EU-kontroll og ratt (og problem med variabelt turtall)
Moderator: Styremedlemmer
- Christopher
- 0 RPM
- Posts: 15
- Joined: 09 Sep 2003, 02:00
- Status: Offline
-
- Moderator
- Posts: 5120
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 114
- Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
- Contact:
- Status: Offline
Koster 11500,- ny i norge... jeg fikk kjøpt en til 2000,- brukt
evt. kan du kjøpe ny her: (ca 3500,-)
http://www.mx5parts.co.uk/product_info. ... cts_id/780
Jeg hadde litt problemer med turtallet etter jeg fikk JR CAI, men det gikk forsåvidt å justere det noenlunde,
også ble jeg påkjørt og bilen stod på verksted i måneder... og LMM'en eiret inni og spjeldet satte seg fast.
Da ble det helt jæ... å bruke bilen....
Nå har jeg renset den gamle, men har ikke testet den enda...
Bilen fungerer helt utmerket med den "nye"
evt. kan du kjøpe ny her: (ca 3500,-)
http://www.mx5parts.co.uk/product_info. ... cts_id/780
Jeg hadde litt problemer med turtallet etter jeg fikk JR CAI, men det gikk forsåvidt å justere det noenlunde,
også ble jeg påkjørt og bilen stod på verksted i måneder... og LMM'en eiret inni og spjeldet satte seg fast.
Da ble det helt jæ... å bruke bilen....

Nå har jeg renset den gamle, men har ikke testet den enda...
Bilen fungerer helt utmerket med den "nye"

2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
- Christopher
- 0 RPM
- Posts: 15
- Joined: 09 Sep 2003, 02:00
- Status: Offline
Dæng! Det var dyrt ja..
Har JR CAI, og hadde litt problemer med turtall tidligere, men det viste seg å være en vakum-slange som ikke var helt tett, bilen har gått fint i 2 år etter det. Det var først for 2-3 uker siden at den begynte å tulle, først litt, og så ble det bare værre.
Men når jeg får ut LMM, hvor "smooth" skal spjeldet gå? Merker jeg som ufaglært umiddelbart om det er der problemet ligger?
Christopher
Har JR CAI, og hadde litt problemer med turtall tidligere, men det viste seg å være en vakum-slange som ikke var helt tett, bilen har gått fint i 2 år etter det. Det var først for 2-3 uker siden at den begynte å tulle, først litt, og så ble det bare værre.
Men når jeg får ut LMM, hvor "smooth" skal spjeldet gå? Merker jeg som ufaglært umiddelbart om det er der problemet ligger?
Christopher
- Christopher
- 0 RPM
- Posts: 15
- Joined: 09 Sep 2003, 02:00
- Status: Offline
Oppdatering på saken om rattet:
NA ble lvert med to forskjellige ratt, et Momo og et Nardi.
Momo-rattet har delenr hos mazda NA08 32 980B.
Og er levert orginalt på bilen min.
Stor takk til Svein hos Mazda Norge.
(Prisen på dette rattet er forøvrig 5396 eks mva, men er ikke lagerført ...)
Så dette bekrefter bare opplysningen som har komme frem her, men dette burde Aaby auto godkjenne som offisiell kilde, og legge seg flate!veldig flate..
NA ble lvert med to forskjellige ratt, et Momo og et Nardi.
Momo-rattet har delenr hos mazda NA08 32 980B.
Og er levert orginalt på bilen min.
Stor takk til Svein hos Mazda Norge.
(Prisen på dette rattet er forøvrig 5396 eks mva, men er ikke lagerført ...)
Så dette bekrefter bare opplysningen som har komme frem her, men dette burde Aaby auto godkjenne som offisiell kilde, og legge seg flate!veldig flate..
Jeg har Momo ratt og Nardi Torino girkule og handbrekkhåndtak på min 91 brg, levert originalt.m1chael wrote:rattet er originalt. Var slik på min 91 brg også.. De kom med Momo først, så gikk de over til Nardi etter en stund..litt usikker på når
Medlem 208
'91 MX-5 Special Edition
'02 Renault Kangoo 1,4i aka Postbilen fra Stange
'04 Volvo V40 2,0T Limited Sport Edition
Racing a Hyundai is like the special olympics... even if you win you`re still retarded.
'91 MX-5 Special Edition
'02 Renault Kangoo 1,4i aka Postbilen fra Stange
'04 Volvo V40 2,0T Limited Sport Edition
Racing a Hyundai is like the special olympics... even if you win you`re still retarded.
- Christopher
- 0 RPM
- Posts: 15
- Joined: 09 Sep 2003, 02:00
- Status: Offline
-
- Status: Offline
- Christopher
- 0 RPM
- Posts: 15
- Joined: 09 Sep 2003, 02:00
- Status: Offline
-
- Moderator
- Posts: 5120
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 114
- Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
- Contact:
- Status: Offline
- MagnusAntony
- 7200 RPM
- Posts: 1017
- Joined: 05 Aug 2005, 02:00
- Status: Offline
ser at du har sjekket slanger før og sånn, men har du prøvd å gå over alle ledninger, flenser, og koblinger med startgass? (er det ikke det man bruker?)
Bare sprut over, og hvis du merker noe forskjell i gange, så veit du jo hvor lekkasjen er. Hvis det skulle være noe lekkasje.
men kan jo være mye annet .. Lykke til
Bare sprut over, og hvis du merker noe forskjell i gange, så veit du jo hvor lekkasjen er. Hvis det skulle være noe lekkasje.
men kan jo være mye annet .. Lykke til
-
- Moderator
- Posts: 5120
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 114
- Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
- Contact:
- Status: Offline
- Christopher
- 0 RPM
- Posts: 15
- Joined: 09 Sep 2003, 02:00
- Status: Offline
Hei takker for masse gode tips og råd.
Sjekket LMM, der gikk spjeldet rimelig lett.
Sort hette vakum-ting virket hel.
Fikk tips om å sjekke lambda-sonde, og vann-temp-måler ved å koble fra disse mens motor går for å se om det er noen endring i tomgangen. (Dette var tips fra en bilmekaniker som kjente til denne motoren).
Jeg er helt blank på hva dette kan gjøre med motoren min, er dette noe jeg bør forsøke?
Christopher
Sjekket LMM, der gikk spjeldet rimelig lett.
Sort hette vakum-ting virket hel.
Fikk tips om å sjekke lambda-sonde, og vann-temp-måler ved å koble fra disse mens motor går for å se om det er noen endring i tomgangen. (Dette var tips fra en bilmekaniker som kjente til denne motoren).
Jeg er helt blank på hva dette kan gjøre med motoren min, er dette noe jeg bør forsøke?
Christopher