Turbo og greier

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
OleV
500 RPM
500 RPM
Posts: 80
Joined: 23 Jun 2004, 02:00
Location: Stange
Contact:
Status: Offline

Turbo og greier

Post by OleV »

Lurte litt på...åssen er det med AirCondition og servo hvis en skal ha turbo? Blir det type dårlig plass/umulig? Er litt gla i utstyr, så... :)
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

Funker bra med AC og servo med kompressor hvertfall..

Tror ikke det er noe problem med turbo heller..

Eneste er at jeg må lage en ny plan for IC røra mine pga AC-radiatoren..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
User avatar
OleV
500 RPM
500 RPM
Posts: 80
Joined: 23 Jun 2004, 02:00
Location: Stange
Contact:
Status: Offline

Post by OleV »

Spørs nok om det blir en JacksonRacing kompressor istedet for snurrbin (turbo). Når skulle din godkjennes, Vidar? Blir det et bra skrevet dokument som kan deles med oss andre også? :lol: :wink:
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

Dokumentene du trenger ligger til nedlasting her. Jeg brukte også utskrift av hele C.A.R.B. godkjenninga.
Men det viktigste er å finne en fornuftig person som jobber hos biltilsynet med godkjenning.
Bilen min skal godkjennes mandag 15 august kl 11:30 :D
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
User avatar
gaustabl
500 RPM
500 RPM
Posts: 66
Joined: 26 Oct 2004, 02:00
Location: Rjukan
Status: Offline

Post by gaustabl »

Og hvordan gikk så møtet med biltilsynet ??? :?:
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

gaustabl wrote:Og hvordan gikk så møtet med biltilsynet ??? :?:
Ble ikke noe møte pga defekt toppakning..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
User avatar
Lupez
0 RPM
0 RPM
Posts: 12
Joined: 15 Aug 2005, 02:00
Location: Levanger
Status: Offline

Re: Turbo og greier

Post by Lupez »

OleV wrote:Lurte litt på...åssen er det med AirCondition og servo hvis en skal ha turbo? Blir det type dårlig plass/umulig? Er litt gla i utstyr, så... :)
Ka ska dåkk me A\C når dåkk kain ta av taket?? A\C stjæl jo hesta å.. riv av dritten:)
EspenAndre
Moderator
Moderator
Posts: 5120
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 114
Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
Contact:
Status: Offline

Re: Turbo og greier

Post by EspenAndre »

Lupez wrote:
OleV wrote:Lurte litt på...åssen er det med AirCondition og servo hvis en skal ha turbo? Blir det type dårlig plass/umulig? Er litt gla i utstyr, så... :)
Ka ska dåkk me A\C når dåkk kain ta av taket?? A\C stjæl jo hesta å.. riv av dritten:)
AC er jo ikke dumt selv med Cab... men ingen absolutt nødvendighet seff.
...hadde jeg hatt valget ville jeg valgt med! :)
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
User avatar
OleV
500 RPM
500 RPM
Posts: 80
Joined: 23 Jun 2004, 02:00
Location: Stange
Contact:
Status: Offline

Post by OleV »

Lurte på....
JR kompressorkit, med minste effektuttaket. Pris? Trenger ikke link allerede da? Evt pris på LINK? Vipper mellom en 1600 (og kjøpe JR) eller 1800 (med kun filter+eksos)

MÅ nok investere i løpet av høsten
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

Kan anbefale JR kompressor kit.
Herlig lyd og motoren drar godt. Av og til kjører jeg forbi i 5. giret
Kitet kom seg på ca 20k hos meg inkl upgradering..
Anbefaler å kjøpe kompressor og opppgradering samtidig :)
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
User avatar
OleV
500 RPM
500 RPM
Posts: 80
Joined: 23 Jun 2004, 02:00
Location: Stange
Contact:
Status: Offline

Post by OleV »

Kit koster altså ca 20 inkl oppgradering. Hva koster en programerbar ECU, datasprut? FM LINK=datasprut? Andre anbefalinger? Heller mer og mer mot en 1600+JR, hvertfall hvis du får noen gode papirer på godkjenninga. Effekt som teller? Ikke hvordan disse ekstra HK kom inn under huven..?

Blir jo litt kostbart, men med litt seriøs bygging og godt vedlikehold av hele bilen generelt så er det vel salgbart til en god pris.
EspenAndre
Moderator
Moderator
Posts: 5120
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 114
Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
Contact:
Status: Offline

Post by EspenAndre »

salgbart? tenker du på å selge allerede før du kjøper ? :)

Med godkjent kompressor eller turbo skulle en tro du får det oppgraderingen kostet i tillegg til vanlig pris...

Men da må du jo tenke på at bilen ikke må være importert nettopp... blir mange kriterier etterhvert
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
User avatar
OleV
500 RPM
500 RPM
Posts: 80
Joined: 23 Jun 2004, 02:00
Location: Stange
Contact:
Status: Offline

Post by OleV »

Da er TURBO-kitet kjøpt, dog ikke betalt enda :oops: (tar det mandag)
Vet om noen biler, men sikkert importert i senere tid. Bør undersøkes før evt kjøp...
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

Du bør satse på å snakke med biltilsynet på Lillehammer ;)
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
User avatar
OleV
500 RPM
500 RPM
Posts: 80
Joined: 23 Jun 2004, 02:00
Location: Stange
Contact:
Status: Offline

Post by OleV »

Noen fått det godkjent der?

-C.A.R.B. (eller hva det heter) som deles her på forumet
-dB-test
-co-test? max 0,3?
-effektmåling (i benk eller på rulle?)
-evt kopier av vognkort som har turbo godkjent (kanskje?)
Post Reply