noen som har K&N Filtercharger 1.6 mk1 som kan vise til en god løsning med kald luft slangen?
Jeg festet den fort og galt: http://www.displayit.no/miata/DSC00497.JPG
Med tankte på å bytte den ut med en bedre slange. Men noen andre som har den som har funnet en bedre vei enn siden av der feste til panseret går? (nå blir den presset nesten helt flat når panseret er nede)
Noen som har denne som kan poste bilde?
kaldluft løsning på K&N Filtercharger 1.6 mk1
Moderator: Styremedlemmer
- Fred
- 7200 RPM
- Posts: 1902
- Joined: 01 Oct 2005, 02:00
- Medlemsnummer: 518
- Location: Hønefoss
- Status: Offline
kaldluft løsning på K&N Filtercharger 1.6 mk1
x 1999 MX-5 NB - 1.8l - 10th Anniversary Edition
x 1993 Miata NA - 1.6l - Limited Edition
x 1993 Miata NA - 1.6l - Limited Edition
- MagnusAntony
- 7200 RPM
- Posts: 1017
- Joined: 05 Aug 2005, 02:00
- Status: Offline
Jeg vet ikke, men har ett spørsmål til deg. Er luftfilteret festet rett på lmm? Hvordan overgang brukte du der isåfall? Fra runde slangen til luftfilter og den firkantede på lmm? Har planer om å bygge noe selv, og lurer på om det går ann å få kjøpt det "adapteret", eller om jeg må til på en dreie/frese maskin..
- Mazdafreaks
- 7200 RPM
- Posts: 1778
- Joined: 22 Apr 2004, 02:00
- Location: Hardanger
- Contact:
- Status: Offline
Denne slangen fra panseret kan du bare hive i søpla. slik den ligger nå har den ingen hensikt i det hele tatt, hadde vert bedre å lagt den bak venstre hoved lykt, På min na så hadde eg ett takrenne bend på 180 grader der eg fikk hele filteret bak lykten for å suge inn mest muligt kaldluft...
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
- Fred
- 7200 RPM
- Posts: 1902
- Joined: 01 Oct 2005, 02:00
- Medlemsnummer: 518
- Location: Hønefoss
- Status: Offline
RotaryPower wrote:Jeg vet ikke, men har ett spørsmål til deg. Er luftfilteret festet rett på lmm? Hvordan overgang brukte du der isåfall? Fra runde slangen til luftfilter og den firkantede på lmm? Har planer om å bygge noe selv, og lurer på om det går ann å få kjøpt det "adapteret", eller om jeg må til på en dreie/frese maskin..

kjøpt kit. er en liten overgang, men k&n filteret er firkanta det også.
x 1999 MX-5 NB - 1.8l - 10th Anniversary Edition
x 1993 Miata NA - 1.6l - Limited Edition
x 1993 Miata NA - 1.6l - Limited Edition
- Fred
- 7200 RPM
- Posts: 1902
- Joined: 01 Oct 2005, 02:00
- Medlemsnummer: 518
- Location: Hønefoss
- Status: Offline
Hehe. Jackson Racing frista veldig, men pengene sa stopp.steffen wrote:Derfor jeg i starten sa at du ikke skulle kjøpe jallafilter, men heller satse på Jackson Racing Cold Air Intake eller kjøre med OEM luftfilter.
fått tips om å bruke

og eventuelt skjerma filteret litt.
Last edited by Fred on 04 Dec 2005, 16:30, edited 1 time in total.
x 1999 MX-5 NB - 1.8l - 10th Anniversary Edition
x 1993 Miata NA - 1.6l - Limited Edition
x 1993 Miata NA - 1.6l - Limited Edition
- Fred
- 7200 RPM
- Posts: 1902
- Joined: 01 Oct 2005, 02:00
- Medlemsnummer: 518
- Location: Hønefoss
- Status: Offline
Eller rett og slett begge deler en fra under lykta og en bakover.
http://forum.miata.net/vb/showpost.php? ... ostcount=9
http://forum.miata.net/vb/showpost.php? ... ostcount=9
x 1999 MX-5 NB - 1.8l - 10th Anniversary Edition
x 1993 Miata NA - 1.6l - Limited Edition
x 1993 Miata NA - 1.6l - Limited Edition