Prosjekt NA
Moderator: Styremedlemmer
-
- 500 RPM
- Posts: 74
- Joined: 26 May 2016, 15:24
- Location: Stavanger
- Status: Offline
Re: Prosjekt NA
Er litt på jakt etter en torsen diff.
Er det noe av dere som har det til salgs, med alle akslinger som trengs.
Er det noe av dere som har det til salgs, med alle akslinger som trengs.
-
- 500 RPM
- Posts: 74
- Joined: 26 May 2016, 15:24
- Location: Stavanger
- Status: Offline
-
- 500 RPM
- Posts: 74
- Joined: 26 May 2016, 15:24
- Location: Stavanger
- Status: Offline
Re: Prosjekt NA
Då slipper jeg å følge så mye med på turtalls sperra.
Har satt shift light på 6000 rpm
Har satt shift light på 6000 rpm
-
- 500 RPM
- Posts: 74
- Joined: 26 May 2016, 15:24
- Location: Stavanger
- Status: Offline
Re: Prosjekt NA
Tror jeg må ønske meg en slik til jul...
https://www.etsy.com/no-en/listing/5357 ... gallery_11
https://www.etsy.com/no-en/listing/5357 ... gallery_11
- Attachments
-
- il_570xN.1216314666_2kcm.jpg (26.94 KiB) Viewed 15524 times
-
- 500 RPM
- Posts: 74
- Joined: 26 May 2016, 15:24
- Location: Stavanger
- Status: Offline
Re: Prosjekt NA
Hvordan kobler dere som har Snap-offrattnav tute funksjone og
fremdeles har snapp-off funksjonen intakt.
Jeg gjorde slik..
fremdeles har snapp-off funksjonen intakt.
Jeg gjorde slik..
- Trym N1290
- 7200 RPM
- Posts: 1924
- Joined: 02 Nov 2010, 23:22
- Medlemsnummer: 888
- Location: Drammen
- Status: Offline
Re: Prosjekt NA
Stort behov for å tute når rattet ikke er på hubben? 

1991 Mazda Miata 1.6
2014 Subaru Outback 2.5
2018 Bmw i3 - Fully charged
2014 Subaru Outback 2.5
2018 Bmw i3 - Fully charged
-
- 500 RPM
- Posts: 74
- Joined: 26 May 2016, 15:24
- Location: Stavanger
- Status: Offline
- Rudolf
- 7200 RPM
- Posts: 5969
- Joined: 26 Sep 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 627
- Location: Oslo
- Contact:
- Status: Offline
Re: Prosjekt NA
Hvis jeg ikke husker heeelt feil (det har hendt)......
Miata overfører hornsignalet (sammen med signalet til airbag) via en s.k. clock-spring.
Den kan du ikke bruke.
MEN.
De eldre MX5 (europeiske) uten airbag, brukte slepekontakt for hornknappen.
Det er løsningen.
Altså:
Enten bruke en slepekontakt fra en eldre MX5.
Eller bruke en snap-off adapter med innebygget slepekontakt.
Vanskelig å se på bildene dine om din har det.
Den "klønete" løsningen er selvfølgelig å koble hornet på en egen trykk-bryter på instrumentpanelet.
Erik
Miata overfører hornsignalet (sammen med signalet til airbag) via en s.k. clock-spring.
Den kan du ikke bruke.
MEN.
De eldre MX5 (europeiske) uten airbag, brukte slepekontakt for hornknappen.
Det er løsningen.
Altså:
Enten bruke en slepekontakt fra en eldre MX5.
Eller bruke en snap-off adapter med innebygget slepekontakt.
Vanskelig å se på bildene dine om din har det.
Den "klønete" løsningen er selvfølgelig å koble hornet på en egen trykk-bryter på instrumentpanelet.
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Re: Prosjekt NA
kjøp hub som har kontakter til hornet innebygget
finnes mange typer med dette, bare søk litt på det 


Rocketbunny Na Miata
-
- 500 RPM
- Posts: 74
- Joined: 26 May 2016, 15:24
- Location: Stavanger
- Status: Offline
Re: Prosjekt NA
Takker for svar...Jeg har kjøpt det "ekte" Snap-Off som er TUF godkjent, hadde ikke planer om å kjøpe enda et nytt.Jimmy wrote:kjøp hub som har kontakter til hornet innebyggetfinnes mange typer med dette, bare søk litt på det
Får prøve meg frem og se om jeg får til en slepering patent.
-
- 500 RPM
- Posts: 74
- Joined: 26 May 2016, 15:24
- Location: Stavanger
- Status: Offline
- Trym N1290
- 7200 RPM
- Posts: 1924
- Joined: 02 Nov 2010, 23:22
- Medlemsnummer: 888
- Location: Drammen
- Status: Offline
-
- 500 RPM
- Posts: 74
- Joined: 26 May 2016, 15:24
- Location: Stavanger
- Status: Offline
- vidarlavoll
- 6500 RPM
- Posts: 662
- Joined: 20 Jul 2010, 11:50
- Medlemsnummer: 886
- Location: Nærsnes, Røyken
- Status: Offline
-
- 500 RPM
- Posts: 74
- Joined: 26 May 2016, 15:24
- Location: Stavanger
- Status: Offline