Motorhavari

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
glaibilenmin
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 2204
Joined: 19 Nov 2003, 01:00
Medlemsnummer: 413
Location: Ålesund
Status: Offline

Post by glaibilenmin »

Det høres grise usansynlig ut... tatt av ytterste reimhjulet å sett på reimhjulet til reg reima?
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers

Prosjekt 96 brg 1,8 mx5

90'Classic red. R.I.P

Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
User avatar
MeSs
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 269
Joined: 05 Jul 2005, 02:00
Status: Offline

Post by MeSs »

glaibilenmin wrote:Det høres grise usansynlig ut... tatt av ytterste reimhjulet å sett på reimhjulet til reg reima?
har ikke det, men har hørt at veivtappen fort blir skjev når man strammer dynamoreima, dette jeg mistenkte for en stund siden, og jeg hadde tydligvis rett...
- 03' BMW 320iA
x - Nissan 200SX S13.5 Driftebil
x - Masse drit.
x - BMW 520i E28
x - 94' Mazda MX-5 NA 1.8
x - x antall BMW E28
User avatar
glaibilenmin
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 2204
Joined: 19 Nov 2003, 01:00
Medlemsnummer: 413
Location: Ålesund
Status: Offline

Post by glaibilenmin »

Da skal den vær noe inni helveta stram... der er jo gummi i det reimhjulet som skal ta opp en del vibrasjoner osv... Kor stram den var reima da?
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers

Prosjekt 96 brg 1,8 mx5

90'Classic red. R.I.P

Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
User avatar
MeSs
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 269
Joined: 05 Jul 2005, 02:00
Status: Offline

Post by MeSs »

kunne rikke den ca 0,5cm opp og ned kansje..
- 03' BMW 320iA
x - Nissan 200SX S13.5 Driftebil
x - Masse drit.
x - BMW 520i E28
x - 94' Mazda MX-5 NA 1.8
x - x antall BMW E28
User avatar
glaibilenmin
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 2204
Joined: 19 Nov 2003, 01:00
Medlemsnummer: 413
Location: Ålesund
Status: Offline

Post by glaibilenmin »

totalt mellom max opp og max ned? eller 0,5 opp og 0,5 ned?
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers

Prosjekt 96 brg 1,8 mx5

90'Classic red. R.I.P

Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
User avatar
MeSs
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 269
Joined: 05 Jul 2005, 02:00
Status: Offline

Post by MeSs »

iblant, ja.. tilog med ny reim.. skreik intervaler, noe som også var tegn på at reimhjulet gikk skevt
- 03' BMW 320iA
x - Nissan 200SX S13.5 Driftebil
x - Masse drit.
x - BMW 520i E28
x - 94' Mazda MX-5 NA 1.8
x - x antall BMW E28
User avatar
glaibilenmin
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 2204
Joined: 19 Nov 2003, 01:00
Medlemsnummer: 413
Location: Ålesund
Status: Offline

Post by glaibilenmin »

men om veivtappen hadde blitt sjeiv så villa reg reim hjulet tatt inni selve blokka og oljepumpa og laga ulyder da...
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers

Prosjekt 96 brg 1,8 mx5

90'Classic red. R.I.P

Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
User avatar
MeSs
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 269
Joined: 05 Jul 2005, 02:00
Status: Offline

Post by MeSs »

Hvor mye må jeg skru ifra hverandre for å se etter dette a? Regreim var skifta i 06.2003, har ikke gått over 30-40k etter det.. så det må jo være noe muffens..
- 03' BMW 320iA
x - Nissan 200SX S13.5 Driftebil
x - Masse drit.
x - BMW 520i E28
x - 94' Mazda MX-5 NA 1.8
x - x antall BMW E28
User avatar
glaibilenmin
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 2204
Joined: 19 Nov 2003, 01:00
Medlemsnummer: 413
Location: Ålesund
Status: Offline

Post by glaibilenmin »

Er vel kansje nok å ta av fremste reimhjulet som står uttapå regreim hjulet da... festet me 4 skruer
men om du piller av plast deksla forann regreima og så kan du jo komme godt til å se om der er noe muffins i samme slengen da
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers

Prosjekt 96 brg 1,8 mx5

90'Classic red. R.I.P

Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Post by arildh »

