2,5 eksos?
Moderator: Styremedlemmer
2,5 eksos?
Finnes det eksos i 2,5" fra grenrør og ut??
- 03' BMW 320iA
x - Nissan 200SX S13.5 Driftebil
x - Masse drit.
x - BMW 520i E28
x - 94' Mazda MX-5 NA 1.8
x - x antall BMW E28
x - Nissan 200SX S13.5 Driftebil
x - Masse drit.
x - BMW 520i E28
x - 94' Mazda MX-5 NA 1.8
x - x antall BMW E28
Hehe, ja.. Jeg lurer på eksosanlegget ut ifra downpipen.. Noen firmaer som har det? Hvordan er Apexi N1?? Det gjør ikkeno om det bråker litt, apexi anlegget ser jo rått ut og..
- 03' BMW 320iA
x - Nissan 200SX S13.5 Driftebil
x - Masse drit.
x - BMW 520i E28
x - 94' Mazda MX-5 NA 1.8
x - x antall BMW E28
x - Nissan 200SX S13.5 Driftebil
x - Masse drit.
x - BMW 520i E28
x - 94' Mazda MX-5 NA 1.8
x - x antall BMW E28
- MagnusAntony
- 7200 RPM
- Posts: 1017
- Joined: 05 Aug 2005, 02:00
- Status: Offline
Jeg bestillte både flex og ceramic coating. 80$ ekstra for desse opsjonene var ikke mye forlangt når man først bestillte. Heatwrapping anbefales vel ikke, da det samler vann og ruster j****g fort..?
Medlem nr. 424
-92 miata Sort
-91 mx5 BRG
-07 BMW 325d Msport
x 94 Saab 9000 CS 2.3 Turbo
x 88 Holden Commodore 3.0 Turbo
x 87 Honda CRX
-92 miata Sort
-91 mx5 BRG
-07 BMW 325d Msport
x 94 Saab 9000 CS 2.3 Turbo
x 88 Holden Commodore 3.0 Turbo
x 87 Honda CRX
- MagnusAntony
- 7200 RPM
- Posts: 1017
- Joined: 05 Aug 2005, 02:00
- Status: Offline
Er shippet ja. Det er i skrivende stund en plass mellom her og New York...
Jo, var derfor jeg fikk den ceramic coated. Det hjelper visst enormt mot varme. Har også Bowser heatshield over selve turboen, og thermal-padding under panseret....
Jo, var derfor jeg fikk den ceramic coated. Det hjelper visst enormt mot varme. Har også Bowser heatshield over selve turboen, og thermal-padding under panseret....
Medlem nr. 424
-92 miata Sort
-91 mx5 BRG
-07 BMW 325d Msport
x 94 Saab 9000 CS 2.3 Turbo
x 88 Holden Commodore 3.0 Turbo
x 87 Honda CRX
-92 miata Sort
-91 mx5 BRG
-07 BMW 325d Msport
x 94 Saab 9000 CS 2.3 Turbo
x 88 Holden Commodore 3.0 Turbo
x 87 Honda CRX
Når røra blir varma opp av eksosen fordamper jo fuktigheten uansett, men hvis de blir stående lenge våte så kan det jo kanskje tenkes at det kan bli litt korrosjon. Men det ser jo sinnsykt kult ut daStian wrote:Heatwrapping anbefales vel ikke, da det samler vann og ruster j****g fort..?

- '90 Miata 1.6l FMII Turbo/FM link
-(X) '94 Mazda 626 1.8i combicoupe, Erebuni Shogun
-(X) '94 Mazda 626 1.8i combicoupe, Erebuni Shogun
Korrosjon ved eksoswrap har med den høye temperaturen som oppstår i metallet når varmen ikke blir avledet.
Jernet brenner rett og slett opp. Denne effekten gjelder jo også for vanlig eksosrør, men det forsterkes når temperaturen øker ved coating/wrapping.
Det samme gjelder også for keramisk behandling på utsiden av rør.
Det ultimate er kjeramisk behandling på innsiden. Det forlenger jo levetiden.
Rustfritt tåler dette mye bedre, så i det tilfellet er det vel egentlig ikke noe issue.
Om jeg ikke tar feil så hadde Keith hos FM en wrappet header på en av bilene sine som brant igjennom på under 2 år.
Jernet brenner rett og slett opp. Denne effekten gjelder jo også for vanlig eksosrør, men det forsterkes når temperaturen øker ved coating/wrapping.
Det samme gjelder også for keramisk behandling på utsiden av rør.
Det ultimate er kjeramisk behandling på innsiden. Det forlenger jo levetiden.
Rustfritt tåler dette mye bedre, så i det tilfellet er det vel egentlig ikke noe issue.
Om jeg ikke tar feil så hadde Keith hos FM en wrappet header på en av bilene sine som brant igjennom på under 2 år.