Godkjente senkesett

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

HansT
7200 RPM
7200 RPM
Status: Offline

Post by HansT »

kodvaag wrote:Du kan se camberen er ulik bak på høyre og venstre side.
Kan være de har justert med en mann på 75-85 kg. i førersetet.... Noen mener det ofte kan være korrekt..
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
Doffe
0 RPM
0 RPM

Okay.....

Post by Doffe »

Nå blir det montert 40mm senkesett på den idag, og det blir tatt hjulstillingskontroll.

På bilen pr idag, så sitter det originale 14" felger, og noe av det første jeg kommer til og gjøre når bilen blir min (om 2 dager.... :D) er å sette på noen andre felger. Kan det være greit å ta en ny hjulstillingskontroll om jeg feks setter på 2" større felger, eller?
"If, at first, an idea is not absurd - then there is no hope for it......"
- Albert Einstein
steffen
7200 RPM
7200 RPM

Post by steffen »

Doffe: jeg håper for din skyld at du tok firehjulskontroll, og ikke bare forstillingskontroll.

Det har vel ingenting å si på vinklene når du bytter til større felger. Vinklene forblir de samme.

Slik ser mine hjulvinkler ut etter full firehjulskontroll hos Mazda:
Image

Kodvaag: Bilen er helt fantastisk rå å kjøre nå!
Doffe
0 RPM
0 RPM

Joda.....

Post by Doffe »

Hehe..... Er bestillt, og skal også være tatt firehjulskontroll. Så nå er det bare å vente på å få typegodkjenning på senkesettet hos biltilsynet, og så er bilen MIN, MIN, MIN!!!!

Tror det kommer til og gjøre seg med å få byttet ut de originale 14" felgene med feks 205/45-16, jeg.... Blir nok digg og kjøre på!! :D
"If, at first, an idea is not absurd - then there is no hope for it......"
- Albert Einstein
steffen
7200 RPM
7200 RPM

Post by steffen »

Det tror jeg nok. Blir gocart til de grader. Selv kjører jeg 215/40-16.
HF-mx5T

Post by HF-mx5T »

steffen, neste gang så anbefaler jeg at du ber dem sette opp helt andre vinkler.. de du har nå er riktige og alt sånt. men de er veeldig snille.. er mye kjøreglede å hente på litt hissigere oppsett. jeg og arildh feks kjører på et oppsett anbefalt fra div folk i usa.. og bilen skifter ganske mye karakter i svinga. setter seg mye mer liksom. dette oppsettet funker og selv på usenka biler.

eksempel på hva jeg og arildh kjører med :

Front -1.5deg camber, 1/16" total toe out, maxed caster.
Rear -2.0deg camber, 1/16" total toe in.

Snill og fin på vanlig kjøring, og mye mer gøy når det svinger. Eneste er at om et verksted setter opp med de vinklene her vil alle målerne deres vise rødt, siden det er såpass langt utafor fabrikkspec :D

min bil satte vi opp med to pers i bilen..
steffen
7200 RPM
7200 RPM

Post by steffen »

Ah, stilig HF. Får satse på noe slikt neste gang :)
EspenAndre
Moderator
Moderator
Medlemsnummer: 114

Post by EspenAndre »

HF: vil dette slite noe mer eller "feil" på dekkene under vanlig kjøring?
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
HF-mx5T

Post by HF-mx5T »

om du KUN kjører E6 med den så vil du slite litt mer på innersiden, min erfaring er at jeg fortsatt kunne hatt enda mer camber.. arildh er og happy, og han er vel kanskje mer riktig pers til å uttale seg.. jeg har knapt kjørt en mx5 med orginale deler i understell. så kjenner kun mitt eget oppsett om du skjønner.

Arildh sin er vel orginal i oppheng, med unntak av de vinklene.. og han har kjørt bilen mye med org vinkler og så de nye...
EspenAndre
Moderator
Moderator
Medlemsnummer: 114

Post by EspenAndre »

oki, så alle som liker å gi på i svingene kan trygt sette de vinklene du skriver... :)
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
kodvaag
7200 RPM
7200 RPM

Post by kodvaag »

Jeg kommmer til å bruke "Lannys alignement page" til å finne hjulvinkler ja.

