Skifte frontlykter, til custom

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
User avatar
friskus
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 386
Joined: 21 Jul 2005, 02:00
Location: Tr.heim/Tønsberg
Status: Offline

Post by friskus »

Ja, sitter å venter i spenning på mail nå. håper bare de fortsatt er å oppdrive.. Men skal da ikke være umulig å skaffe de om du får svar fra arios eller om noen kriver mail til det nye firmaet og spørr. Sender garantert om vi får inn en samlabestilling. Kjøper 10 sett eller noe. tror de er VELDIG enkle å få solgt her i landet. Skal ha et sett slike lykter en dag. Men vi må også se til at ikke det blir for mange da, da er det plutselig ikke så unikt lengere..
User avatar
stianboy
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 386
Joined: 26 Jul 2005, 02:00
Status: Offline

Post by stianboy »

hvor dyrt kan det bli :P
User avatar
HansT
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1316
Joined: 17 Sep 2003, 02:00
Location: Stavanger
Status: Offline

Post by HansT »

friskus wrote:Har sendt mail til en kar i UK, som sa han visste om ett sett til salgs, så håper det årdner seg der.
Husk at hvis de lyktene er ment for UK vil du neppe få de godkjent i Norge. Reflektorene inni lyktene vil da være formet for å lyse opp i venstre grøftekant på nærlys.
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
User avatar
friskus
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 386
Joined: 21 Jul 2005, 02:00
Location: Tr.heim/Tønsberg
Status: Offline

Post by friskus »

alle disse er vel produsert i japan og sikkert lagt for den høyrestyrte modellen. Men du får gjort det litt bedre om du bytter om på lyktene, men da får du det "høyeste" lyspunktet midt på ca.
User avatar
stianboy
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 386
Joined: 26 Jul 2005, 02:00
Status: Offline

Post by stianboy »

har en kompis som tok inn bil fra japan.. tro meg vil bli problemer med de lysene fra japan hvis man skal godkjenne eller no seinere,, han måtte iallefall bytte...
User avatar
friskus
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 386
Joined: 21 Jul 2005, 02:00
Location: Tr.heim/Tønsberg
Status: Offline

Post by friskus »

Ble sakt at lyskvaliteten på disse lyktene sugde så jævli at de som hadde de invisterte i low profile isteden. Men jeg kjøper de for utseendes skyld. Skal jeg ha lys setter jeg på ekstralys på vintern eller setter på de originale.. Og de kommer helle rikke me noe godkejnningspapirer. så uansett om de var lagd for venstreratta biler så hadde du ikke fått det godkjent.!
User avatar
Thamun
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 506
Joined: 20 Sep 2005, 02:00
Location: Stavanger
Status: Offline

Post by Thamun »

Ja kan tenke meg at akkurat det temaet kunne blitt et problem når det gjelder slike lykter :?
- '90 Miata 1.6l FMII Turbo/FM link

-(X) '94 Mazda 626 1.8i combicoupe, Erebuni Shogun
User avatar
steffen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1220
Joined: 23 Nov 2004, 01:00
Location: Kristiansand
Status: Offline

Post by steffen »

Husk på at vi som har satt inn lowprofilelykter ikke kan bytte tilbake til oem/originale lykter. For å montere lowpro må man blant annet fjerne originaldeler slik at de passer inn.

Er det slik på disse firkanta lyktene ville jeg vurdert nøye om det er noe vits å sette de inn.
User avatar
friskus
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 386
Joined: 21 Jul 2005, 02:00
Location: Tr.heim/Tønsberg
Status: Offline

Post by friskus »

steffen wrote:Husk på at vi som har satt inn lowprofilelykter ikke kan bytte tilbake til oem/originale lykter. For å montere lowpro må man blant annet fjerne originaldeler slik at de passer inn.

Er det slik på disse firkanta lyktene ville jeg vurdert nøye om det er noe vits å sette de inn.
Har jo alt sett patenten på en link over her. Så dere som har low profile kan jo studere den litt. Om du har klart å montere lowprofilelykter, så trore jeg ikke det skal være umulig å sette sammen delene til å fungere igjen. Har sett at du må kappe av den ene "armen" der. Mulig jeg ser litt vel lyst på det men, litt punktsveising og den er på igjen..?
User avatar
steffen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1220
Joined: 23 Nov 2004, 01:00
Location: Kristiansand
Status: Offline

Post by steffen »

friskus wrote:
steffen wrote:Husk på at vi som har satt inn lowprofilelykter ikke kan bytte tilbake til oem/originale lykter. For å montere lowpro må man blant annet fjerne originaldeler slik at de passer inn.

