kaldluft løsning på K&N Filtercharger 1.6 mk1

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
User avatar
Fred
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1902
Joined: 01 Oct 2005, 02:00
Medlemsnummer: 518
Location: Hønefoss
Status: Offline

kaldluft løsning på K&N Filtercharger 1.6 mk1

Post by Fred »

noen som har K&N Filtercharger 1.6 mk1 som kan vise til en god løsning med kald luft slangen?

Jeg festet den fort og galt: http://www.displayit.no/miata/DSC00497.JPG
Med tankte på å bytte den ut med en bedre slange. Men noen andre som har den som har funnet en bedre vei enn siden av der feste til panseret går? (nå blir den presset nesten helt flat når panseret er nede)

Noen som har denne som kan poste bilde?
x 1999 MX-5 NB - 1.8l - 10th Anniversary Edition
x 1993 Miata NA - 1.6l - Limited Edition
User avatar
MagnusAntony
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1017
Joined: 05 Aug 2005, 02:00
Status: Offline

Post by MagnusAntony »

Jeg vet ikke, men har ett spørsmål til deg. Er luftfilteret festet rett på lmm? Hvordan overgang brukte du der isåfall? Fra runde slangen til luftfilter og den firkantede på lmm? Har planer om å bygge noe selv, og lurer på om det går ann å få kjøpt det "adapteret", eller om jeg må til på en dreie/frese maskin..
User avatar
steffen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1220
Joined: 23 Nov 2004, 01:00
Location: Kristiansand
Status: Offline

Post by steffen »

Derfor jeg i starten sa at du ikke skulle kjøpe jallafilter, men heller satse på Jackson Racing Cold Air Intake eller kjøre med OEM luftfilter.
User avatar
Mazdafreaks
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1778
Joined: 22 Apr 2004, 02:00
Location: Hardanger
Contact:
Status: Offline

Post by Mazdafreaks »

Denne slangen fra panseret kan du bare hive i søpla. slik den ligger nå har den ingen hensikt i det hele tatt, hadde vert bedre å lagt den bak venstre hoved lykt, På min na så hadde eg ett takrenne bend på 180 grader der eg fikk hele filteret bak lykten for å suge inn mest muligt kaldluft...
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
User avatar
Fred
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1902
Joined: 01 Oct 2005, 02:00
Medlemsnummer: 518
Location: Hønefoss
Status: Offline

Post by Fred »

RotaryPower wrote:Jeg vet ikke, men har ett spørsmål til deg. Er luftfilteret festet rett på lmm? Hvordan overgang brukte du der isåfall? Fra runde slangen til luftfilter og den firkantede på lmm? Har planer om å bygge noe selv, og lurer på om det går ann å få kjøpt det "adapteret", eller om jeg må til på en dreie/frese maskin..
Image
kjøpt kit. er en liten overgang, men k&n filteret er firkanta det også.
x 1999 MX-5 NB - 1.8l - 10th Anniversary Edition
x 1993 Miata NA - 1.6l - Limited Edition
User avatar
Fred
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1902
Joined: 01 Oct 2005, 02:00
Medlemsnummer: 518
Location: Hønefoss
Status: Offline

Post by Fred »

steffen wrote:Derfor jeg i starten sa at du ikke skulle kjøpe jallafilter, men heller satse på Jackson Racing Cold Air Intake eller kjøre med OEM luftfilter.
Hehe. Jackson Racing frista veldig, men pengene sa stopp.

fått tips om å bruke Image nå. Randell cold air. (kun slange.) eller lage noe tilsvarende. funker vist utmerket.Dog er ikke randell aktuelt da den kommer på over 1000kr. og da snakker vi JR snart...

og eventuelt skjerma filteret litt.
Last edited by Fred on 04 Dec 2005, 16:30, edited 1 time in total.
x 1999 MX-5 NB - 1.8l - 10th Anniversary Edition
x 1993 Miata NA - 1.6l - Limited Edition
User avatar
Fred
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1902
Joined: 01 Oct 2005, 02:00
Medlemsnummer: 518
Location: Hønefoss
Status: Offline

Post by Fred »

Eller rett og slett begge deler en fra under lykta og en bakover.
http://forum.miata.net/vb/showpost.php? ... ostcount=9
x 1999 MX-5 NB - 1.8l - 10th Anniversary Edition
x 1993 Miata NA - 1.6l - Limited Edition
User avatar
steffen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1220
Joined: 23 Nov 2004, 01:00
Location: Kristiansand
Status: Offline

Post by steffen »

Slik får du kald luft inn til luftfilteret ja. Men luftfilteret ditt ligger såpass nærme varmeskjoldet til manifolden at den likevel vil suge varm luft. Så den kalde lufta du får gjennom slangen blir kompansert med varm luft fra manifolden.
Post Reply