Jackson Racing eller BRPerformance supercharger?

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
User avatar
MeSs
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 269
Joined: 05 Jul 2005, 02:00
Status: Offline

Jackson Racing eller BRPerformance supercharger?

Post by MeSs »

Siden bilen min muligens skal driftes med må jeg tenke litt på bånndrag og, derfor supercharger.. 1.8
Ser JR sin koster 2100 dollar, hvor mye gir dette settet? med boost upgrade koster jo dette rundt 2700, hvor mye gir det da?
Og BRperformance sitt MP62 sett får jeg for 3200, ser dette gir 180 på bakhjula..
Hva mener dere gir mest for penga??
Mvh
Marius
- 03' BMW 320iA
x - Nissan 200SX S13.5 Driftebil
x - Masse drit.
x - BMW 520i E28
x - 94' Mazda MX-5 NA 1.8
x - x antall BMW E28
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

JR+upgrade gir vel 150-170 hk ??
JR pressa (m45) får du ut maks 12-15 psi..
med MP62 får du ut mere luft og større trykk..

Har du nok $$$ kjøper du MP62..

Det er en mye større kompressor enn den i JR kittet. Potensieale til langt større trykk og hk..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Post by arildh »

MP62 er tingen!
Jeg har ikke erfaring med noen av delene men ut i fra hva som blir skrevet på forum.miata.net er BRP sine MP62 kit helt overlegne JR og andre kit basert på M45.
En annen ting er vel at support og kvalitet på BRP sine produkter er på høyde med FM sine.
User avatar
MagnusAntony
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1017
Joined: 05 Aug 2005, 02:00
Status: Offline

Post by MagnusAntony »

Hva av tenning og sprutstyring følger det med i disse kitta?
HF-mx5T
Status: Offline

Post by HF-mx5T »

BRP har meget bra rykte for å ha solide og skikkelige kit..
mens et kit med M45 er tyna til grensa om du har 170-180 hester virker det som. så er mp62 kittet bare kommet igang.. har hatt en ca samme str kompressor på en 1.8 golf. og det fungerte meget bra. om du tror du er fornøyd med 160 hester feks. og ingen planer om no mer effekt.. kjør på og kjøp det lille.. ha rdu lyst på mer så lønner det seg hver gang om du går rett på det som er litt større enn du trenger i utgangspunktet.. billigere å oppgradere. Vet hvilket kit jeg hadde kjøpt ihvertfall
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

Men skal du prøve å få det godtkjent er det nok lettere med m45....
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
User avatar
HansT
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1316
Joined: 17 Sep 2003, 02:00
Location: Stavanger
Status: Offline

Post by HansT »

Vidar wrote:Men skal du prøve å få det godtkjent er det nok lettere med m45....
Hvordan går det forresten med godkjenningen din Vidar?
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

HansT wrote:
Vidar wrote:Men skal du prøve å få det godtkjent er det nok lettere med m45....
Hvordan går det forresten med godkjenningen din Vidar?
Har jo fått et muntlig ja..
Nå venter jeg til etter Mars, så får jeg 10% mere bruksfradrag..
Har vel hatt en del "uhell" som har forsinka litt..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Post Reply