Jeg har fått sentrallås:))) (+spm ang. alarmer osv)
Moderator: Styremedlemmer
-
- Moderator
- Medlemsnummer: 114
- Status: Offline
Derfor kjøper du deg en sensor utenom også... man får Y-ledd til disse!friskus wrote: Hva om noen skjærer seg igjenom softtopen din da?
ekstra sensor kan du kjøpe på eBay...

edit:
ved et kjapt søk fant jeg denne :
eBay
Last edited by EspenAndre on 03 Feb 2006, 17:40, edited 1 time in total.
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
-
- Moderator
- Medlemsnummer: 114
- Status: Offline
Man slipper jo egenandelen på 4000kr og da (eller mer), hvis du har FG-godkjent alarm..EspenSort92 wrote:Jeg har avslag hos gjensidige jaffal...
Det er gitt kr 343 i rabatt for følgende sikkerhetstiltak:
FG-godkjent alarm/EU-godkjent alarm
Egen separat garasje
(var ikke så mye som jeg trodde)
Og det er man veeeldig lettet for hvis uhellet skulle være ute!

1992 Mx-5 Classic red, H&R senkesett, Hvite 15" OZ felger.
Det skjedde nettopp meg! Var en eller annen narkis som hadde skjært hull i toppen rett bak førerdøra. Han skulle nok prøve å få låst opp døra, men det er for trangt å strekke fram armen pga. velteburet og stolene. Så han hadde heller dratt opp glidelåsen på plastruta og tenkte sikkert å krype inn i bilen. Da hadde nok alarmen gått av og skremt han vekk (har defa med kupesensor). Fikk ikke egenandel på forsikringa siden alarmen var FG-godkjent. Og skulle egentlig ha betalt 80% av verdien på ny kalesje siden den gamle går 10 prosent ned i verdi hvert år(opptil 80%), men av en eller annen merkelig grunn klarte jeg å få en sweet deal med takstmannen. Han klarte ikke å skaffe en orginal kalesje til en tidsfrist jeg satt, så da skaffet han en kalesje hos en salmaker i oslo som importerer ifra tyskland. Det ble en stoffkalesje som koster 10.000kr, men den skulle jeg da få gratis?! Takstmannen hadde tydeligvis stått opp med det rette beinet den dagen 
Skal finne narkisn, takke han og så grisebanke han
Nei, fant ikke ut hvem det var, og politiet har ikke giddet å se på saken engang, de henla den med en gang. Ikke overraskende. Man må jo nesten være detektiv selv for å få gjort noe med slike saker. Men nå skal jeg ikke komme med mere "off-topic" bla-bla...

Skal finne narkisn, takke han og så grisebanke han

Nei, fant ikke ut hvem det var, og politiet har ikke giddet å se på saken engang, de henla den med en gang. Ikke overraskende. Man må jo nesten være detektiv selv for å få gjort noe med slike saker. Men nå skal jeg ikke komme med mere "off-topic" bla-bla...

- '90 Miata 1.6l FMII Turbo/FM link
-(X) '94 Mazda 626 1.8i combicoupe, Erebuni Shogun
-(X) '94 Mazda 626 1.8i combicoupe, Erebuni Shogun