Kan være de har justert med en mann på 75-85 kg. i førersetet.... Noen mener det ofte kan være korrekt..kodvaag wrote:Du kan se camberen er ulik bak på høyre og venstre side.
Godkjente senkesett
Moderator: Styremedlemmer
Okay.....
Nå blir det montert 40mm senkesett på den idag, og det blir tatt hjulstillingskontroll.
På bilen pr idag, så sitter det originale 14" felger, og noe av det første jeg kommer til og gjøre når bilen blir min (om 2 dager....
) er å sette på noen andre felger. Kan det være greit å ta en ny hjulstillingskontroll om jeg feks setter på 2" større felger, eller?
På bilen pr idag, så sitter det originale 14" felger, og noe av det første jeg kommer til og gjøre når bilen blir min (om 2 dager....

"If, at first, an idea is not absurd - then there is no hope for it......"
- Albert Einstein
- Albert Einstein
Doffe: jeg håper for din skyld at du tok firehjulskontroll, og ikke bare forstillingskontroll.
Det har vel ingenting å si på vinklene når du bytter til større felger. Vinklene forblir de samme.
Slik ser mine hjulvinkler ut etter full firehjulskontroll hos Mazda:

Kodvaag: Bilen er helt fantastisk rå å kjøre nå!
Det har vel ingenting å si på vinklene når du bytter til større felger. Vinklene forblir de samme.
Slik ser mine hjulvinkler ut etter full firehjulskontroll hos Mazda:

Kodvaag: Bilen er helt fantastisk rå å kjøre nå!
Joda.....
Hehe..... Er bestillt, og skal også være tatt firehjulskontroll. Så nå er det bare å vente på å få typegodkjenning på senkesettet hos biltilsynet, og så er bilen MIN, MIN, MIN!!!!
Tror det kommer til og gjøre seg med å få byttet ut de originale 14" felgene med feks 205/45-16, jeg.... Blir nok digg og kjøre på!!
Tror det kommer til og gjøre seg med å få byttet ut de originale 14" felgene med feks 205/45-16, jeg.... Blir nok digg og kjøre på!!

"If, at first, an idea is not absurd - then there is no hope for it......"
- Albert Einstein
- Albert Einstein
-
- Status: Offline
steffen, neste gang så anbefaler jeg at du ber dem sette opp helt andre vinkler.. de du har nå er riktige og alt sånt. men de er veeldig snille.. er mye kjøreglede å hente på litt hissigere oppsett. jeg og arildh feks kjører på et oppsett anbefalt fra div folk i usa.. og bilen skifter ganske mye karakter i svinga. setter seg mye mer liksom. dette oppsettet funker og selv på usenka biler.
eksempel på hva jeg og arildh kjører med :
Front -1.5deg camber, 1/16" total toe out, maxed caster.
Rear -2.0deg camber, 1/16" total toe in.
Snill og fin på vanlig kjøring, og mye mer gøy når det svinger. Eneste er at om et verksted setter opp med de vinklene her vil alle målerne deres vise rødt, siden det er såpass langt utafor fabrikkspec
min bil satte vi opp med to pers i bilen..
eksempel på hva jeg og arildh kjører med :
Front -1.5deg camber, 1/16" total toe out, maxed caster.
Rear -2.0deg camber, 1/16" total toe in.
Snill og fin på vanlig kjøring, og mye mer gøy når det svinger. Eneste er at om et verksted setter opp med de vinklene her vil alle målerne deres vise rødt, siden det er såpass langt utafor fabrikkspec

min bil satte vi opp med to pers i bilen..
-
- Moderator
- Posts: 5120
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 114
- Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
- Contact:
- Status: Offline
-
- Status: Offline
om du KUN kjører E6 med den så vil du slite litt mer på innersiden, min erfaring er at jeg fortsatt kunne hatt enda mer camber.. arildh er og happy, og han er vel kanskje mer riktig pers til å uttale seg.. jeg har knapt kjørt en mx5 med orginale deler i understell. så kjenner kun mitt eget oppsett om du skjønner.
Arildh sin er vel orginal i oppheng, med unntak av de vinklene.. og han har kjørt bilen mye med org vinkler og så de nye...
Arildh sin er vel orginal i oppheng, med unntak av de vinklene.. og han har kjørt bilen mye med org vinkler og så de nye...
-
- Moderator
- Posts: 5120
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 114
- Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
- Contact:
- Status: Offline
- kodvaag
- 7200 RPM
- Posts: 1015
- Joined: 17 Sep 2003, 02:00
- Location: Kristiansand
- Contact:
- Status: Offline
Jeg kommmer til å bruke "Lannys alignement page" til å finne hjulvinkler ja.
Steffen: Bra å høre, I told u so
Steffen: Hvorfor regner det hele tiden, er ikke vi på sørlandet??
Steffen: Skal du på Sandefjordstreff med sportsvognklubben 5 juni hvis fint vær?
Steffen: Bra å høre, I told u so

