Hvit MX-5 på Rudskogen 16. mai

Har du sett en MX5/Miata langs veien og lurer på hvem det er ??

Moderator: Styremedlemmer

EspenAndre
Moderator
Moderator
Posts: 5120
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 114
Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
Contact:
Status: Offline

Post by EspenAndre »

hehe... da er det din egen feil... når du står så dumt plassert :P
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
User avatar
MagnusAntony
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1017
Joined: 05 Aug 2005, 02:00
Status: Offline

Post by MagnusAntony »

Helt utrolig at det ikke gikk veldig galt den dagen. Så jo hva som skjedde da den BMW M5 stasjonsvogna gikk utenfor mens den spant. Da ble breisladden avsluttet og sjukebil på banen. Ville tro dette området blir sperret av nå til sommeren. Cartman som jobber der vet kanskje noe om dette?
[tidl. RotaryPower]
-90 Mazda Miata
-61 Renault Dauphine
User avatar
cartman
Site Admin
Site Admin
Posts: 476
Joined: 14 Sep 2005, 02:00
Location: Sarpsborg
Status: Offline

Re: Hvaforno''?

Post by cartman »

Daniel wrote: Må bare legge til her at jeg faktisk hadde FULL kontroll i den sladdden (som alltid...(det er faktisk noen som KAN kjøre bil...)) og kjørte pent utenom de bilene som kom møtende......var da heller ingen kontra...? .hva f gjorde politiet på rudskogen for noe forresten.?..og hva i h har de å bry seg med kjøringen min på privat eiendom...?
-Daniel
Politiet hadde leid banen på formiddagen.
Veien fra porten og inn til parkeringen er eid av kommunen, og derfor ikke privat grunn. Dessuten så gjelder veitrafikkloven på hele Rudskogen, inkludert bane og depot. Dvs at det egentlig ikke er lov å holde over 80 km/h på banen. Det må søkes om unntak fra veitrafikkloven, slik det gjøres når det er løp og organisert trening, for lovlig kjøre over 80.

Og full kontroll..? Hvis det hadde kommet en bil i 60-70 over bakketoppen, hadde du hatt kontroll da..? (Ja, ja. Jeg vet det ikke er forsvarlig med så høy hastighet der, men bare for å illustrer. Kan skje.)
C a r t m a n
Medlemsnr: 544
User avatar
cartman
Site Admin
Site Admin
Posts: 476
Joined: 14 Sep 2005, 02:00
Location: Sarpsborg
Status: Offline

Post by cartman »

stianboy wrote:litt enig med daniel her, man drar jo for å kjøre fra seg på rudskogen. politiet skal ikke bry seg om hva folk gjør der! jeg kjenner daniel godt å han er ikke noe spesielt grisekjører akkuratt :!:
Skal man "grisekjøre" skal man gjøre det på bane, IKKE på veien inn!
C a r t m a n
Medlemsnr: 544
User avatar
cartman
Site Admin
Site Admin
Posts: 476
Joined: 14 Sep 2005, 02:00
Location: Sarpsborg
Status: Offline

Post by cartman »

Jonaldo wrote:Det er en trist tur fra riksveien til baneanlegget på Rudskogen.
Nå har det riktignok kommet mer asfalt, men det er fortsatt et stykke igjen. Skjønner ikke hva de ansvarlige tenker med når de ikke har prioritert veien oppover. De forventer banebiler, utstillingsbiler o.l men jeg hadde IKKE kjørt den siste biten med en enormt påkostet bil......

Jo mer man herjer på grusveien, jo dårligere blir den!
Keep on, så kanskje de ser seg nødt til å asfaltere den siste biten :P
Ville du overhalt motoren i bilen din, for så kjøpe en ny motor rett etterpå?

http://www.motorsport.no/ledere/article2042014.ece
(Bil = Rudskogen : Motor = Veien)
C a r t m a n
Medlemsnr: 544
Guest
Status: Offline

Post by Guest »

Hvis du er så j****g engasjert i dette Cartman bør du ta denne debatten et annet sted. Meningene er delte om det dere kaller vei opp til baneanlegget på Rudskogen. Lev med det!
Blir det et stort problem får dere heller sette opp vakter langs veien og sende hjem de stakkarene som har det litt gøy på vei oppover.
Jeg har herjet MYE med bil uten at asfalten har fått mer skade enn noen deilige svarte striper. Gjør noe med deres eget problem og ikke skyld på grisekjøring.......
User avatar
Jonaldo
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 319
Joined: 20 Jan 2005, 01:00
Location: Drammen
Contact:
Status: Offline

