Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Jeg har litt lyst på sånn turbotimer som gjør at motoren går 20 sek etter du har slått den av. Men i og med at jeg ikke har turbo så kan jeg ikke bruke det
Derfor lurte jeg på om det er noe som heter motortimer elns. som gjør samme nytten?
Ja, hensikten med en turbotimer er at du kan la motoren gå på tomgang en stund for å la turboen kjøle seg litt ned uten at du trenger å sitte og vente i bilen. Så hvilken nytte har en turbotimer uten turbo? Finn heller noe bedre å bruke pengene på
Kan lages, og kan kjøpes. Men jeg ville heller brukt tiden og pengene på noe som hadde en funskjon og nytte. F.eks. lag heller fjernstart/stopp via fjernkontroll. Det kan du lage hvis du har alarm med flere kanaler, og det kan faktisk være greit å sette seg inn i en bil med ferdig oppvarmet motor. Og det kan ha en viss "show-effekt" hvis det er det du er ute etter
Kjøper du en TurboTimer med litt funksjoner..
så kan du måle 0-100, kvartmil osv...
Det kan du hvertfall med gReddy sin Auto(turbo)Timer
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
RedRider wrote:Jeg kjøpte en Apexi auto timer, og på den står det faktisk "auto timer for turbo & n/a". Noe å tenke over.....
salgstriks kaller man det Akuratt som de chippene som er tilsalgs på E-Bay.. " Bilen går renere, mere hestekrefter og mindre forbruk" Og alt detta med å legge inn en motstand som gjør at ecu ser kaldere luft og gir mere bensin.
[tidl. RotaryPower]
-90 Mazda Miata
-61 Renault Dauphine
Moppas wrote:Stilig:) Da sitter jeg tidsrelè på tenningen jeg da=)
Kan tenke meg at de har det på elfa.
Takker for svar:)
Og til dere som ikke syntes det er kult, jeg syntes det er kult. Hvis dere ikke syntes det er kult så ikke ha det;)
Det er kult.
Det er bra for motoren selv om ikke du har turbo, for kjølevannet får sirkulere litt når motoren går med null belastning.
Det som ikke er bra, er at hvis du må kutte tenninga i en nødsituasjon (gassen henger seg opp eller du krasjer osv) så er tenningen på i 20 sekunder mer enn du hadde tenkt...
Det er bra for motoren selv om ikke du har turbo, for kjølevannet får sirkulere litt når motoren går med null belastning.
Henger meg litt opp i den her, for å skape litt diskusjon og kanskje rette på feil jeg har lært. Jeg skjønner ikke hva det skal hjelpe at kjølevannet får sirkulere litt etter å ha kjørt? Greit at det kanskje hjelper hvis du har vært på bana å kjørt ett par harde runder og vannet er varmere enn normalt.
Men på en vanlig motor hvor det prøves å holde en driftstemperatur på 88-95 grader Celsius (rett på meg hvis jeg tar feil her). Så vil temperaturen ligge på nettopp dette etter en vanlig kjøretur. Den har da oppnådd driftstemperatur og det vil ikke endre seg selvom du lar den stå 1 minutt til en time.
[tidl. RotaryPower]
-90 Mazda Miata
-61 Renault Dauphine