Mx-5 m/hardtop i bilvaskemaskin?
Moderator: Styremedlemmer
-
- Moderator
- Medlemsnummer: 114
- Status: Offline
Kommer vel an på hvordan pakninger osv. sitter/tetter
se her:
http://mx5-miata.no/modules.php?name=Fo ... ght=vasker
Jeg ville i alle fall valgt børsteløs, men for hånd er bedre og ikke mye tregere...
se her:
http://mx5-miata.no/modules.php?name=Fo ... ght=vasker
Jeg ville i alle fall valgt børsteløs, men for hånd er bedre og ikke mye tregere...
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
Jeg spyler lett inn vann mellom pakningen og sideruten med høytrykkspyler og den leverer på langt nær så mye vann og trykk som en vaskemaskin.
Du kan jo prøve vaskemaskinen mens du sitter i bilen med to store badehåndklær til å presse mot rutene, og så sier du fra til oss om hvordan det gikk
Du kan jo prøve vaskemaskinen mens du sitter i bilen med to store badehåndklær til å presse mot rutene, og så sier du fra til oss om hvordan det gikk

Medlem 208
'91 MX-5 Special Edition
'02 Renault Kangoo 1,4i aka Postbilen fra Stange
'04 Volvo V40 2,0T Limited Sport Edition
Racing a Hyundai is like the special olympics... even if you win you`re still retarded.
'91 MX-5 Special Edition
'02 Renault Kangoo 1,4i aka Postbilen fra Stange
'04 Volvo V40 2,0T Limited Sport Edition
Racing a Hyundai is like the special olympics... even if you win you`re still retarded.
- Fatboy
- 2000 RPM
- Medlemsnummer: 764
Jeg har vasket i maskin mange ganger. Noe vann kommer inn, men det er ikke verre enn at det er fort gjort å tørke opp.
Velg en maskin som ikke har børster (nylontråder), men en maskin som har pusseskinn (ca 0,5 cm tykke tråder) da disse gir mindre riper og bedre vask.
Graden av vanninntrengning i bil varierer nok fra bil til bil.
Velg en maskin som ikke har børster (nylontråder), men en maskin som har pusseskinn (ca 0,5 cm tykke tråder) da disse gir mindre riper og bedre vask.
Graden av vanninntrengning i bil varierer nok fra bil til bil.
- Mazdafreaks
- 7200 RPM
Har da vasket bilen flere ganger med maskin eg, men da uten hard top, går greit dette, men råder deg da til å gå igang med svampen er eneste måten å få bilen ren på etter min mening...
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
- Vidar
- Moderator
- Medlemsnummer: 249
Tør ikke å vaske bilen i vaskemaskin. Ikke fordi jeg er redd for bilen, men for mitt eget liv...
Mor mi fikk nemmelig kust taket på sin bil (metalltak) og hadde det vært meg med min bil i det tilfelle, hadde jeg liggi 6 m under jorda nå..
Mor mi fikk nemmelig kust taket på sin bil (metalltak) og hadde det vært meg med min bil i det tilfelle, hadde jeg liggi 6 m under jorda nå..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
-
- Moderator
- Mazdafreaks
- 7200 RPM
Hmm er lakken noe dårligere av den grunn da, har hatt masse glassfiber på bilene mine etterhvert, men aldri fått lakken løsnet av den grunn,, men steinsprut på sideskjørter og frontfangern det fjerner lakk,steffen wrote:Jeg ville aldri brukt maskinvask på min bil. Spesielt ikke når hardtoppen er laget av glassfiber og lakken lett flasser.

1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
-
- Moderator
Vil ikke fnyse av det der nei, når lakkert glassfiber står i solen skjer det gjerne at man får bobler... om disse boblene får sprekker under eller før vask så vil sikkert vasken forverre det...Mazdafreaks wrote:Hmm er lakken noe dårligere av den grunn da, har hatt masse glassfiber på bilene mine etterhvert, men aldri fått lakken løsnet av den grunn,, men steinsprut på sideskjørter og frontfangern det fjerner lakk,steffen wrote:Jeg ville aldri brukt maskinvask på min bil. Spesielt ikke når hardtoppen er laget av glassfiber og lakken lett flasser.
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
- Mazdafreaks
- 7200 RPM
Hehe ja kan vera ett poeng, men en hardtop eg ville eventuelt hatt, ville da fått meget lite sol på seg,EspenSort92 wrote:Vil ikke fnyse av det der nei, når lakkert glassfiber står i solen skjer det gjerne at man får bobler... om disse boblene får sprekker under eller før vask så vil sikkert vasken forverre det...Mazdafreaks wrote:Hmm er lakken noe dårligere av den grunn da, har hatt masse glassfiber på bilene mine etterhvert, men aldri fått lakken løsnet av den grunn,, men steinsprut på sideskjørter og frontfangern det fjerner lakk,steffen wrote:Jeg ville aldri brukt maskinvask på min bil. Spesielt ikke når hardtoppen er laget av glassfiber og lakken lett flasser.

-
- Moderator
Tar ca 15 min hvis du har slangen og svampen klar....Mazdafreaks wrote: Hehe ja kan vera ett poeng, men en hardtop eg ville eventuelt hatt, ville da fått meget lite sol på seg,men bruk svampen gutter og jenter, mye lettere å få vekk dritten og ikkje minst mye billigere, er litt kos å vaske bilen også synest eg,
men avfetting under list er et must nå for tiden... og GOD spyling, helst trykk... og IKKE bruk svampen på panser feks. etter man har vasket under list...

2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
- _mx5_Rune_
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 542
er du glad i bilen så ikke en gang tenk på å bruk maskin.. tar ikke så lang tid/mye arbeid å vaske for hand enten hjemme eller i en gjør-det-selv hall.. har jobbet noen år som klargjører på et bilfirma og har sett mange stygge eksempler på hva en maskin kan gjøre med bilen..
- 91mod. Mx5, "go-bilen" http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?t=3394
- 94 mod Accord Coupe "prosjekt rust"
- 12 mod i40 premium
x 90mod Miata http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... 19&t=16176
medlem nr 542
- 94 mod Accord Coupe "prosjekt rust"
- 12 mod i40 premium
x 90mod Miata http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... 19&t=16176
medlem nr 542
- Fred
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 518
Jeg har vaska min mye i maskin. fungerer fint. så klart er ingen ting som god håndvask, men det orker jeg ikke hele tiden på vinteren altså.
velg en maskin som er (relativ) ny så er de så pass gode at jeg mener det ikke har noe å si om du vasker der inni mellom. (Jobba selv på bensinstasjon og kan gå god for en vask, men liksom ikke hver dag))!!
velg en maskin som er (relativ) ny så er de så pass gode at jeg mener det ikke har noe å si om du vasker der inni mellom. (Jobba selv på bensinstasjon og kan gå god for en vask, men liksom ikke hver dag))!!
x 1999 MX-5 NB - 1.8l - 10th Anniversary Edition
x 1993 Miata NA - 1.6l - Limited Edition
x 1993 Miata NA - 1.6l - Limited Edition