High flow cat.

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
User avatar
mx-5dude
0 RPM
0 RPM
Posts: 37
Joined: 09 Jul 2005, 02:00
Status: Offline

Post by mx-5dude »

mens vi snakker om eksos. noen som vet om noen high flow catalysatorer også?
nb mx-5 1,8 -00. jr komp. obx 4-1 header, med thermo-tec. fm midpipe å kat. cobalt bakpotte. cool-tek olje kjøler. magnecor wires å ngk plugger. walbro pumpe. 17" hjul
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

Hvorfor ikke kjøpe en testpipe ??

Eller få laget en...

Image
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
User avatar
mx-5dude
0 RPM
0 RPM
Posts: 37
Joined: 09 Jul 2005, 02:00
Status: Offline

Post by mx-5dude »

da må en skifte den hver gang en har eu kontroll. med en highflow cat holder det med at bilen passer co kontrollen
nb mx-5 1,8 -00. jr komp. obx 4-1 header, med thermo-tec. fm midpipe å kat. cobalt bakpotte. cool-tek olje kjøler. magnecor wires å ngk plugger. walbro pumpe. 17" hjul
User avatar
friskus
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 386
Joined: 21 Jul 2005, 02:00
Location: Tr.heim/Tønsberg
Status: Offline

Post by friskus »

mx-5dude wrote:da må en skifte den hver gang en har eu kontroll. med en highflow cat holder det med at bilen passer co kontrollen
Hvor ofte er du på EU-kontoll da?
Tar deg jo 15 min å jekke opp bilen skru av testpipe, skru på kat å jekke ned. For så nye 15 min å gjøre dette igjen når du kommer tilbake fra EU-kontrollen. Mens skal du ha en highflow-cat så blir dette fort noen tuen kroner, samt at du ikke får "alle" de hestene du kunne fått ved testpipe istedet. Men om du synes det er verdt det så er jo det ditt valg.
Tips om slanking, fitness og kosthold.
Besøk www.slankmeg.com
User avatar
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 6792
Joined: 30 Mar 2006, 02:00
Location: Odda
Status: Offline

Post by Miatapowers »

Fikk ikke plass til cat eg etter eg satt på ny eksos, blei 2,5" hele veien istedet. men er da over 2 år til neste eu,
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
User avatar
fatlaces
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 436
Joined: 08 Feb 2005, 01:00
Location: Sarpsborg
Contact:
Status: Offline

Post by fatlaces »

da jeg byttet cat til highflow jekket jeg opp bilen, skrudde av 2 skruer. begynte på de to andre som hadde rustet/kilt seg fast. Etter riving og sliting knakk dem endelig. Da hadde jeg skrubbsår på 3 forskjellige fingre og mange banneord blitt brukt.

glad jeg slipper å bytte hvert andre år
Bmw Z4 2003, 3.0i
Huyndai Elentra GL 1997 (vinter og bruksbil)
*Mazda MX-5 1990, 1.6
*Toyota Camry 1981 (R.I.P)
User avatar
glaibilenmin
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 2204
Joined: 19 Nov 2003, 01:00
Medlemsnummer: 413
Location: Ålesund
Status: Offline

Post by glaibilenmin »

Ikke noe problem det om man bruker rustfrie syrefaste bolter...
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers

Prosjekt 96 brg 1,8 mx5

90'Classic red. R.I.P

Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
User avatar
mx-5dude
0 RPM
0 RPM
Posts: 37
Joined: 09 Jul 2005, 02:00
Status: Offline

Post by mx-5dude »

i saltlake å sterk varme setter rustfrie skruer seg også
nb mx-5 1,8 -00. jr komp. obx 4-1 header, med thermo-tec. fm midpipe å kat. cobalt bakpotte. cool-tek olje kjøler. magnecor wires å ngk plugger. walbro pumpe. 17" hjul
User avatar
mx-5dude
0 RPM
0 RPM
Posts: 37
Joined: 09 Jul 2005, 02:00
Status: Offline

Post by mx-5dude »

men er det ingen som har skaffa seg en high flow cat til nb her? leter litt rundt på nettet men finner bare til na. passer den på nb?
nb mx-5 1,8 -00. jr komp. obx 4-1 header, med thermo-tec. fm midpipe å kat. cobalt bakpotte. cool-tek olje kjøler. magnecor wires å ngk plugger. walbro pumpe. 17" hjul
User avatar
friskus
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 386
Joined: 21 Jul 2005, 02:00
Location: Tr.heim/Tønsberg
Status: Offline

Post by friskus »

fatlaces wrote:da jeg byttet cat til highflow jekket jeg opp bilen, skrudde av 2 skruer. begynte på de to andre som hadde rustet/kilt seg fast. Etter riving og sliting knakk dem endelig. Da hadde jeg skrubbsår på 3 forskjellige fingre og mange banneord blitt brukt.

glad jeg slipper å bytte hvert andre år
De skruene hadde satt på hvor mange år? Og de nye skruene er hvor rustet på 2 år..? hehe. Jeg har netopp byttet kat på min da den gamle var tom, men med den nye merka jeg lett forskjell på draget, så nå skal den tomme på igjen. Skifter gledelig hvert år jeg.
Tips om slanking, fitness og kosthold.
Besøk www.slankmeg.com
User avatar
jornhu
0 RPM
0 RPM
Posts: 11
Joined: 13 Jan 2006, 01:00
Location: Vestfold
Status: Offline

Post by jornhu »

De selger universale high flow katalysator på f.eks. vangbo
http://www.vangbo.no/katalysatorer/
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

jornhu wrote:De selger universale high flow katalysator på f.eks. vangbo
http://www.vangbo.no/katalysatorer/
Det gjør de vel på eBay også
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
User avatar
fatlaces
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 436
Joined: 08 Feb 2005, 01:00
Location: Sarpsborg
Contact:
Status: Offline

Post by fatlaces »

friskus wrote:
fatlaces wrote:da jeg byttet cat til highflow jekket jeg opp bilen, skrudde av 2 skruer. begynte på de to andre som hadde rustet/kilt seg fast. Etter riving og sliting knakk dem endelig. Da hadde jeg skrubbsår på 3 forskjellige fingre og mange banneord blitt brukt.

glad jeg slipper å bytte hvert andre år
De skruene hadde satt på hvor mange år? Og de nye skruene er hvor rustet på 2 år..? hehe. Jeg har netopp byttet kat på min da den gamle var tom, men med den nye merka jeg lett forskjell på draget, så nå skal den tomme på igjen. Skifter gledelig hvert år jeg.
aner ikke hvor lenge de hadde sittet der, men ikke så lenge som to år.

noen folk digger å skru, andre vil bare ha en normal bil som fungerer når de skal bruke den, uten for mye mas. og at man må skru på bilen hver gang den skal eu godkjennes er uakseptabelt for meg iallefall..
Bmw Z4 2003, 3.0i
Huyndai Elentra GL 1997 (vinter og bruksbil)
*Mazda MX-5 1990, 1.6
*Toyota Camry 1981 (R.I.P)
Post Reply