Skifte frontlykter, til custom
Moderator: Styremedlemmer
Ja, sitter å venter i spenning på mail nå. håper bare de fortsatt er å oppdrive.. Men skal da ikke være umulig å skaffe de om du får svar fra arios eller om noen kriver mail til det nye firmaet og spørr. Sender garantert om vi får inn en samlabestilling. Kjøper 10 sett eller noe. tror de er VELDIG enkle å få solgt her i landet. Skal ha et sett slike lykter en dag. Men vi må også se til at ikke det blir for mange da, da er det plutselig ikke så unikt lengere..
Husk at hvis de lyktene er ment for UK vil du neppe få de godkjent i Norge. Reflektorene inni lyktene vil da være formet for å lyse opp i venstre grøftekant på nærlys.friskus wrote:Har sendt mail til en kar i UK, som sa han visste om ett sett til salgs, så håper det årdner seg der.
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
1996 Porsche 993 C2
Ble sakt at lyskvaliteten på disse lyktene sugde så jævli at de som hadde de invisterte i low profile isteden. Men jeg kjøper de for utseendes skyld. Skal jeg ha lys setter jeg på ekstralys på vintern eller setter på de originale.. Og de kommer helle rikke me noe godkejnningspapirer. så uansett om de var lagd for venstreratta biler så hadde du ikke fått det godkjent.!
Har jo alt sett patenten på en link over her. Så dere som har low profile kan jo studere den litt. Om du har klart å montere lowprofilelykter, så trore jeg ikke det skal være umulig å sette sammen delene til å fungere igjen. Har sett at du må kappe av den ene "armen" der. Mulig jeg ser litt vel lyst på det men, litt punktsveising og den er på igjen..?steffen wrote:Husk på at vi som har satt inn lowprofilelykter ikke kan bytte tilbake til oem/originale lykter. For å montere lowpro må man blant annet fjerne originaldeler slik at de passer inn.
Er det slik på disse firkanta lyktene ville jeg vurdert nøye om det er noe vits å sette de inn.
Mulig det. Jeg er ingen sveiser. På mine "armer" borra vi ut sveisene. Ellers kan man bruke vinkelsliperen, noen som gjør det også.friskus wrote:Har jo alt sett patenten på en link over her. Så dere som har low profile kan jo studere den litt. Om du har klart å montere lowprofilelykter, så trore jeg ikke det skal være umulig å sette sammen delene til å fungere igjen. Har sett at du må kappe av den ene "armen" der. Mulig jeg ser litt vel lyst på det men, litt punktsveising og den er på igjen..?steffen wrote:Husk på at vi som har satt inn lowprofilelykter ikke kan bytte tilbake til oem/originale lykter. For å montere lowpro må man blant annet fjerne originaldeler slik at de passer inn.
Er det slik på disse firkanta lyktene ville jeg vurdert nøye om det er noe vits å sette de inn.
Her kan du se monteringsanvisningen for moss sine lowprofilelykter:
http://www.miatamania.com/graphics/prod ... 06-055.pdf
Som du også ser må man ødelegge den plastikkulen/ballen (Se bilde 11). Får man tak i slike deler hos Mazda?
Kjipt å "ødelegge" bilens lykteoppsett for å sette inn noe som lyser j****g.
Edit: her kan man se monteringen med bedre bilder: http://www.topdownmx5.com/headlights.htm
Elsk meg folkens!!
Har nå fått priser på headlight convetions fra Japan!!
Vi kan velge mellom 2 kit, og de hadde ingen problemer med å sende hit.
Er litt usikker på hva som er forskjellen på disse kittene, siden de ser ut til å inneholde nesten det samme. på bildene ser det ut til at kit 1 ikke går lengere ned enn normalt, men på noen bilder av kit 2 ser det også slik ut, mens andre bilder på kit 2 viser at de kan justeres ned. Mulig dette også er mulig på kit 1, men venter enda på svar på dette.
Kit 1 koster ca 2790:

Kit 2 koster ca 3500:

Til slutt la han ved bilde av sin rotary mx-5. Syke mannen:

Har nå fått priser på headlight convetions fra Japan!!
Vi kan velge mellom 2 kit, og de hadde ingen problemer med å sende hit.
Er litt usikker på hva som er forskjellen på disse kittene, siden de ser ut til å inneholde nesten det samme. på bildene ser det ut til at kit 1 ikke går lengere ned enn normalt, men på noen bilder av kit 2 ser det også slik ut, mens andre bilder på kit 2 viser at de kan justeres ned. Mulig dette også er mulig på kit 1, men venter enda på svar på dette.
Kit 1 koster ca 2790:
Kit 2 koster ca 3500:
Til slutt la han ved bilde av sin rotary mx-5. Syke mannen:
- _mx5_Rune_
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 542
- Status: Offline
skal ikke se bort ifra at jeg blir med på et gruoppekjøp til våren..
men vordan blir der med lysretningen (lhd/rhd)?

- 91mod. Mx5, "go-bilen" http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?t=3394
- 94 mod Accord Coupe "prosjekt rust"
- 12 mod i40 premium
x 90mod Miata http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... 19&t=16176
medlem nr 542
- 94 mod Accord Coupe "prosjekt rust"
- 12 mod i40 premium
x 90mod Miata http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... 19&t=16176
medlem nr 542
Har sendt mail og spurt om dette, men ikke noe svar enda. Tar litt tid da de/han ikker er så veldig flink i engelsk. Men jeg for min del kommer ikke til å bry meg så veldig om dette. Er eu godkjent noen år fremover nå så._mx5_Rune_ wrote:skal ikke se bort ifra at jeg blir med på et gruoppekjøp til våren..men vordan blir der med lysretningen (lhd/rhd)?