Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Mazdafreaks wrote:Tviler egentlig at det er lokket som gjør dette, er sugelyder på min bil også, og den er kun gått 72000.-
72000??? Alle NB'ene jeg har hatt har ikke gått så langt tilsammen engang!!
Skjønner ikke at du orker å kjøre bil som er gått så langt!
Min er snautt kjørt 400 000 km!
Tror det er lokket, for når den stopper, og jeg lufter, så går den videre problemfritt. Hvis ikke jeg lufter så kan jeg kinne uten tegn til liv.
Vi får se til ffrrreeedda, om den går greitt med Steffen's lokk på langtur.
Du kan jo bare prøve å løsne lokket ditt litt.. borre ett hull eller lignende,, Men vist turtelleren detter som du fortalte tidligere så er det noe elektrisk og bilen kutter ikkje tvert vis tanken er som du sier, vet om biler som har sugd tanken flat før bilen stoppet.. pga dårlig avlufting..
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
hvorfor ikke kjøre uten lokk ?? går vel bra det også.
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Mazdafreaks wrote:Men vist turtelleren detter som du fortalte tidligere så er det noe elektrisk og bilen kutter ikkje tvert vis tanken er som du sier, .
Litt enig i dette. Hvis turtelleren faller brått, og motoren kutter tvert, kan det høres rart ut at det er et vakuum problem med bensinen og tanklokket. En skulle tro motoren "hostet" litt først. Jeg har ikke vært borti tilsvarende problemer tidligere, men vet at når jeg trekker ut bensinpumperelèet så stanser ihvertfall motoren tvert. Det samme skjer hvis CAS ledningen blir brutt. Motoren stanser tvert. I begge tilfellene kan en imidlertid fortsatt "kinne" startmotoren, noe som m.a.o. må bety at det IKKE har noe med tenningslåsen og det elektriske der å gjøre.
Siden du er så heldig å ha en "kompis" du kan låne litt deler fra for å teste ut, vil jeg ihvertfall anbefale dere (hvis ikke tanklokk eksperimentet slår til) å bytte FUEL INJ relèet også for å teste ut dette. Funker ikke dette ville jeg sjekket CAS ledningene. Sjekk først selve koblingen på CAS bakest på motoren. Sjekk fargekoden på ledningene der og sjekk deretter kontaktene inn på ECU. Deretter har du jo da anledning til å måle kontakten på ledningene.
Kan jo også være et problem med nøkkelen. Prøv reservenøkkelen. Tenker da på startssperra..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
2014 BMW 530D x-drive
Det er vel ikkje noe startsperre på en 91 miata, tenningslåsen var byttet for ett år siden når eg kjøpte bilen, kan vera mazda verkstedet slurvet og dårlig kontakt,,
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
Mazdafreaks wrote:Det er vel ikkje noe startsperre på en 91 miata, tenningslåsen var byttet for ett år siden når eg kjøpte bilen, kan vera mazda verkstedet slurvet og dårlig kontakt,,
På min Miata 91 er det ihvertfall startsperre på tenningslåsen, OG en startsperre ved at clutchen må holdes inn for å kunne starte.
Vidar wrote:Kan jo også være et problem med nøkkelen. Prøv reservenøkkelen. Tenker da på startssperra..
MEN, jeg tror ikke problemet ligger her, fordi hvis startsperren på clutchen eller alarmen min er på, går det ikke an å "kinne" startmotoren engang.
Mazdafreaks wrote:Det er vel ikkje noe startsperre på en 91 miata, tenningslåsen var byttet for ett år siden når eg kjøpte bilen, kan vera mazda verkstedet slurvet og dårlig kontakt,,
På min Miata 91 er det ihvertfall startsperre på tenningslåsen, OG en startsperre ved at clutchen må holdes inn for å kunne starte.
Vidar wrote:Kan jo også være et problem med nøkkelen. Prøv reservenøkkelen. Tenker da på startssperra..
MEN, jeg tror ikke problemet ligger her, fordi hvis startsperren på clutchen eller alarmen min er på, går det ikke an å "kinne" startmotoren engang.
Er det ikke snakk om en NB her ?? Kansje jeg tok litt feil..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
2014 BMW 530D x-drive
Var snakk om en NA ja.. Da kan er det helt sikker ikke startssperra
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
2014 BMW 530D x-drive
steffen wrote:Hei Bjørn. Snakka vi ikke om å kjøre sammen en tur til Arendal?
Vi kan jo f.eks. byttelåne tanklokk på turen.
Klart det.
Og hvis du får motorstopp, så er det ikke sikkert jeg rekker å stoppe... hehe
Må se om jeg får tid på fredag Bjørn.
Kan du ikke eventuelt kjøpe et universalt tanklokk på en bensinstasjon? Koster vel ikke mer enn 50 kroner cirka. Eller stjele et på høggeren? Alle mazda tanklokk er like.
Er du i det gniene hjørnet kan du jo kjøre uten tanklokk
å kjøre uten tanklokk eller med disse bensinstasjon lokka er dårlig ide.. renner jo bensin ut av tanken når man får nok G i sving.. jeg fant ett gammel mitsu lokk hjemme.. passa som smør!
Mx5 -91 HT 15" OZ superturismo, KN intake kit, Hvite blinklys, Front air dam, zipperless top, no sparewheel..
Skal jeg tolke kodvaag rett var det altså tanklokket som var problemet. I skrivende stund er han ute å ratter med mitt tanklokk. Fikk dette i sms: "ditt lokk ruler gata."
Så da ordner det seg altså med et nytt tanklokk Bjørn? Det enkleste er ofte det beste