Kompressor

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
HansT
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1316
Joined: 17 Sep 2003, 02:00
Location: Stavanger
Status: Offline

Post by HansT »

glaibilenmin wrote:HansT: intrisert i å kjøpe ett 1,8 spjeldhus da??
Har ett liggende.....
Tror et 1.8l spjeldhus bare blir rot med 1.6l sin ECU. Jeg har forstått det slik at for de som bygger om til 1.8l motor bør kjøpe en overgang på insugsmanifolden nettopp for å kunne bruke 1.6l sitt spjeldhus og dermed slippe å bytte ECU osv.
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
User avatar
AJF
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 922
Joined: 23 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 282
Location: Oslo
Status: Offline

Post by AJF »

Vidar wrote:jeg tenkte å kjøpe denne :

http://www.importparts.com/shop/product ... ts_id=3913
Kan anbefale Importparts.com, jeg kjøpte min JRSC der i vinter, betalte med Paypal og ca 10 dager senere ble den levert på døren hjemme hos meg.

Dersom du ber om det setter de også ned pakkeverdien om det skulle være ønskelig.
-1994' Mazda MX-5 1,8MP62 (klassikeren)
-2019' Mazda MX-5 2.0 (den fremtidige klassikeren)
-2012' Nissan Leaf SL (sparebøssa)
-2019' Tesla Model X LR (trekkvogn og hyttebil)

-x 1990' Mazda MX-5 1,6MP45
-x 1998' Mazda MX-5 1,8MP62
-x 2004' Mazdaspeed MX-5 1,8T
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

AJF wrote:
Vidar wrote:jeg tenkte å kjøpe denne :
http://www.importparts.com/shop/product ... ts_id=3913
Kan anbefale Importparts.com, jeg kjøpte min JRSC der i vinter, betalte med Paypal og ca 10 dager senere ble den levert på døren hjemme hos meg.
Dersom du ber om det setter de også ned pakkeverdien om det skulle være ønskelig.
Det er ikke så dyrere å sende via JetCarrier. fant jeg ut, og da er det jeg som setter verdien..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

Noen som vet hvor mye trykk upgrade pakken gir ?
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
User avatar
gaustabl
500 RPM
500 RPM
Posts: 66
Joined: 26 Oct 2004, 02:00
Location: Rjukan
Status: Offline

Post by gaustabl »

Hvis det er boost upgrade til jacson racing så gir den 8 psi. Men det begynner å bli varm luft da, så for å unngå tenningsbank, er en intercooler å anbefale. Men da får du til gjengjeld så mye krefter at det er på tide med en kraftigere clutch, og kanskje også en link ecu for å sikre bensintilførsel....
User avatar
HansT
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1316
Joined: 17 Sep 2003, 02:00
Location: Stavanger
Status: Offline

Post by HansT »

Sjekk denne listen her:

http://www.brperformance.com/Merchant2/ ... gory_Code=

Det originale kit'et som spinner kompressoren 12816 omdreininger gir 6PSI på 1.6 literen.

Jeg har nr. 2 på lista der med 1.8l hjulet på SC Nose pulley og spinner kompressoren 13896 omdreininger. Dette skal vissnok gi ca. 8PSI.

I garasjen har jeg også liggende JR BKK 150 mm crank pulley som spinner kompressoren rundt 15984 (nest nederste alternativet) og dette skal gi godt over 10PSI. Da går det unna, men som "gaustabl" nevner, jeg har da ihvertfall behov for LinkECU og større dyser, samt bør ha intercooler. Jeg har derfor ventet med å installere JK BKK 150mm pulleyen.
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
EspenAndre
Moderator
Moderator
Posts: 5120
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 114
Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
Contact:
Status: Offline

Post by EspenAndre »

HansT: vet du hva effekt du har da? har du målt 0-100?
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
User avatar
glaibilenmin
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 2204
Joined: 19 Nov 2003, 01:00
Medlemsnummer: 413
Location: Ålesund
Status: Offline

Post by glaibilenmin »

deven skulla hatt en sann kompressor med største veivhjulet og minste sc hjulet og en øsen ic og data sprut og dyse fra FM
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers

Prosjekt 96 brg 1,8 mx5

90'Classic red. R.I.P

Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

hvor lite drev kan man ha med bipes, større dyser og IC da ?
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
User avatar
HansT
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1316
Joined: 17 Sep 2003, 02:00
Location: Stavanger
Status: Offline

