Motorhavari
Moderator: Styremedlemmer
- glaibilenmin
- 7200 RPM
- Posts: 2204
- Joined: 19 Nov 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 413
- Location: Ålesund
- Status: Offline
Det høres grise usansynlig ut... tatt av ytterste reimhjulet å sett på reimhjulet til reg reima?
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
har ikke det, men har hørt at veivtappen fort blir skjev når man strammer dynamoreima, dette jeg mistenkte for en stund siden, og jeg hadde tydligvis rett...glaibilenmin wrote:Det høres grise usansynlig ut... tatt av ytterste reimhjulet å sett på reimhjulet til reg reima?
- 03' BMW 320iA
x - Nissan 200SX S13.5 Driftebil
x - Masse drit.
x - BMW 520i E28
x - 94' Mazda MX-5 NA 1.8
x - x antall BMW E28
x - Nissan 200SX S13.5 Driftebil
x - Masse drit.
x - BMW 520i E28
x - 94' Mazda MX-5 NA 1.8
x - x antall BMW E28
- glaibilenmin
- 7200 RPM
- Posts: 2204
- Joined: 19 Nov 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 413
- Location: Ålesund
- Status: Offline
Da skal den vær noe inni helveta stram... der er jo gummi i det reimhjulet som skal ta opp en del vibrasjoner osv... Kor stram den var reima da?
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
- glaibilenmin
- 7200 RPM
- Posts: 2204
- Joined: 19 Nov 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 413
- Location: Ålesund
- Status: Offline
totalt mellom max opp og max ned? eller 0,5 opp og 0,5 ned?
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
- glaibilenmin
- 7200 RPM
- Posts: 2204
- Joined: 19 Nov 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 413
- Location: Ålesund
- Status: Offline
men om veivtappen hadde blitt sjeiv så villa reg reim hjulet tatt inni selve blokka og oljepumpa og laga ulyder da...
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
- glaibilenmin
- 7200 RPM
- Posts: 2204
- Joined: 19 Nov 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 413
- Location: Ålesund
- Status: Offline
Er vel kansje nok å ta av fremste reimhjulet som står uttapå regreim hjulet da... festet me 4 skruer
men om du piller av plast deksla forann regreima og så kan du jo komme godt til å se om der er noe muffins i samme slengen da
men om du piller av plast deksla forann regreima og så kan du jo komme godt til å se om der er noe muffins i samme slengen da
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
Det er ikke noe stort poeng å skaffe en svindyr GT-R turbo når du fortsatt må lage et grenrør for langsstilt motor. Da er det bedre å bruke en flens for en mye rimeligere Garret turbo. En T3 Super60 eller t3/04 tilsvarer ca. samme turbo som orginale GT-R saken. bare 15-20K billigere 
Slik jeg ser det er det kammene og toppen som er virkelig verdifull på den motoren.
Råder og stempel er også kjekt å ha, men man må tenke på at disse motorene har blitt brukt j****g hardt de siste 13-14 årene og at nye og kraftigere stempel/råder vil være bedre og sikrere.
En annen ting er et motorstyringen er laget med fordelertenning. Denne er plassert der CAS står i dag så den passer ikke uten å modifisere brannveggen = fyfyfy . Det kan også bli mrsmt å tilpasse instrumentpanelet mot GT-R motorstyring.

Slik jeg ser det er det kammene og toppen som er virkelig verdifull på den motoren.
Råder og stempel er også kjekt å ha, men man må tenke på at disse motorene har blitt brukt j****g hardt de siste 13-14 årene og at nye og kraftigere stempel/råder vil være bedre og sikrere.
En annen ting er et motorstyringen er laget med fordelertenning. Denne er plassert der CAS står i dag så den passer ikke uten å modifisere brannveggen = fyfyfy . Det kan også bli mrsmt å tilpasse instrumentpanelet mot GT-R motorstyring.
Har funnet noe "småtteri" i usa jeg nåarildh wrote:Det er ikke noe stort poeng å skaffe en svindyr GT-R turbo når du fortsatt må lage et grenrør for langsstilt motor. Da er det bedre å bruke en flens for en mye rimeligere Garret turbo. En T3 Super60 eller t3/04 tilsvarer ca. samme turbo som orginale GT-R saken. bare 15-20K billigere
Slik jeg ser det er det kammene og toppen som er virkelig verdifull på den motoren.
Råder og stempel er også kjekt å ha, men man må tenke på at disse motorene har blitt brukt j****g hardt de siste 13-14 årene og at nye og kraftigere stempel/råder vil være bedre og sikrere.
En annen ting er et motorstyringen er laget med fordelertenning. Denne er plassert der CAS står i dag så den passer ikke uten å modifisere brannveggen = fyfyfy . Det kan også bli mrsmt å tilpasse instrumentpanelet mot GT-R motorstyring.

Surfa til 4 igår.. Hva mener dere er billigst, å betale 1199, for å så vente 4-6 uker, og muligens betale moms og toll? Eller å betale 129 ekstra, for å så få det rett på døra??
EDIT: Fant også reimhjulsett fra PCI til 44dollar, veiv til 50.. Hva mer tror dere jeg trenger?
Mvh
Marius
- 03' BMW 320iA
x - Nissan 200SX S13.5 Driftebil
x - Masse drit.
x - BMW 520i E28
x - 94' Mazda MX-5 NA 1.8
x - x antall BMW E28
x - Nissan 200SX S13.5 Driftebil
x - Masse drit.
x - BMW 520i E28
x - 94' Mazda MX-5 NA 1.8
x - x antall BMW E28
-
- Status: Offline
- MagnusAntony
- 7200 RPM
- Posts: 1017
- Joined: 05 Aug 2005, 02:00
- Status: Offline
Hvilke uøyder snakker vi om her? Uling? Kanskje litt kakling?glaibilenmin wrote:men om veivtappen hadde blitt sjeiv så villa reg reim hjulet tatt inni selve blokka og oljepumpa og laga ulyder da...
Min uler endel på ca 1500 rpm og opp. Og på 1800-2000 rpm så hører jeg småbanking.
Ser at det er litt lekkasje foran der hvor topplokket og sort plastikk møtes.
Beklager OT

94 1.8 (Prosjekt)
92 1.6 Brlilliant black C-pakke (delebil/partout)
15 BMW i3 - Batterirakett
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg
92 1.6 Brlilliant black C-pakke (delebil/partout)
15 BMW i3 - Batterirakett
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg