Turbo og greier
Moderator: Styremedlemmer
- Mazdafreaks
- 7200 RPM
- Status: Offline
Kunne tenkt meg en kopi av vognkortet deres eg, vurderer om eg skal begynne på en dialog på biltilsynet nå, kaller det for biltilsynet eg
Nå har eg snart spart ferdig til ett superchargerkit, Problemet er om eg ikkje får dette godkjent så kan eg ikkje handle,da blir bilen den samme daue,vis eg spør om godkjenning og de sier nei, da vil jo eg bli stoppet ved første annledning for sjekk av dette, så eg klarer ikkje heilt å bestemme meg for godkjenning eller ikkje,

1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
Nå ligger jo turboen og koser seg i en pappeske i stua, men har begynt å lure på åssen jeg skal lure mazda-hjernen til å gi nok bensin. Noen anbefalinger?
FM link? Er det en erstattende ECU? Pris på dette er?
Ser at i Sverige selges en erstattende ECU fra AEM til 19900 SEK eller noe i den dur. Ca 20 laken hvertfall. Det blir jo en enkel datasprut, på en måte.
RÅD; ja takk
FM link? Er det en erstattende ECU? Pris på dette er?
Ser at i Sverige selges en erstattende ECU fra AEM til 19900 SEK eller noe i den dur. Ca 20 laken hvertfall. Det blir jo en enkel datasprut, på en måte.
RÅD; ja takk

Det ER jo et datasprut. Ikke noe mindre datasprut fordi den bruker orginale sensorer og tenning.
I dag ville jeg valgt Hydra Nemisis sprutet som FM selger. Det kommer til å erstatte Link ECU og er veldig kraftig. På linje med Autronic.
Der er egentlig ikke noe andre gode alternativer enn datasprut og større dyser.
De boksene som er med både greddy og HKS kit er et stort kompromiss mht. bensinmengde når man kjører uten trykk.
Ikke forvent å kunne kjøre på mer enn 0.4 bar på standard dyser samme hvor "svart" boksen er.
En 3. mulighet er å bruke en FPR og kraftigere bensinpumpe/tilleggspumpe og org dyser.
Jeg har ikke noe erfaring med dette men kan tenke meg at det er noe herk å justere, samt at dysene ikke nødvendigvis fungerer optimalt på høyere bensintrykk. Old school.
I dag ville jeg valgt Hydra Nemisis sprutet som FM selger. Det kommer til å erstatte Link ECU og er veldig kraftig. På linje med Autronic.
Der er egentlig ikke noe andre gode alternativer enn datasprut og større dyser.
De boksene som er med både greddy og HKS kit er et stort kompromiss mht. bensinmengde når man kjører uten trykk.
Ikke forvent å kunne kjøre på mer enn 0.4 bar på standard dyser samme hvor "svart" boksen er.
En 3. mulighet er å bruke en FPR og kraftigere bensinpumpe/tilleggspumpe og org dyser.
Jeg har ikke noe erfaring med dette men kan tenke meg at det er noe herk å justere, samt at dysene ikke nødvendigvis fungerer optimalt på høyere bensintrykk. Old school.
Tenkte det var enkelt og greit å bruke orginalt ledningsnett og orginale sensorer. Mindre jobb med det enn å bytte ut ALT. Har ikke no trua på AEM? Hvordan er Hydra Nemis? Byttes ledningsnett og sensorer eller er det bare å bytte ecu? Jeg er arbeidssky da vettu
Vet noen bruker tilleggssprut styrt av trykkbryter. Funker fett det, men som du sier så litt vondt å justere. Blir som oftest til at det bruker litt mye bensin hele tida. Og "svart boks" fra HKS eller Greddy er ikke så veldig aktuelt. Dette som kalles piggyback eller noe sånt?

Vet noen bruker tilleggssprut styrt av trykkbryter. Funker fett det, men som du sier så litt vondt å justere. Blir som oftest til at det bruker litt mye bensin hele tida. Og "svart boks" fra HKS eller Greddy er ikke så veldig aktuelt. Dette som kalles piggyback eller noe sånt?