Post by HansT »

EspenSort92 wrote:HansT: vet du hva effekt du har da? har du målt 0-100?
Jeg har aldri målt den, men regner med rundt 170-180 hk med mitt oppsett nå, iflg. kilder på miata.net. Med JR BKK crank pulleyen går det ihvertfall over 200 HK. Har heller ikke målt 0-100 men samtlige som sitter på med meg blir imponert over draget, og den er betraktlig raskere enn originalt. Kan egentlig ikke sammenlignes... Jeg kommer aldri til å kjøpe meg og kjøre MX5/Miata uten trykkluft igjen (en blir avhengig), men skal KANSKJE selge hele kompressorkit'et til høsten for å kjøpe meg en Mazdaspeed fra USA i vinter.
Vidar wrote:hvor lite drev kan man ha med bipes, større dyser og IC da ?
Uten Bipes'en funker det med 6PSI, altså originalt oppsett. Hvis en går litt opp i drev (som mitt oppsett) og får nærere 8PSI MÅ en nesten ha en form for tenningskontroll. Høyere enn dette, bør en også ha IC. Jeg kunne godt hatt større dyser allerede men det er ikke et must uten at jeg har LinkECU samtidig.

Dersom jeg hadde hatt LinkECU og større dyser kunne jeg nok ha tryllet frem flere HK i mitt oppsett enn det jeg har nå.
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
User avatar
Mazdafreaks
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1778
Joined: 22 Apr 2004, 02:00
Location: Hardanger
Contact:
Status: Offline

Post by Mazdafreaks »

HansT wrote:
EspenSort92 wrote:HansT: vet du hva effekt du har da? har du målt 0-100?
Jeg har aldri målt den, men regner med rundt 170-180 hk med mitt oppsett nå, iflg. kilder på miata.net. Med JR BKK crank pulleyen går det ihvertfall over 200 HK. Har heller ikke målt 0-100 men samtlige som sitter på med meg blir imponert over draget, og den er betraktlig raskere enn originalt. Kan egentlig ikke sammenlignes... Jeg kommer aldri til å kjøpe meg og kjøre MX5/Miata uten trykkluft igjen (en blir avhengig), men skal KANSKJE selge hele kompressorkit'et til høsten for å kjøpe meg en Mazdaspeed fra USA i vinter.
Vidar wrote:hvor lite drev kan man ha med bipes, større dyser og IC da ?
Uten Bipes'en funker det med 6PSI, altså originalt oppsett. Hvis en går litt opp i drev (som mitt oppsett) og får nærere 8PSI MÅ en nesten ha en form for tenningskontroll. Høyere enn dette, bør en også ha IC. Jeg kunne godt hatt større dyser allerede men det er ikke et must uten at jeg har LinkECU samtidig.

Dersom jeg hadde hatt LinkECU og større dyser kunne jeg nok ha tryllet frem flere HK i mitt oppsett enn det jeg har nå.
Eg er interesert i å kjøpe denne, siden denne har stått på en 99 1,6, :lol:
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
User avatar
HansT
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1316
Joined: 17 Sep 2003, 02:00
Location: Stavanger
Status: Offline

Post by HansT »

Mazdafreaks wrote:Eg er interesert i å kjøpe denne, siden denne har stått på en 99 1,6, :lol:
Det får vi evt. komme tilbake til. Som jeg nevnte "kanskje". Først blir det en herlig toppløs kompressormatet sommer 8) :wink:

Men det er korrekt som du nevner. Dette kit'et har jeg samtlige deler til som gjør at det passer på 1,6 NA, 1,6 NB og 1,8 NB. (er litt utsikker på 1.8 NA)..
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
User avatar
Mazdafreaks
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1778
Joined: 22 Apr 2004, 02:00
Location: Hardanger
Contact:
Status: Offline

Post by Mazdafreaks »

Jepp var derfor dette er meget interesant. og eg gidder ikkje begynne på noen større prosjekter før høsten..
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

Hvilken linkECU passer sammen med kompressor. ?

flying miata sin ?
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
User avatar
Mazdafreaks
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1778
Joined: 22 Apr 2004, 02:00
Location: Hardanger
Contact:
Status: Offline

Post by Mazdafreaks »

Fm hadde faktisk programvare til kompressor, til nedlasting..
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
Post Reply