Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Jeg har ikke fulgt mye med på forumet det siste året, men har en 95 mod stående i en garasje. Har lest litt i magasinet Total MX-5 om ECU.
Det anbefales upgrade til f.eks ME 221, og fjerne luftmassemåleren. Har noen erfaring med dette.
Gleder meg børste støv av den gamle bilen.
Megasquirt er å få kjøpt hos forhandlere i Norge.
ME221 må du nok kjøpe fra England.
Kreves en god del kunnskap for å få tunet inn ny ECU. Det kan læres.
Hva er dine mål med bilen?
Hadde det vært like greit og gått for tvangsmating først som sist, også valgt ECU utifra hvilket kit/løsning du valgte?
-Stian '95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
'06 Toyta Yaris 1.3 COP => går som et olja lyn
Kunne tenke meg å gjøre bilen litt mer gøy. ME221 er forhåndsprogrammert og bare å plugge rett på. Med et nytt filterkit tenkte jeg at bilen blir litt bedre og litt grommere lyd. Ønsker bare små endringer, og optimal drift på motor.
Hvis du skal oppgradere en 90 hk 96 modell (som jeg også har), vil du ikke da måtte reprogrammere mappingen i forhold til at åpningstidene på kamakslingene er annerledes og "snillere" på denne motoren, alternativt vil du vel ikke få ut helt effekten på toppen hvis du ikke samtidig bytter kammer ?
Flytter du bare turtallssperra oppover i ECUen, så vil vel de originale 90 hk kammene ikke være helt optimale i toppen av turtallsregisteret ?
((men mener på den annen side å ha lest et sted at disse kammene er bedre egnet for pustehjelp av kompressortypen, siden 90 hk kammene er optimalisert for mer dreiemoment på lavere turtall.... (?)))
Forskjellen på ME221 for NA-modellene opp til -95 og de etter er at det er forskjellig kabling inn på koblingsplintene til den originale ECU. Kortet (ME221) er det samme, men da med forskjellige innganger.
ECU'en eg har er til 01-05 modell (1,8 VVT). Eg veit ikkje om denne passer din. Pris ny er 10100,- inn til Norge. Så berre gi eit bud om du er interessert så skal eg leite den fram
2019' MX5 Grå 2.0L Sport
1990' 323 GTX
X 1991' MX5 BRG 1.8 VVT
Tror jeg evt skal gå for en ecu som tilpasset bilen. Dvs kople rett på med de 3 orginale kontaktene. Ellers har jeg tatt frem bilen nå, og har blitt litt opptatt med rust på kanalene. Får fikse det først.