Det er ikke noe stort poeng å skaffe en svindyr GT-R turbo når du fortsatt må lage et grenrør for langsstilt motor. Da er det bedre å bruke en flens for en mye rimeligere Garret turbo. En T3 Super60 eller t3/04 tilsvarer ca. samme turbo som orginale GT-R saken. bare 15-20K billigere :)
Slik jeg ser det er det kammene og toppen som er virkelig verdifull på den motoren.
Råder og stempel er også kjekt å ha, men man må tenke på at disse motorene har blitt brukt j****g hardt de siste 13-14 årene og at nye og kraftigere stempel/råder vil være bedre og sikrere.
En annen ting er et motorstyringen er laget med fordelertenning. Denne er plassert der CAS står i dag så den passer ikke uten å modifisere brannveggen = fyfyfy . Det kan også bli mrsmt å tilpasse instrumentpanelet mot GT-R motorstyring.
User avatar
MeSs
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 269
Joined: 05 Jul 2005, 02:00
Status: Offline

Post by MeSs »

arildh wrote:Det er ikke noe stort poeng å skaffe en svindyr GT-R turbo når du fortsatt må lage et grenrør for langsstilt motor. Da er det bedre å bruke en flens for en mye rimeligere Garret turbo. En T3 Super60 eller t3/04 tilsvarer ca. samme turbo som orginale GT-R saken. bare 15-20K billigere :)
Slik jeg ser det er det kammene og toppen som er virkelig verdifull på den motoren.
Råder og stempel er også kjekt å ha, men man må tenke på at disse motorene har blitt brukt j****g hardt de siste 13-14 årene og at nye og kraftigere stempel/råder vil være bedre og sikrere.
En annen ting er et motorstyringen er laget med fordelertenning. Denne er plassert der CAS står i dag så den passer ikke uten å modifisere brannveggen = fyfyfy . Det kan også bli mrsmt å tilpasse instrumentpanelet mot GT-R motorstyring.
Har funnet noe "småtteri" i usa jeg nå 8) Så gtr motoren er lagt på is...
Surfa til 4 igår.. Hva mener dere er billigst, å betale 1199, for å så vente 4-6 uker, og muligens betale moms og toll? Eller å betale 129 ekstra, for å så få det rett på døra??
EDIT: Fant også reimhjulsett fra PCI til 44dollar, veiv til 50.. Hva mer tror dere jeg trenger?
Mvh
Marius
- 03' BMW 320iA
x - Nissan 200SX S13.5 Driftebil
x - Masse drit.
x - BMW 520i E28
x - 94' Mazda MX-5 NA 1.8
x - x antall BMW E28
HF-mx5T
Status: Offline

Post by HF-mx5T »

jeg vil gjerne se bilder.. har du noen anelse hvor mye som skal til for å bøye tappen på veiva? spess ved å stramme dynamoreima for mye.. er direkte usansynlig..

tipper du må stramme dynamoreima til den ryker før du overbelaster veiva
festet til dynamoen bør også ryke først.. :mrgreen:
User avatar
MagnusAntony
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1017
Joined: 05 Aug 2005, 02:00
Status: Offline

Post by MagnusAntony »

Ja, skru av dekselet og se.. Selvom reimhjulet ikke henger helt på greip, så er det ikke sikkert at veiva er skadet. Samme som HF sier, det skal MYE til..
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

Har mine tvil jeg også.. Vil tro veiva er laget av et hardere metall enn det blikkbokser er laget av :)
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
User avatar
m1chael
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1027
Joined: 29 Dec 2003, 01:00
Location: Trondheim
Status: Offline

Post by m1chael »

glaibilenmin wrote:men om veivtappen hadde blitt sjeiv så villa reg reim hjulet tatt inni selve blokka og oljepumpa og laga ulyder da...
Hvilke uøyder snakker vi om her? Uling? Kanskje litt kakling?

Min uler endel på ca 1500 rpm og opp. Og på 1800-2000 rpm så hører jeg småbanking.
Ser at det er litt lekkasje foran der hvor topplokket og sort plastikk møtes.

Beklager OT :oops:
94 1.8 (Prosjekt)
92 1.6 Brlilliant black C-pakke (delebil/partout)
15 BMW i3 - Batterirakett
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg
Post Reply