Hvit MX-5 på Rudskogen 16. mai
Moderator: Styremedlemmer
-
- Moderator
- Medlemsnummer: 114
- Status: Offline
- MagnusAntony
- 7200 RPM
Helt utrolig at det ikke gikk veldig galt den dagen. Så jo hva som skjedde da den BMW M5 stasjonsvogna gikk utenfor mens den spant. Da ble breisladden avsluttet og sjukebil på banen. Ville tro dette området blir sperret av nå til sommeren. Cartman som jobber der vet kanskje noe om dette?
[tidl. RotaryPower]
-90 Mazda Miata
-61 Renault Dauphine
-90 Mazda Miata
-61 Renault Dauphine
Re: Hvaforno''?
Politiet hadde leid banen på formiddagen.Daniel wrote: Må bare legge til her at jeg faktisk hadde FULL kontroll i den sladdden (som alltid...(det er faktisk noen som KAN kjøre bil...)) og kjørte pent utenom de bilene som kom møtende......var da heller ingen kontra...? .hva f gjorde politiet på rudskogen for noe forresten.?..og hva i h har de å bry seg med kjøringen min på privat eiendom...?
-Daniel
Veien fra porten og inn til parkeringen er eid av kommunen, og derfor ikke privat grunn. Dessuten så gjelder veitrafikkloven på hele Rudskogen, inkludert bane og depot. Dvs at det egentlig ikke er lov å holde over 80 km/h på banen. Det må søkes om unntak fra veitrafikkloven, slik det gjøres når det er løp og organisert trening, for lovlig kjøre over 80.
Og full kontroll..? Hvis det hadde kommet en bil i 60-70 over bakketoppen, hadde du hatt kontroll da..? (Ja, ja. Jeg vet det ikke er forsvarlig med så høy hastighet der, men bare for å illustrer. Kan skje.)
C a r t m a n
Medlemsnr: 544
Skal man "grisekjøre" skal man gjøre det på bane, IKKE på veien inn!stianboy wrote:litt enig med daniel her, man drar jo for å kjøre fra seg på rudskogen. politiet skal ikke bry seg om hva folk gjør der! jeg kjenner daniel godt å han er ikke noe spesielt grisekjører akkuratt
C a r t m a n
Ville du overhalt motoren i bilen din, for så kjøpe en ny motor rett etterpå?Jonaldo wrote:Det er en trist tur fra riksveien til baneanlegget på Rudskogen.
Nå har det riktignok kommet mer asfalt, men det er fortsatt et stykke igjen. Skjønner ikke hva de ansvarlige tenker med når de ikke har prioritert veien oppover. De forventer banebiler, utstillingsbiler o.l men jeg hadde IKKE kjørt den siste biten med en enormt påkostet bil......
Jo mer man herjer på grusveien, jo dårligere blir den!
Keep on, så kanskje de ser seg nødt til å asfaltere den siste biten
http://www.motorsport.no/ledere/article2042014.ece
(Bil = Rudskogen : Motor = Veien)
C a r t m a n
-
Hvis du er så j****g engasjert i dette Cartman bør du ta denne debatten et annet sted. Meningene er delte om det dere kaller vei opp til baneanlegget på Rudskogen. Lev med det!
Blir det et stort problem får dere heller sette opp vakter langs veien og sende hjem de stakkarene som har det litt gøy på vei oppover.
Jeg har herjet MYE med bil uten at asfalten har fått mer skade enn noen deilige svarte striper. Gjør noe med deres eget problem og ikke skyld på grisekjøring.......
Blir det et stort problem får dere heller sette opp vakter langs veien og sende hjem de stakkarene som har det litt gøy på vei oppover.
Jeg har herjet MYE med bil uten at asfalten har fått mer skade enn noen deilige svarte striper. Gjør noe med deres eget problem og ikke skyld på grisekjøring.......
Jeg som skrev dette. Glemte å logge innAnonymous wrote:Hvis du er så j****g engasjert i dette Cartman bør du ta denne debatten et annet sted. Meningene er delte om det dere kaller vei opp til baneanlegget på Rudskogen. Lev med det!

