Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Har lenge følt styringen aldri ble bra på denne. Viste seg at ene Casterbolten faktisk har blitt skrudd feil vei. Altså bakerste cambolt presset bærebru innover og på andre siden maxet ut. Satt begge på max ut og bilen ble endelig slik den burde. Kunne egentlig tenkt meg mer opprettelsesevne som vw min har. Kommer muligens med sommerdekk. Full kontroll når eg byttet fjærer Ruger bumpstops forran denne på original rød merket fjærer.
Fikk meget god lønn denne mnd takket vera eg jobber endel overtid og helligdager. Så da kjøpte eg rett og slett ny eksos på tilbud. Har hatt ett par slike sett før og synest de passer helt perfekt. 2200 med frakt og bung til lambda sensor.
Attachments
82E4AA9B-CABB-412F-8F9D-1FC941365755.jpeg (26.25 KiB) Viewed 8605 times
Hadde nå tenkt å utsette registerreim bytte til høsten. Men lekte mer og mer ifra vannpumpa. Låg en liten skvett på garasjegulvet etter parkering. Så idag tok eg motet fatt når pakka kom. Knapp time senere så fikk eg prøvd bilen på ubrøytet vei. Brukte locktite på veivbolt så forøvrig løsnet meget greit med muttertrekker eg har invistert i siden sist eg hadde slik bil.
Ble nesten en 2 timers jobb idag og. Kom nytt sett med fjærer og dempere. Og skulle nå bare sjekke om det løsnet bak. Har minne der om bolter og muttrer så løsner inni bærebru. Men her har det vert seriøse folk før. Alt av bolter hadde kobberpasta. Så byttet alt før ettermiddagskift. Litt justering fremme igjen. Men lar den sige litt først. Ble litt høy Høyere enn originalt faktisk.
Fikk eksosanlegget her ene dagen. Og klarte jo ikke vente. Då var det å jekke opp og sette på bukk. Slet av alle skruene på catta. Så ble litt unødvendig jobb. Men nå er det tett og fint og har fått litt mer lyd.
Føler igrunn det er lite interesse. Men får nå loggføre litt til før eg dabber av eg og. Vil gjerne ha en klubb så er aktiv og ikke bare facebook. Eg følte lenge at Miata bakplate var feil. Så handlet en hvit plate på ebay. Ren for elektronikk osv. Så det kommer i posten nytt ifra mx5parts. Googlet en god stund og fant ut Ral 5010 var noenlunde ok fargematch. Mekk hadde spray til 99.- og ble jo igrunn helt greit. Foreløpigt er jo denne bilen kun en rimelig bruksbil. Polere alt til våren når Sibir kulda reiser så blir det helt greit dette.
Miata 1993 1,6 B-package kompressor (MP45)
Jaguar E-type 1968 4.2 Series 1 Open Two Seater
Caterham Superlight R 1998
Specialized Stumpjumper
Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers. -Colin McRae