Steffen: Bra å høre, I told u so ;)

Steffen: Hvorfor regner det hele tiden, er ikke vi på sørlandet??

Steffen: Skal du på Sandefjordstreff med sportsvognklubben 5 juni hvis fint vær?
2003 Multivan TDI Syncro Westfalia
2009 Transporter 174hk TDI 4-motion
1986 Master 820

X:
1990 Miata B pack + LSD
1991 Miata B pack + LSD
1998 MX-5 gull
1998 MX-5 sort
1992 MX-5 Rød
1991 MX-5 Brg HT
1991 Miata SE BRG
1990 Miata B pack + LSD
HF-mx5T

Post by HF-mx5T »

espen: jepp.. ikke no problem.. er en av de billigste og beste mods man kan gjøre på en bil med så bra oppheng. gi den en skikkelig innstilling..
Mazdafreaks
7200 RPM
7200 RPM

Post by Mazdafreaks »

HF-mx5T wrote:steffen, neste gang så anbefaler jeg at du ber dem sette opp helt andre vinkler.. de du har nå er riktige og alt sånt. men de er veeldig snille.. er mye kjøreglede å hente på litt hissigere oppsett. jeg og arildh feks kjører på et oppsett anbefalt fra div folk i usa.. og bilen skifter ganske mye karakter i svinga. setter seg mye mer liksom. dette oppsettet funker og selv på usenka biler.

eksempel på hva jeg og arildh kjører med :

Front -1.5deg camber, 1/16" total toe out, maxed caster.
Rear -2.0deg camber, 1/16" total toe in.

Snill og fin på vanlig kjøring, og mye mer gøy når det svinger. Eneste er at om et verksted setter opp med de vinklene her vil alle målerne deres vise rødt, siden det er såpass langt utafor fabrikkspec :D

min bil satte vi opp med to pers i bilen..
Kan eg bruke disse vinklene på min nb også, har bestilt time for hjulstilling,,, Hva med stabiliator stag, disse skal byttes etter ferien, må eg stille på nytt då, man demonterer jo egentlig ikkje noe vesentlig når eg bytter de..
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
Mazdafreaks
7200 RPM
7200 RPM

Post by Mazdafreaks »

Hadde hjulkontroll i dag, brukte disse målene som Hf kom med, men de klarte ikkje få så mye camber forran som han kom med, klarte bare -1,30 deg. men bak gikk det fint -2.06.. caster på rundt 7, merker at bilen er mer stabil, hadde nesten ingen sporing nå er det ingen, sitter bedre, legger seg liksom bedre i svingan.. er litt understyrt som eg liker den, min forrige mx-5 var overstyrt, fant ikkje roen heilt med den..
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
kodvaag
7200 RPM
7200 RPM

Post by kodvaag »

Mazdafreaks wrote:min forrige mx-5 var overstyrt, fant ikkje roen heilt med den..
Du vet Stian, før så hadde du jo sportsbil :mrgreen:
Nå som du er mer komfortorientert, og kjører rundt meden tyngre bil med minste motoralternativet, så er det klart du "finner roen".
Neste bil til deg: Anbefaler Mercedes 200D, med automatgear. :D

Fra spøk til revolver:
Fakta er at hjulvinklene ER gale på den bilen, jeg venter på en pakke med nye opphengskuler, og nye styrestag & styrekuler.
Når de er på plass så skal jeg ta optisk 4-hjulskontroll på den.
2003 Multivan TDI Syncro Westfalia
2009 Transporter 174hk TDI 4-motion
1986 Master 820

X:
1990 Miata B pack + LSD
1991 Miata B pack + LSD
1998 MX-5 gull
1998 MX-5 sort
1992 MX-5 Rød
1991 MX-5 Brg HT
1991 Miata SE BRG
1990 Miata B pack + LSD