Jeg fikk tilbake nesten alle de 25 hestene!
Moderator: Styremedlemmer
kunne godt tenke meg å prøve... men hvordan er det med turbo? kan du legge på mer bensin og slikt også?
MedlemNr.532 96-vinrød MX5 ,senket,gule Koni,lowprofile,Enthuza 3", 2.5" DP og Cat, MX5Project IC, 115hk.kammer ,K&N filter , Greddy@6,5psi, 550 dyser, Walbro 190 HP Zeitronix ZT2, MS PNP
94-Yamaha YZF750R "Modifisert" 138,5RWHP
94-Yamaha YZF750R "Modifisert" 138,5RWHP
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
Hva koster en slik test sak, kunne tenkt meg å fått testet min na 1,6 før eg slenger den ut, den har fått link ecu og fidanza lett svinghjul, 440cc dyser og 4-2-1 grenrør.føler den er mye kjappere enn en oem 116hk, kunne vert artigt å fått testet når eg feks stiller tenningen,,
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
- TraCkinG
- 7200 RPM
- Posts: 1119
- Joined: 02 Apr 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 587
- Location: Sandefjord
- Contact:
- Status: Offline
Tja, kan sikkert få prøvd min på de samme veiene som du har kjørt din en gang i sommer, når bilen min er klarBaktusBror wrote:Ja, jeg også. Kommer nok, det. Hvis du ser lenger opp i tråden har noen gjort akkurat den målinga. Men selvsagt, jeg ville vel helst gjort det selv, men jeg gidder ikke stresse med det. Får sikkert sjansen på et klubbtreff etterhvert. Uansett har jeg fått økt hestene grundig, og det får fram gliset på undertegnede i hvert fall! det er veldig merkbart på ass-dyno ogsåarildh wrote:Skulle likt å se hva den G-tecen målte på en orginal 115 hester.Og andre eiere av 90-hestere (som tør) kan jo hente opp litt effekt på en billig måte...


Medlem nr: 587
'91 Miata Silverstone, 1,6
m/ diverse chrome styling
Miata Silverstone, 1:18
www.miata.no
'91 Miata Silverstone, 1,6
m/ diverse chrome styling
Miata Silverstone, 1:18
www.miata.no
- BaktusBror
- 4200 RPM
- Posts: 432
- Joined: 01 Feb 2006, 01:00
- Medlemsnummer: 534
- Location: Tjøme
- Contact:
- Status: Offline
299 dollar fra USA, www.gtechpro.comStianOppistov wrote:Hva koster en slik test sak, kunne tenkt meg å fått testet min na 1,6 før eg slenger den ut, den har fått link ecu og fidanza lett svinghjul, 440cc dyser og 4-2-1 grenrør.føler den er mye kjappere enn en oem 116hk, kunne vert artigt å fått testet når eg feks stiller tenningen,,
Jeg kjøpte den i Norge, men nå som dollaren er så billig er det vel verdt bryet å importere selv.
Jeg fikk mest ut av å leke med tenningsmappen, med fuel-endring var det ikke så lett å måle forskjeller. Kjører 98 oktan for å unngå banking..
- tness
- 6500 RPM
- Posts: 858
- Joined: 30 Sep 2003, 02:00
- Location: Alt for Rognan
- Contact:
- Status: Offline
ser de har disse på ebay for 249$. Gtechpro RR
Det var to typer der. En til 169$ den het Gtechpro SS
Hadde vært morsomt og hatt en slik en. Er det noe kobblinger en må gjøre på selve motoren?
Det var to typer der. En til 169$ den het Gtechpro SS
Hadde vært morsomt og hatt en slik en. Er det noe kobblinger en må gjøre på selve motoren?
X - Mx-5 mica green 1.6 1999 mod 2003 - 2004
X Mazda Mx-5 10th anh 7426 2006 - 2013
Mx-5 1.6 1998 sølv 2021
---
Min Flickr
TheLife
X Mazda Mx-5 10th anh 7426 2006 - 2013
Mx-5 1.6 1998 sølv 2021
---
Min Flickr
TheLife
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
Jepp eg søkte litt på goofle og fant de i usa, så fant eg ut at eg hadde denne som de kom med i 94, fikk den av min onkel for noen år siden, kan sjekke hva info den gir meg før eg bestiller ny..BaktusBror wrote:299 dollar fra USA, www.gtechpro.comStianOppistov wrote:Hva koster en slik test sak, kunne tenkt meg å fått testet min na 1,6 før eg slenger den ut, den har fått link ecu og fidanza lett svinghjul, 440cc dyser og 4-2-1 grenrør.føler den er mye kjappere enn en oem 116hk, kunne vert artigt å fått testet når eg feks stiller tenningen,,
Jeg kjøpte den i Norge, men nå som dollaren er så billig er det vel verdt bryet å importere selv.
Jeg fikk mest ut av å leke med tenningsmappen, med fuel-endring var det ikke så lett å måle forskjeller. Kjører 98 oktan for å unngå banking..

