da orginal diffen sikkert må ut av diffhuset.
Post Reply