Forskjellige Turbokit til Mx5

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3347
Joined: 13 Apr 2004, 02:00
Medlemsnummer: 999
Location: Stavanger
Contact:
Status: Offline

Post by biXen »

HF-mx5T wrote:tipper de kitta mangler holdbarhet delen, da all erfaring med trim av mx5 i no større grad viser at man trenger programmerbar motorstyring for å få holdbarhet på høyere trykk. noe de neppe får til sammen med resten i prisen til 2700usd
Man er vel nesten nødt til å ha ny diff også på de fleste 1,6er? Og sikkert clutch osv. Er jo mye man bør ha samme hvilket kit man kjøper.
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
EspenAndre
Moderator
Moderator
Posts: 5120
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 114
Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
Contact:
Status: Offline

Post by EspenAndre »

Hvis man vil ha 0-100 på 7 sek.. hva går man for da?

(som er driftsikkert ved ca 150-160 hk.. som BBR-utgaven..)
Last edited by EspenAndre on 27 Aug 2006, 12:13, edited 1 time in total.
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

biXen wrote:
HF-mx5T wrote:tipper de kitta mangler holdbarhet delen, da all erfaring med trim av mx5 i no større grad viser at man trenger programmerbar motorstyring for å få holdbarhet på høyere trykk. noe de neppe får til sammen med resten i prisen til 2700usd
Man er vel nesten nødt til å ha ny diff også på de fleste 1,6er? Og sikkert clutch osv. Er jo mye man bør ha samme hvilket kit man kjøper.
Det behovet kommer ganske plutselig.. :lol:
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Post by arildh »

Det TSI kittet er det samme som har ligget på eBay og www.turbokits.com i lenger tid. Ut i fra hva man leser på miata.net er det ingen som har fått de greiene der til å fungere og det er enda dårligere enn Greddy kit'et sånn komponentmessig.

Power koster. Kjøper man billig drit så koster det enda mer til slutt.

Jeg ville enten kjøpt FM kit'et når det kommer eller det nye fra BellEngineering : http://www.bellengineering.net/Pages/pr ... stems.html
Mulig BRP fortsatt selger det T25 baserte turbo kit'et.
User avatar
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3347
Joined: 13 Apr 2004, 02:00
Medlemsnummer: 999
Location: Stavanger
Contact:
Status: Offline

Post by biXen »

Hehe såpass. Det er jo noen i tyskland som leverer til alle typer mx5, men det koster jo fletta. Det var vel en link på den danske siden.

FM sine er vel det safe alternativet.
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
HF-mx5T
Status: Offline

Post by HF-mx5T »

billig, rask, driftsikkert.. velg to :P
User avatar
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 6792
Joined: 30 Mar 2006, 02:00
Location: Odda
Status: Offline

Post by Miatapowers »

Man får jo en mazda gt-r motor til rett i overkant av 15000. med ecu vil tro det er lettere å modde til ett slikt da, en custom manifoiler osv, dette er da meget driftsikkert, eneste ulempen eg ser er fordeler som man sikkert må lage til ett hull i chassiet, prisen vil bli billigere enn feks fm sitt turbokit med link..
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
User avatar
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3347
Joined: 13 Apr 2004, 02:00
Medlemsnummer: 999
Location: Stavanger
Contact:
Status: Offline

Post by biXen »

Tror personlig supercharger er mer realistisk for min bil, men er vel ingen som tror at selv med lite mekkeerfaring at et kit er så tilpasset at du bare skrur det rett på?
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

biXen wrote:Tror personlig supercharger er mer realistisk for min bil, men er vel ingen som tror at selv med lite mekkeerfaring at et kit er så tilpasset at du bare skrur det rett på?
JR Supercharger kittet er så tilpassa.. Flytter og bytter om på et par deler.. Og det følger med alt du trenger.. (untatt verktøy)
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
User avatar
TraCkinG
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1119
Joined: 02 Apr 2006, 02:00
Medlemsnummer: 587
Location: Sandefjord
Contact:
Status: Offline

Post by TraCkinG »