Steffen: Hvorfor regner det hele tiden, er ikke vi på sørlandet??
Steffen: Skal du på Sandefjordstreff med sportsvognklubben 5 juni hvis fint vær?
2003 Multivan TDI Syncro Westfalia
2009 Transporter 174hk TDI 4-motion
1986 Master 820
X:
1990 Miata B pack + LSD
1991 Miata B pack + LSD
1998 MX-5 gull
1998 MX-5 sort
1992 MX-5 Rød
1991 MX-5 Brg HT
1991 Miata SE BRG
1990 Miata B pack + LSD
2009 Transporter 174hk TDI 4-motion
1986 Master 820
X:
1990 Miata B pack + LSD
1991 Miata B pack + LSD
1998 MX-5 gull
1998 MX-5 sort
1992 MX-5 Rød
1991 MX-5 Brg HT
1991 Miata SE BRG
1990 Miata B pack + LSD
-
- Status: Offline
- Mazdafreaks
- 7200 RPM
- Posts: 1778
- Joined: 22 Apr 2004, 02:00
- Location: Hardanger
- Contact:
- Status: Offline
Kan eg bruke disse vinklene på min nb også, har bestilt time for hjulstilling,,, Hva med stabiliator stag, disse skal byttes etter ferien, må eg stille på nytt då, man demonterer jo egentlig ikkje noe vesentlig når eg bytter de..HF-mx5T wrote:steffen, neste gang så anbefaler jeg at du ber dem sette opp helt andre vinkler.. de du har nå er riktige og alt sånt. men de er veeldig snille.. er mye kjøreglede å hente på litt hissigere oppsett. jeg og arildh feks kjører på et oppsett anbefalt fra div folk i usa.. og bilen skifter ganske mye karakter i svinga. setter seg mye mer liksom. dette oppsettet funker og selv på usenka biler.
eksempel på hva jeg og arildh kjører med :
Front -1.5deg camber, 1/16" total toe out, maxed caster.
Rear -2.0deg camber, 1/16" total toe in.
Snill og fin på vanlig kjøring, og mye mer gøy når det svinger. Eneste er at om et verksted setter opp med de vinklene her vil alle målerne deres vise rødt, siden det er såpass langt utafor fabrikkspec![]()
min bil satte vi opp med to pers i bilen..
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
- Mazdafreaks
- 7200 RPM
- Posts: 1778
- Joined: 22 Apr 2004, 02:00
- Location: Hardanger
- Contact:
- Status: Offline
Hadde hjulkontroll i dag, brukte disse målene som Hf kom med, men de klarte ikkje få så mye camber forran som han kom med, klarte bare -1,30 deg. men bak gikk det fint -2.06.. caster på rundt 7, merker at bilen er mer stabil, hadde nesten ingen sporing nå er det ingen, sitter bedre, legger seg liksom bedre i svingan.. er litt understyrt som eg liker den, min forrige mx-5 var overstyrt, fant ikkje roen heilt med den..
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
- kodvaag
- 7200 RPM
- Posts: 1015
- Joined: 17 Sep 2003, 02:00
- Location: Kristiansand
- Contact:
- Status: Offline
Du vet Stian, før så hadde du jo sportsbilMazdafreaks wrote:min forrige mx-5 var overstyrt, fant ikkje roen heilt med den..

Nå som du er mer komfortorientert, og kjører rundt meden tyngre bil med minste motoralternativet, så er det klart du "finner roen".
Neste bil til deg: Anbefaler Mercedes 200D, med automatgear.

Fra spøk til revolver:
Fakta er at hjulvinklene ER gale på den bilen, jeg venter på en pakke med nye opphengskuler, og nye styrestag & styrekuler.
Når de er på plass så skal jeg ta optisk 4-hjulskontroll på den.
2003 Multivan TDI Syncro Westfalia
2009 Transporter 174hk TDI 4-motion
1986 Master 820
X:
1990 Miata B pack + LSD
1991 Miata B pack + LSD
1998 MX-5 gull
1998 MX-5 sort
1992 MX-5 Rød
1991 MX-5 Brg HT
1991 Miata SE BRG
1990 Miata B pack + LSD
2009 Transporter 174hk TDI 4-motion
1986 Master 820
X:
1990 Miata B pack + LSD
1991 Miata B pack + LSD
1998 MX-5 gull
1998 MX-5 sort
1992 MX-5 Rød
1991 MX-5 Brg HT
1991 Miata SE BRG
1990 Miata B pack + LSD