Post by Jonaldo »

Anonymous wrote:Hvis du er så j****g engasjert i dette Cartman bør du ta denne debatten et annet sted. Meningene er delte om det dere kaller vei opp til baneanlegget på Rudskogen. Lev med det!
Blir det et stort problem får dere heller sette opp vakter langs veien og sende hjem de stakkarene som har det litt gøy på vei oppover.
Jeg har herjet MYE med bil uten at asfalten har fått mer skade enn noen deilige svarte striper. Gjør noe med deres eget problem og ikke skyld på grisekjøring.......
Jeg som skrev dette. Glemte å logge inn :oops:
X 94 MX5 1,8
User avatar
cartman
Site Admin
Site Admin
Posts: 476
Joined: 14 Sep 2005, 02:00
Location: Sarpsborg
Status: Offline

Post by cartman »

RotaryPower wrote:Helt utrolig at det ikke gikk veldig galt den dagen. Så jo hva som skjedde da den BMW M5 stasjonsvogna gikk utenfor mens den spant. Da ble breisladden avsluttet og sjukebil på banen. Ville tro dette området blir sperret av nå til sommeren. Cartman som jobber der vet kanskje noe om dette?
Gatebil sier at det ikke skal være tilskuere i "faresonen", som er foran skiltene. Derfor har Rudskogen bygd vollen på begynnelsen av langsiden høyere, og bredere, slik at det blir plass til flere der.
Mener å huske at det også er diskutert om at de som kjører utenfor blir disket, men dette er jeg ikke sikker på.
C a r t m a n
Medlemsnr: 544
User avatar
cartman
Site Admin
Site Admin
Posts: 476
Joined: 14 Sep 2005, 02:00
Location: Sarpsborg
Status: Offline

Post by cartman »

Jonaldo wrote:
Anonymous wrote:Hvis du er så j****g engasjert i dette Cartman bør du ta denne debatten et annet sted. Meningene er delte om det dere kaller vei opp til baneanlegget på Rudskogen. Lev med det!
Blir det et stort problem får dere heller sette opp vakter langs veien og sende hjem de stakkarene som har det litt gøy på vei oppover.
Jeg har herjet MYE med bil uten at asfalten har fått mer skade enn noen deilige svarte striper. Gjør noe med deres eget problem og ikke skyld på grisekjøring.......
Jeg som skrev dette. Glemte å logge inn :oops:
Hei, følg med litt. Snakker om GRUSVEIEN, ikke asfalten. Du kan sladde så mye du vil PÅ asfalten PÅ bane, men ikke i depot, i sandfellene, gresset eller på veien inn til anlegget.

PS: Ingen tvinger deg til å komme. Liker ikke du at reglene er sånn, så kjør ett annet sted. Lev med det!
Og jeg er ikke j**** engsjert, jeg må fikse veien.
C a r t m a n
Medlemsnr: 544
Guest
Status: Offline

Post by Guest »

cartman wrote: PS: Ingen tvinger deg til å komme. Liker ikke du at reglene er sånn, så kjør ett annet sted. Lev med det!
Og jeg er ikke j**** engsjert, jeg må fikse veien.
Fiks opp grusveien så kanskje enda flere gidder å komme da vettu'!
Syntes det er en skam at norges best besøkte anlegg har veier ikke engang folk i Indre Mongolia hadde slipt dyrene ut på.
Grusveien (og da prater jeg om GRUSVEIEN) blir bare værre for hver bil som passerer. Vi snakker om skamsenkede utstillingsbiler, banebiler og forsåvidt vanlige biler som skal over den kjærreveien dere kaller vei......
Er det kun asfalten du har "ansvaret" for?
EspenAndre
Moderator
Moderator
Posts: 5120
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 114
Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
Contact:
Status: Offline

Post by EspenAndre »

Det blir jo nevnt at grusveien var fikset... men grunnet endel idioter blir den fort ødelagt igjen...!
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
User avatar
MagnusAntony
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1017
Joined: 05 Aug 2005, 02:00
Status: Offline