Er det slik på disse firkanta lyktene ville jeg vurdert nøye om det er noe vits å sette de inn.
Har jo alt sett patenten på en link over her. Så dere som har low profile kan jo studere den litt. Om du har klart å montere lowprofilelykter, så trore jeg ikke det skal være umulig å sette sammen delene til å fungere igjen. Har sett at du må kappe av den ene "armen" der. Mulig jeg ser litt vel lyst på det men, litt punktsveising og den er på igjen..?
Mulig det. Jeg er ingen sveiser. På mine "armer" borra vi ut sveisene. Ellers kan man bruke vinkelsliperen, noen som gjør det også.

Her kan du se monteringsanvisningen for moss sine lowprofilelykter:
http://www.miatamania.com/graphics/prod ... 06-055.pdf

Som du også ser må man ødelegge den plastikkulen/ballen (Se bilde 11). Får man tak i slike deler hos Mazda?

Kjipt å "ødelegge" bilens lykteoppsett for å sette inn noe som lyser j****g.

Edit: her kan man se monteringen med bedre bilder: http://www.topdownmx5.com/headlights.htm
User avatar
friskus
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 386
Joined: 21 Jul 2005, 02:00
Location: Tr.heim/Tønsberg
Status: Offline

Post by friskus »

Elsk meg folkens!!

Har nå fått priser på headlight convetions fra Japan!!
Vi kan velge mellom 2 kit, og de hadde ingen problemer med å sende hit.
Er litt usikker på hva som er forskjellen på disse kittene, siden de ser ut til å inneholde nesten det samme. på bildene ser det ut til at kit 1 ikke går lengere ned enn normalt, men på noen bilder av kit 2 ser det også slik ut, mens andre bilder på kit 2 viser at de kan justeres ned. Mulig dette også er mulig på kit 1, men venter enda på svar på dette.

Kit 1 koster ca 2790:
Image

Image

Image

Image

Kit 2 koster ca 3500:
Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Til slutt la han ved bilde av sin rotary mx-5. Syke mannen:
Image

Image
User avatar
MeSs
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 269
Joined: 05 Jul 2005, 02:00
Status: Offline

Post by MeSs »

Jeg SKAL ha sånne lys etterhvert
- 03' BMW 320iA
x - Nissan 200SX S13.5 Driftebil
x - Masse drit.
x - BMW 520i E28
x - 94' Mazda MX-5 NA 1.8
x - x antall BMW E28
User avatar
friskus
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 386
Joined: 21 Jul 2005, 02:00
Location: Tr.heim/Tønsberg
Status: Offline

Post by friskus »

MeSs wrote:Jeg SKAL ha sånne lys etterhvert
Vi kan ta et gruppekjøp til våren? Jeg har selv ikke råd akkurat nå, men rundt mai måned skal jeg ganske sikkert bestille et slikt sett.
User avatar
_mx5_Rune_
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1494
Joined: 23 Jul 2005, 02:00
Medlemsnummer: 542
Location: Senja/Tromsø
Contact:
Status: Offline

Post by _mx5_Rune_ »

skal ikke se bort ifra at jeg blir med på et gruoppekjøp til våren.. :) men vordan blir der med lysretningen (lhd/rhd)?
- 91mod. Mx5, "go-bilen" http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?t=3394
- 94 mod Accord Coupe "prosjekt rust"
- 12 mod i40 premium
x 90mod Miata http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... 19&t=16176

medlem nr 542
User avatar
friskus
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 386
Joined: 21 Jul 2005, 02:00
Location: Tr.heim/Tønsberg
Status: Offline

Post by friskus »

_mx5_Rune_ wrote:skal ikke se bort ifra at jeg blir med på et gruoppekjøp til våren.. :) men vordan blir der med lysretningen (lhd/rhd)?
Har sendt mail og spurt om dette, men ikke noe svar enda. Tar litt tid da de/han ikker er så veldig flink i engelsk. Men jeg for min del kommer ikke til å bry meg så veldig om dette. Er eu godkjent noen år fremover nå så.
Post Reply