Kjøp av mx-5 med gammel veivbolt?
Moderator: Styremedlemmer
- Mazdafreaks
- 7200 RPM
- Status: Offline
Har iallefall det nye reimhjulet, så da har jeg vel den nye bolten også. men det var ikke det jeg lurte på, men det er jo oppgitt to forskjellige på hver: 116-122/157-165. På hondaen var det kun en bestemt verdi, still inn momentnøkkeln på det å skru til. Men her er det to forskjellige intervaller.Mazdafreaks wrote:Ja har du gamle eller nye bolten,enkelt valg.
Tips om slanking, fitness og kosthold.
Besøk www.slankmeg.com
Besøk www.slankmeg.com
- Mazdafreaks
- 7200 RPM
Mulig jeg er dum, men har aldri vært borti reimhjul med to bolter. Noen som har noe bilde av hvordan dette er?Mazdafreaks wrote:første momentet til første bolten, og andre momentet til andre boltenmåtte fortelle på en lettere måte da,
Besøk www.slankmeg.com
Besøk www.slankmeg.com
- Vidar
- Moderator
- Medlemsnummer: 249
Det er bare en bolt. kan være at du skal dra til bolten to ganger.. Først med det ene momentet, så med det andre. Momentet skal vel ligge i mellom de to verdiene..
Kan jo være greit å dobbelt sjekke i en eller to manualer...
Kan jo være greit å dobbelt sjekke i en eller to manualer...
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
- Mazdafreaks
- 7200 RPM
Forklare enda lettere da, første momentet er til biler med den bolten fra før 1991 den som blir kaldt den dårligere bolten, det andre momentet er til bolter etter 1991 som er tjukkere og skal ha litt mer moment, så vis du har det nye remhjulet så skal nok du ha dette momentet til den siste bolten,friskus wrote:Mulig jeg er dum, men har aldri vært borti reimhjul med to bolter. Noen som har noe bilde av hvordan dette er?Mazdafreaks wrote:første momentet til første bolten, og andre momentet til andre boltenmåtte fortelle på en lettere måte da,
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
Tror ikke du skjønner problemet.. har alltid visst at jeg skal ha til nyere bolt, men det er TO!; 2! momentintervaller på hver av de to boltene. skjønner nå?Mazdafreaks wrote:Forklare enda lettere da, første momentet er til biler med den bolten fra før 1991 den som blir kaldt den dårligere bolten, det andre momentet er til bolter etter 1991 som er tjukkere og skal ha litt mer moment, så vis du har det nye remhjulet så skal nok du ha dette momentet til den siste bolten,friskus wrote:Mulig jeg er dum, men har aldri vært borti reimhjul med to bolter. Noen som har noe bilde av hvordan dette er?Mazdafreaks wrote:første momentet til første bolten, og andre momentet til andre boltenmåtte fortelle på en lettere måte da,
Besøk www.slankmeg.com
Besøk www.slankmeg.com
- Mazdafreaks
- 7200 RPM
momentet er fra til, altså ett sprang på moment kurven man skal vera innenfor, og den ene er vel nm og den andre dette us måle metoden, men om du er usikker så koster det kun ett tellerskritt til feks auto23 bergen de er flinke å hjelpe til,
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Fant svaret på deg jeg lurte på:Mazdafreaks wrote:momentet er fra til, altså ett sprang på moment kurven man skal vera innenfor, og den ene er vel nm og den andre dette us måle metoden, men om du er usikker så koster det kun ett tellerskritt til feks auto23 bergen de er flinke å hjelpe til,
Foot-pounds / Newton-meters.
Besøk www.slankmeg.com
Besøk www.slankmeg.com