Mange svar her, det var morsomt! "Memories" er en spesialutgave ja. Den har lyst skinninteriør med tre i ratt, girkule og brekkhåndtak, canvaskalesje, varme i setene (er vel egentlig standard på såpass nye modeller med skinn) og tåkelys foran.
Den blå er også en spesialutgave kalt "Silver Blues", navnet henspeiler på fargekombinasjonene. Denne utgaven har en "søsterbil" med sølv lakk og blå kalesje samt blå interiørdetaljer. Når det gjelder fargene, så liker jeg selv best "Silver Blues"-utgaven i Strato Blue utvendig, mens jeg liker interiøret bedre i "Memories"-utgaven.
Den perfekte kombinasjonen for meg hadde vel vært "Murphy & Nye"-utgaven (
http://autoscout24.de/home/index/detail ... berschrift) som har "riktig" karosserifarge med "riktig" interiør, og som ifølge en nesten uleselig babelfish-oversettelse fra en italiensk webside opprinnelig ble levert med to spesiallagede Murphy & Nye-jakker med MX-5 emblem på. I tillegg har den beige kalesje. Spesielt!

Dessverre har den eneste utgaven jeg har sett til salgs av disse 1,6-motoren, noe som foreløpig gjør den uaktuell for meg.
Seteryggene er nøyaktig like høye i alle utgavene, og skiltholderen på Memories-utgaven er ikke så framtredende som den ser ut til på bildet. Felgene på den røde er derimot de peneste jeg vet om til MX-5,spesiallaget for bilen. Det er forøvrig de du ser på den blå også, men Mazda har ikke vært like heldig med designet her. Bakenden på den røde er modifisert med leppe og doble enderør. Hos meg trekker det ned, men så er jeg også en "purist" da.
Forskjellen i engangsavgift er forøvrig i underkant av 8.000, ikke 13.850.