Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Hei.
Har hatt min 93 1.6 på eu-kontroll hos Aaby auto i Bærum, og fått underkjent bilen min blant annet på grunn av det de påstår er et uorginalt ratt.
Jeg har et momo-ratt som jeg trodde ble orginalt levert med bilen, og jeg tror det har vært en diskusjon om det tidligere, eller kanskje det var på treff på Sjøflyhavna.
Er det noen som sitter med noen form for dokumentasjon på at bilen ble levert med dette rattet fra forhandler?
I tillegg så fikk jeg anmerkning på at batteriet ikke var festet (??), noe jeg er temmelig sikker på at det er, og at co-nivået på tomgang var alt for høyt.
Alt i alt, så kan jeg ikke anbefale å bruke dette verkstedet
Om noen har tips til verksted for eu-kongtroll og reperasjoner i asker og bærum mottas dette med stor takk!
Alle momo ratt er vel godkjente også, om de er ettermonterte også,, aldri hatt noe problemer, fikk mangel på ett slikt på en servise engang, sluttet å bruke dette firmaet etter dette, han ville eg skulle bytte ratt før eg kjørte, hva i h hadde han med dette tenkte eg då, og viste meg ikkje der igjen..
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
Når jeg impoterte gobilen fra tyskland, så fikk jeg mangel lapp på nettopp momorattet hos biltilsynet. Dette måtte de ha papirer på. Jeg også sa atte dette var orginalt på mx5'en, men det hjalp lite. Så jeg må opp å vise bilen 20 september, med disse papirene, som jeg forøvrig må skaffe meg.
Når eg viste min 626 på biltilsynet med ett momo fighter, da såg de på dette og sa at alle momo var vel godkjente så dette såg han ikkje på.. Har brukt momo på nesten alle mine biler, og kun ett verksted som sa eg måtte fjerne dette, mistet en kunde han..
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
Så lengst rattet er godkjent av tuv så skal det vel strengt tatt ikke vær noe å sei på uansett...
min har gått gjennom 2 kontroller med dino ratt uten noe problem
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
Aaby auto er autorisert mazda forhandler og verksted..
Kontroll av Styring er et punkt på eu-kontroll, det var i forbindelse med dette punktet at jeg fikk anmerkningen "Defekt/uorginalt ratt".
Jeg var innom der og hentet bilen min i går, og fikk diskutert saken med dem, og de ser ut i fra sine papirer at jeg har fått den godkjent med dette rattet tidligere (Skaffet tuv-papirer på rattet), men ettersom jeg ikke hadde registrert i vognkortet at bilen var modifisert måtte de seg papirene på nytt.
Jeg forsøkte å argumentere med at det ikke kunne være opp til meg å bevise at orginalrattet er orginalt, det måtte jo de vite de som var forhandlere og vekrksted på bilen. Da kaldte verksted-formannen in mekanikeren som saklig kunne fortelle meg at mx5 ALDRI hadde vært levert med Momo-ratt. Og dermed var saken avsluttet, tar bilen med til et annet verksted.
Hadde i tilleg en co som lå noe over grensen.. den ble målt til 8,85..
Men jeg opplevere også for tiden at det er noe rart med tomgangpå bilen når den er varm. Når jeg jeg sluipper gassen, så detter turtallet så lavt at motoren innimellom kveler seg, andre ganger bare fusker den og så "gynger" turtallet opp og ned mellom 1500 og 300,
Er det noen som har opplevd noe lignende? og evt vet hva man bør gjøre for å fikse?
Christopher wrote:
Men jeg opplevere også for tiden at det er noe rart med tomgangpå bilen når den er varm. Når jeg jeg sluipper gassen, så detter turtallet så lavt at motoren innimellom kveler seg, andre ganger bare fusker den og så "gynger" turtallet opp og ned mellom 1500 og 300,
Er det noen som har opplevd noe lignende? og evt vet hva man bør gjøre for å fikse?
Har opplevd det samme...
kan være luftmengdemåleren, skru den av og se om spjeldet går lett...
dette har vært diskutert tidligere, men jeg fant ikke tråden.. kanskje noen andre vet hva de kan søke på ?