2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
- BaktusBror
- 4200 RPM
- Posts: 432
- Joined: 01 Feb 2006, 01:00
- Medlemsnummer: 534
- Location: Tjøme
- Contact:
- Status: Offline
Re: Jeg fikk tilbake nesten alle de 25 hestene!
På tide med en liten oppdatering, sånn 8 år senere...
Bilen lever enda, og jeg har nettopp funnet fram det gamle utstyret og laget "The Mother of all Chips", med 16 forskjellige mapper, gradvis stigende fra stock til "racing". Har switch på dashbordet hvor jeg kan velge trimmingsgraden
Den mest ekstreme mappen pøser på med fuel så mye at jeg må skifte bensinpumpe hvis jeg skal dra høyt turtall mer enn i noen få sekunder.. men den kjennes SPREK!
Bilen lever enda, og jeg har nettopp funnet fram det gamle utstyret og laget "The Mother of all Chips", med 16 forskjellige mapper, gradvis stigende fra stock til "racing". Har switch på dashbordet hvor jeg kan velge trimmingsgraden

- Banger'n
- 1000 RPM
- Posts: 146
- Joined: 20 Mar 2015, 16:31
- Medlemsnummer: 1374
- Contact:
- Status: Offline
Re: RE: Re: Jeg fikk tilbake nesten alle de 25 hestene!
Har lest hele tråden her nå.. utrolig kult lesestoff... men hvis du noen gang er ute etter en 1.8 prøvekanin kontakt meg...BaktusBror wrote:På tide med en liten oppdatering, sånn 8 år senere...
Bilen lever enda, og jeg har nettopp funnet fram det gamle utstyret og laget "The Mother of all Chips", med 16 forskjellige mapper, gradvis stigende fra stock til "racing". Har switch på dashbordet hvor jeg kan velge trimmingsgradenDen mest ekstreme mappen pøser på med fuel så mye at jeg må skifte bensinpumpe hvis jeg skal dra høyt turtall mer enn i noen få sekunder.. men den kjennes SPREK!

Sent from my GT-I9506 using Tapatalk
1995 1.8 Mazda Miata. SU classic red, popular equipment package (alt av el. utstyr og torsen) som har den nette sum av 325 000km på baken
- BaktusBror
- 4200 RPM
- Posts: 432
- Joined: 01 Feb 2006, 01:00
- Medlemsnummer: 534
- Location: Tjøme
- Contact:
- Status: Offline
Re: Jeg fikk tilbake nesten alle de 25 hestene!
Du får sende meg et foto av innmaten i ECUen din, så finner jeg ut om din baby lar seg chiptrimme 

- Banger'n
- 1000 RPM
- Posts: 146
- Joined: 20 Mar 2015, 16:31
- Medlemsnummer: 1374
- Contact:
- Status: Offline
Re: RE: Re: Jeg fikk tilbake nesten alle de 25 hestene!
Det skal jeg ordne deg så fort som muligBaktusBror wrote:Du får sende meg et foto av innmaten i ECUen din, så finner jeg ut om din baby lar seg chiptrimme

Sent from my GT-I9506 using Tapatalk
1995 1.8 Mazda Miata. SU classic red, popular equipment package (alt av el. utstyr og torsen) som har den nette sum av 325 000km på baken
- Rudolf
- 7200 RPM
- Posts: 5969
- Joined: 26 Sep 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 627
- Location: Oslo
- Contact:
- Status: Offline
Re: Jeg fikk tilbake nesten alle de 25 hestene!
Hei du!BaktusBror wrote:På tide med en liten oppdatering, sånn 8 år senere...
........
Så artig å høre fra deg igjen

Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
- Banger'n
- 1000 RPM
- Posts: 146
- Joined: 20 Mar 2015, 16:31
- Medlemsnummer: 1374
- Contact:
- Status: Offline
Re: RE: Re: Jeg fikk tilbake nesten alle de 25 hestene!
Må drive og feilsøke litt i bilen min så ecu må ut.. så skal skaffe deg bildeBaktusBror wrote:Du får sende meg et foto av innmaten i ECUen din, så finner jeg ut om din baby lar seg chiptrimme

Sent from my GT-I9506 using Tapatalk
1995 1.8 Mazda Miata. SU classic red, popular equipment package (alt av el. utstyr og torsen) som har den nette sum av 325 000km på baken
- BaktusBror
- 4200 RPM
- Posts: 432
- Joined: 01 Feb 2006, 01:00
- Medlemsnummer: 534
- Location: Tjøme
- Contact:
- Status: Offline
Re: Jeg fikk tilbake nesten alle de 25 hestene!
Hei!Rudolf wrote:Hei du!BaktusBror wrote:På tide med en liten oppdatering, sånn 8 år senere...
........
Så artig å høre fra deg igjen![]()
Erik
Ja dere er ikke glemt - og MX-5 en står i garasjen enda. Tok fram det gamle utsyret fra en støvete pappeske, og begynte å jobbe på gamle PCér igjen (verktøyene funker ikke på nymotens OS som Windows 7 og sånt) Har laget meg et sett med mapper som virkelig gjør forskjell

Og du har fått deg mere leketøy siden sist, ser jeg... "the only difference between men and boys, is the price of the toys"