X 94 MX5 1,8
Gatebil sier at det ikke skal være tilskuere i "faresonen", som er foran skiltene. Derfor har Rudskogen bygd vollen på begynnelsen av langsiden høyere, og bredere, slik at det blir plass til flere der.RotaryPower wrote:Helt utrolig at det ikke gikk veldig galt den dagen. Så jo hva som skjedde da den BMW M5 stasjonsvogna gikk utenfor mens den spant. Da ble breisladden avsluttet og sjukebil på banen. Ville tro dette området blir sperret av nå til sommeren. Cartman som jobber der vet kanskje noe om dette?
Mener å huske at det også er diskutert om at de som kjører utenfor blir disket, men dette er jeg ikke sikker på.
C a r t m a n
Hei, følg med litt. Snakker om GRUSVEIEN, ikke asfalten. Du kan sladde så mye du vil PÅ asfalten PÅ bane, men ikke i depot, i sandfellene, gresset eller på veien inn til anlegget.Jonaldo wrote:Jeg som skrev dette. Glemte å logge innAnonymous wrote:Hvis du er så j****g engasjert i dette Cartman bør du ta denne debatten et annet sted. Meningene er delte om det dere kaller vei opp til baneanlegget på Rudskogen. Lev med det!
PS: Ingen tvinger deg til å komme. Liker ikke du at reglene er sånn, så kjør ett annet sted. Lev med det!
Og jeg er ikke j**** engsjert, jeg må fikse veien.
C a r t m a n
-
Fiks opp grusveien så kanskje enda flere gidder å komme da vettu'!cartman wrote: PS: Ingen tvinger deg til å komme. Liker ikke du at reglene er sånn, så kjør ett annet sted. Lev med det!
Og jeg er ikke j**** engsjert, jeg må fikse veien.
Syntes det er en skam at norges best besøkte anlegg har veier ikke engang folk i Indre Mongolia hadde slipt dyrene ut på.
Grusveien (og da prater jeg om GRUSVEIEN) blir bare værre for hver bil som passerer. Vi snakker om skamsenkede utstillingsbiler, banebiler og forsåvidt vanlige biler som skal over den kjærreveien dere kaller vei......
Er det kun asfalten du har "ansvaret" for?
-
- Moderator
- Medlemsnummer: 114
- MagnusAntony
- 7200 RPM
Bra foretak dette. De med 4-hjulstrekk får jo ikke være med lenger grunnet de har for høy fart. Om dette står i år å veit jeg ikke. Bra det blir bedre og flere plasser. Er enig at grisekjøring skal foregå på bane, ikke til/fra bane arrangement. Det skal gjelde helt til du er på banen. Har sett en del "rot" i forbindelse med kjøring til og fra treff..cartman wrote:Gatebil sier at det ikke skal være tilskuere i "faresonen", som er foran skiltene. Derfor har Rudskogen bygd vollen på begynnelsen av langsiden høyere, og bredere, slik at det blir plass til flere der.RotaryPower wrote:Helt utrolig at det ikke gikk veldig galt den dagen. Så jo hva som skjedde da den BMW M5 stasjonsvogna gikk utenfor mens den spant. Da ble breisladden avsluttet og sjukebil på banen. Ville tro dette området blir sperret av nå til sommeren. Cartman som jobber der vet kanskje noe om dette?
Mener å huske at det også er diskutert om at de som kjører utenfor blir disket, men dette er jeg ikke sikker på.
[tidl. RotaryPower]
-90 Mazda Miata
-61 Renault Dauphine
-90 Mazda Miata
-61 Renault Dauphine
- Miatapowers
- 7200 RPM
Det er rart at grusveien klarer seg rimelig bra, så lenge det er "rolige" treff der. Med en gang det blir ett "åpent for alle" treff så skal grusveien på død og liv herjes med. Og til informasjon, så kommer mer enn 90% av alle banebiler på henger, så de blir ikke så berørt av den veien.Anonymous wrote: Fiks opp grusveien så kanskje enda flere gidder å komme da vettu'!
Syntes det er en skam at norges best besøkte anlegg har veier ikke engang folk i Indre Mongolia hadde slipt dyrene ut på.
Grusveien (og da prater jeg om GRUSVEIEN) blir bare værre for hver bil som passerer. Vi snakker om skamsenkede utstillingsbiler, banebiler og forsåvidt vanlige biler som skal over den kjærreveien dere kaller vei......
Er det kun asfalten du har "ansvaret" for?
Nå kjører jeg den veien stort sett 7 dager i uken, men den er ofte "ødelagt" etter den type treff som var på 16. mai. Og selv min moderat senkede Miata klarer den veien med glans, så lenge den er noenlunde bra.
Jeg skal ikke påstå at det er verdens beste vei, tvert i mot, men det koster MYE å asfaltere strekningen. At veien uansett bilr dårligere med tiden er sef ikke til å komme fra, men i steden for å reparere den ukentlig kan vi slippe unna med hver 3. til 4. mnd. Banen er asfaltert/lappet på de mest nødvendige stedene, og dette kostet ~200.000,- Men siden veien blir lagt om i løpet av neste sesong, er det lite økonomi i å koste på veien 2-300.000,- nå.
Og ikke vet jeg hvilken del av Mongolia du var i, men veiene jeg har sett var endel dårligere enn de 350 m innenfor porten. Men det er endel veier i Mongolia, også...
Jeg har forsåvidt ikke ansvaret direkte for hverken grus eller asfalt. Eller gress og sand for den saks skyld, men alle som jobber der har ett rimelig tight skjema, men har jeg muligheten til å gjøre slikt utenfor kontortid. Både på asfalt og grusveien.
EDIT: Missforstå meg ikke, jeg skulle gjerne sett at det var 4-felts motorvei inn til anlegget, både fra E6 og E18, uten grusvei

Men som nevnt, så er anlegget under ombygging (De har begynt å hogge den nye traseen!), og dermed må også jeg smøre meg med tålmodighet litt til. Men man kan ikke få både i pose og sekk, dessverre...

C a r t m a n