Kompressor
Moderator: Styremedlemmer
- Mazdafreaks
- 7200 RPM
- Posts: 1778
- Joined: 22 Apr 2004, 02:00
- Location: Hardanger
- Contact:
- Status: Offline
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Billigste kompressoren jeg har sett koster $2199 inkl frakt. (internt i USA). totalt kommer det seg på $2580 (komp. ,oppgradering og JR boostmeter)
Så blir det ca 1000 nok i frakt til Norge. Og ca 3500 i mva.
Så totalt kommer det seg på 21890 hvis du ikke svindler på MVA.. Bare kompressor kommer seg på ca 18840,-
Så blir det ca 1000 nok i frakt til Norge. Og ca 3500 i mva.
Så totalt kommer det seg på 21890 hvis du ikke svindler på MVA.. Bare kompressor kommer seg på ca 18840,-
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Før du bare bestiller denne må du ihvertfall tenke deg godt om, og gjerne gjøre noen søk, lese artikler på Miata.net sitt forum etc.lowrider wrote:Takk for alle svar![]()
Men trur eg komme til og bestilla den som eg fant
Men trenge eg og gjøra noe med motoren??
Tenke på pakningar olja??
VF Engineering eller Z Engineering som de tidligere hette har fått skryt for sitt effektuttak på sine kompressorer, MEN husk at dette er en helt annen type kompressor en Jackson Racing sin (bruker annen type teknologi for å komprimere luften, eneste de har til felles er at de har reimdrift). Jeg skal ikke si det for sikkert, men jeg lurer litt på om ikke deres type krever litt vedlikehold, og ikke varer "evigt". Jackson Racing sin type er totalt vedlikeholdsfri og omtrent skuddsikker. Akkurat samme type og merke som Jaguar og Mercedes bruker. Må bytte reim, men ikke oftere enn en ellers måtte ha byttet den reima uansett, da denne driver bl.a. servo-styring og aircondition pumpa.
....og du vet at du må montere ECU'en din ut av bilen og sende den til VF i USA for at de skal lage en ny holder til deres chip som skal brukes? Evt. må du eller noen du kjenner med litt peiling mekke denne på plass (skal loddes fast inni ECU'en) og da regner jeg ikke med at VF gir deg samme garantien?
Sitat: "Fitting the chip is simple. When your order is ready, send in your ECU to VF's office. They will de-solder the OE chip and fit one of their sockets. The chip is then push fitted onto the ECU. The stock chip is returned to you if you wish to remove your kit. Your ECU and kit are then shipped straight back to you."
Og husk at hvis det er antall HK som gjør at denne er mest aktuell, kan du hente ut minst like mye til samme prisen med JR og oppgraderinger, og en FM1 turbokit fra Flyin Miata til den prisen..
Ang. spørsmålet ditt. Jackson Racing anbefaler å bytte olje, oljefilter og VIKTIGEST bensinfilter før sin installasjon.
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
1996 Porsche 993 C2
- Mazdafreaks
- 7200 RPM
- Posts: 1778
- Joined: 22 Apr 2004, 02:00
- Location: Hardanger
- Contact:
- Status: Offline
Er meget sugen på en kompressor selv, men blir nok jackson racing sin den ser ut som er meget holdbar, fant en brukt som var gått 115000miles på 10 år, http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... ename=WDVW så disse er nok meget holdbare ja,, men vi som har 1,6 nb må nok ha feste brakett til 90-93 og resten til 99-00, tror dere de kunne satt sammen ett slikt kit..Holder det i 10 år så er eg fornøyd,,
Vil bruke feriepengene men samboern sien nei,
Kanskje eg skal bruke credit kortet..


1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
-
- Moderator
- Posts: 5120
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 114
- Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
- Contact:
- Status: Offline
ja... forbannede kvinnfolkMazdafreaks wrote:Er meget sugen på en kompressor selv, men blir nok jackson racing sin den ser ut som er meget holdbar, fant en brukt som var gått 115000miles på 10 år, http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... ename=WDVW så disse er nok meget holdbare ja,, men vi som har 1,6 nb må nok ha feste brakett til 90-93 og resten til 99-00, tror dere de kunne satt sammen ett slikt kit..Holder det i 10 år så er eg fornøyd,,Vil bruke feriepengene men samboern sien nei,
Kanskje eg skal bruke credit kortet..

de skulle vel kunne sette sammen et kit, man da må du sikkert kjøpe rett fra JR...?
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
- Mazdafreaks
- 7200 RPM
- Posts: 1778
- Joined: 22 Apr 2004, 02:00
- Location: Hardanger
- Contact:
- Status: Offline
Jepp`s tenkte eg skulle sende en mail, kanskje prøve meg på å få en rabatt siden eg er interisert i å teste ut ett nytt kit for de,, Og kanskje ta en billig ferie, besøke ho mor i nord gratis overnatting og ikkje minst mat, der er det så kjedeligt også at man bruker ikkje penger..
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
Overhode ingen problem. De har allerede noe som passer til din 1.6NB. Min kompressor satt på en norsk 1999 1.6NB 110 hk. Forrige eier hadde kjøpt JR kompressor kit'et for 1.8l 1999-up. Han måtte KUN kjøpe en bensintrykk-regulator ekstra. Jeg måtte kjøpe dummy throttlebody og nytt rør fra kompressor til insugsmanifold for at det skulle passe på min. Egentlig burde jeg ha kjøpt ny bypassblokk også fordi det originale gasspjeldhuset har annet boltmønster enn 1.8l, og det passet ikke. Jeg fikk imidlertid modifisert gasspjeldhuset mitt slik at det passet.Mazdafreaks wrote:men vi som har 1,6 nb må nok ha feste brakett til 90-93 og resten til 99-00, tror dere de kunne satt sammen ett slikt kit..
Det morsomme med 1.8l kit'et er at du får et mindre hjul øverst på kompressoren som gjør at du spinner den raskere rundt med høyere trykk som resultat. Du får m.a.o. mer enn de "originale" 6PSI som et standard 1.6 l. kit gir.
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
1996 Porsche 993 C2
- Mazdafreaks
- 7200 RPM
- Posts: 1778
- Joined: 22 Apr 2004, 02:00
- Location: Hardanger
- Contact:
- Status: Offline
Høres bra ut, har justerbar bensintrykksregulator liggende og 1,8 dyser så dette holder vel, men er ikkje feste forskjelligt på kompressorene på 1,6 og 1,8 då, den blir vel festet i manifoil boltene,,, etter hva eg har sett på bilder. satser på en billig ferie og håper dette kan monteres etterhvert.. er for lite hk i nb1,6.. Men har sendt mail til jackson racing, men denne blei videresendt til moss. vi får se, kan komme tilbake med opplysninger når eg får svar, vis noen er interesert,,
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
- Mazdafreaks
- 7200 RPM
- Posts: 1778
- Joined: 22 Apr 2004, 02:00
- Location: Hardanger
- Contact:
- Status: Offline
- glaibilenmin
- 7200 RPM
- Posts: 2204
- Joined: 19 Nov 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 413
- Location: Ålesund
- Status: Offline
HansT: intrisert i å kjøpe ett 1,8 spjeldhus da??
Har ett liggende.....
Har ett liggende.....
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.