Post by MagnusAntony »

cartman wrote:
RotaryPower wrote:Helt utrolig at det ikke gikk veldig galt den dagen. Så jo hva som skjedde da den BMW M5 stasjonsvogna gikk utenfor mens den spant. Da ble breisladden avsluttet og sjukebil på banen. Ville tro dette området blir sperret av nå til sommeren. Cartman som jobber der vet kanskje noe om dette?
Gatebil sier at det ikke skal være tilskuere i "faresonen", som er foran skiltene. Derfor har Rudskogen bygd vollen på begynnelsen av langsiden høyere, og bredere, slik at det blir plass til flere der.
Mener å huske at det også er diskutert om at de som kjører utenfor blir disket, men dette er jeg ikke sikker på.
Bra foretak dette. De med 4-hjulstrekk får jo ikke være med lenger grunnet de har for høy fart. Om dette står i år å veit jeg ikke. Bra det blir bedre og flere plasser. Er enig at grisekjøring skal foregå på bane, ikke til/fra bane arrangement. Det skal gjelde helt til du er på banen. Har sett en del "rot" i forbindelse med kjøring til og fra treff..
[tidl. RotaryPower]
-90 Mazda Miata
-61 Renault Dauphine
User avatar
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 6792
Joined: 30 Mar 2006, 02:00
Location: Odda
Status: Offline

Post by Miatapowers »

Nåv vi først diskuterer gatebil. Hadde det vert muligt å få laget en tilskuerplass langs banen, er dyrt men når man først skal oppgradere annlegget så kunne dette vert noe..
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
User avatar
cartman
Site Admin
Site Admin
Posts: 476
Joined: 14 Sep 2005, 02:00
Location: Sarpsborg
Status: Offline

Post by cartman »

Anonymous wrote: Fiks opp grusveien så kanskje enda flere gidder å komme da vettu'!
Syntes det er en skam at norges best besøkte anlegg har veier ikke engang folk i Indre Mongolia hadde slipt dyrene ut på.
Grusveien (og da prater jeg om GRUSVEIEN) blir bare værre for hver bil som passerer. Vi snakker om skamsenkede utstillingsbiler, banebiler og forsåvidt vanlige biler som skal over den kjærreveien dere kaller vei......
Er det kun asfalten du har "ansvaret" for?
Det er rart at grusveien klarer seg rimelig bra, så lenge det er "rolige" treff der. Med en gang det blir ett "åpent for alle" treff så skal grusveien på død og liv herjes med. Og til informasjon, så kommer mer enn 90% av alle banebiler på henger, så de blir ikke så berørt av den veien.
Nå kjører jeg den veien stort sett 7 dager i uken, men den er ofte "ødelagt" etter den type treff som var på 16. mai. Og selv min moderat senkede Miata klarer den veien med glans, så lenge den er noenlunde bra.
Jeg skal ikke påstå at det er verdens beste vei, tvert i mot, men det koster MYE å asfaltere strekningen. At veien uansett bilr dårligere med tiden er sef ikke til å komme fra, men i steden for å reparere den ukentlig kan vi slippe unna med hver 3. til 4. mnd. Banen er asfaltert/lappet på de mest nødvendige stedene, og dette kostet ~200.000,- Men siden veien blir lagt om i løpet av neste sesong, er det lite økonomi i å koste på veien 2-300.000,- nå.
Og ikke vet jeg hvilken del av Mongolia du var i, men veiene jeg har sett var endel dårligere enn de 350 m innenfor porten. Men det er endel veier i Mongolia, også...
Jeg har forsåvidt ikke ansvaret direkte for hverken grus eller asfalt. Eller gress og sand for den saks skyld, men alle som jobber der har ett rimelig tight skjema, men har jeg muligheten til å gjøre slikt utenfor kontortid. Både på asfalt og grusveien.

EDIT: Missforstå meg ikke, jeg skulle gjerne sett at det var 4-felts motorvei inn til anlegget, både fra E6 og E18, uten grusvei ;)
Men som nevnt, så er anlegget under ombygging (De har begynt å hogge den nye traseen!), og dermed må også jeg smøre meg med tålmodighet litt til. Men man kan ikke få både i pose og sekk, dessverre...:(
C a r t m a n
Medlemsnr: 544
User avatar
stianboy
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 386
Joined: 26 Jul 2005, 02:00
Status: Offline

Post by stianboy »

nei det skal ikke være enkelt alltid... men syntes generelt at de fleste veier i norge er dritt jeg, noen som støtter meg i det? :P
Post Reply