Forskjell på miata og mx-5 ang. turbogodkjenning
Moderator: Styremedlemmer
Har faktisk lekt litt med tanken på å justere ned master fuel, siden bilen går litt rikt. Så får jeg nok bort sotinga fra eksosen også
Men jeg må som sagt sette meg litt bedre inn i manualen og prøve meg litt frem.

- '90 Miata 1.6l FMII Turbo/FM link
-(X) '94 Mazda 626 1.8i combicoupe, Erebuni Shogun
-
- Moderator
- Medlemsnummer: 114
- Status: Offline
Nei har desverre ikke kommet så mye lengre der nei
Har vært litt opptatt med ny jobb og eukontroll på bilen. Blir snart å dra ned til Egersund trafikkstasjon for å godkjenne senkesett, ratt og forhåpentligvis turboen og. Har hørt mange her i Stavanger som sier at de er kjent for å være greie når det gjelder motorbygging. De har visst god peiling og vet hva som går og hva som ikke går. Er bare bekymret for hva som kan skje hvis jeg viser dem bilen men ikke får godkjent turboen. Må jeg vise bilen på nytt uten turbo?

Hørte noe om at det var kommet nye retningslinjer for godkjenning av ombygging. Det skulle visst gjøre det enklere for folk å få godkjent bygging. Det var visst noe sånt som at hvis noen hadde fått godkjent en ting så skulle andre og få godkjent det samme. Eneste problemet er jo at det blir litt vanskelig å dokumentere at det er godkjente mx-5er i norge med turbo. De skal vel sjekke at byggingen er lik osv.
-
Får satse på at du treffer på han igjen
Er så irriterende at det kun går på personens egne meninger. På en trafikkstasjon var de imøtekommende og sa at dokumentasjonen var god nok, og på en annen avviste de det blankt og henviste til at mazdaimportøren måtte godkjenne det. Det er jo helt umulig siden de ikke har gjennomført noen test av mx5 turbo. De vil ikke gå god for noe andre har testet heller, f.eks. BBR-turbo dokumentene...

Hvordan la du frem saken da du snakka med han? Brukte du noe dokumentasjon? Eller vurderte han bare bilen selv?Vidar wrote:Skal innom biltilsynet etter påska jeg. Håper han er der han jeg prata med sist.. Som muntlig "godkjente" kompressorn min..
- Vidar
- Moderator
- Medlemsnummer: 249
La frem dokumentasjon. BBR-brosjyre, BRR-test og installasjonsmanual for kompressor kittet..Thamun wrote:Hvordan la du frem saken da du snakka med han? Brukte du noe dokumentasjon? Eller vurderte han bare bilen selv?Vidar wrote:Skal innom biltilsynet etter påska jeg. Håper han er der han jeg prata med sist.. Som muntlig "godkjente" kompressorn min..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
hvor mye må man regne med at det blir med effektavgift og alt for å godkjenne turbo?
95 - miata 1.8 turbo | FMII link, ACT extreme, FM lightweight flywheel, FM turbo eksos m/FM racepipe, kaaz LSD, 6 speed, tein basic......
Prosjekttråd: http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?t=5716
Prosjekttråd: http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?t=5716
- MagnusAntony
- 7200 RPM
Det kommer helt ann på om bilen er import eller ikke. Hvis din bil er kjøpt ny i Norge slipper du unna alt av avgifter pga 10årsregelen. Hvis den har vært i Norge mindre enn 10 år kan du dra hit å regne ut hva du må ut med 
http://www.toll.no/templates_TAD/Change ... anguage=NO

http://www.toll.no/templates_TAD/Change ... anguage=NO
[tidl. RotaryPower]
-90 Mazda Miata
-61 Renault Dauphine
-90 Mazda Miata
-61 Renault Dauphine