Vidar wrote:
biXen wrote:Tror personlig supercharger er mer realistisk for min bil, men er vel ingen som tror at selv med lite mekkeerfaring at et kit er så tilpasset at du bare skrur det rett på?
JR Supercharger kittet er så tilpassa.. Flytter og bytter om på et par deler.. Og det følger med alt du trenger.. (untatt verktøy)
hvor mye koster dette da, og hva mer burde byttes på en NA 1.6 for at dette skal virke bra liksom, og ingenting blir ødelagt? tenker da på absolutt alt, dvs. diff, eksos, clutch osv osv..! og hvordan er det med godkjenning av JR supercharger?

spør igjen jeg:P kostnader og hva må byttes med supercharger for at ikke differ osv skal ryke, og hvordan er det med godkjeningen?
Last edited by TraCkinG on 28 Aug 2006, 14:25, edited 1 time in total.
Medlem nr: 587
'91 Miata Silverstone, 1,6
m/ diverse chrome styling
Miata Silverstone, 1:18
www.miata.no
User avatar
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3347
Joined: 13 Apr 2004, 02:00
Medlemsnummer: 999
Location: Stavanger
Contact:
Status: Offline

Post by biXen »

Vidar wrote:
biXen wrote:Tror personlig supercharger er mer realistisk for min bil, men er vel ingen som tror at selv med lite mekkeerfaring at et kit er så tilpasset at du bare skrur det rett på?
JR Supercharger kittet er så tilpassa.. Flytter og bytter om på et par deler.. Og det følger med alt du trenger.. (untatt verktøy)
Hmm såpass. Trenger noen ekstra deler til min type bil da, de vet vel HansT hva er :)

Er det like belastende med supercharger som turbo da, slik som han spør om angående 1,6 NA? Har du også ødelagt differ Vidar? :)
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

biXen wrote:
Vidar wrote:
biXen wrote:Tror personlig supercharger er mer realistisk for min bil, men er vel ingen som tror at selv med lite mekkeerfaring at et kit er så tilpasset at du bare skrur det rett på?
JR Supercharger kittet er så tilpassa.. Flytter og bytter om på et par deler.. Og det følger med alt du trenger.. (untatt verktøy)
Hmm såpass. Trenger noen ekstra deler til min type bil da, de vet vel HansT hva er :)
Er det like belastende med supercharger som turbo da, slik som han spør om angående 1,6 NA? Har du også ødelagt differ Vidar? :)
Diffen min røyk ved 0.9 bar, langt over standardtrykket.. Var bare å gi gass, så smalt det..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
User avatar
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3347
Joined: 13 Apr 2004, 02:00
Medlemsnummer: 999
Location: Stavanger
Contact:
Status: Offline

Post by biXen »

Hva skjer da, kan du ikke kjøre videre i det hele tatt? Lurer på om det var det vi gjorde med en Lancia Delta Integrale, skjedde noe, så var plutselig bakhjula skeive :D
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

biXen wrote:Hva skjer da, kan du ikke kjøre videre i det hele tatt? Lurer på om det var det vi gjorde med en Lancia Delta Integrale, skjedde noe, så var plutselig bakhjula skeive :D
Du kan kjøre vidre.. Men det smelller såpass at du ikke tør kjøre vidre. Så går den veldig nappete.
Jeg kjørte den 1 km hjem i sneglefart etter jeg fikk bekrefta hva det var.
Bakhjula ser het normale ut.. Det som skjer er at det forsvinner noen tenner inni diffen.
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
User avatar
WireD
0 RPM
0 RPM
Posts: 11
Joined: 25 Aug 2006, 02:00
Status: Offline

Post by WireD »

ok, da har jeg fått dataene på denne bilen:

2003 MX5 NB
1,6 liter på 83 kw.


nuh, jeg er lite/ingen peil på disse bilene, så hva er bolt-on kits til denne modellen, og hva er prisen på de? hva blir effekten?

La oss poste enkle svar med type(turbo/kompressor), merke(FM, JR) effekt og pris. samt seff. om det trengs noen ekstra deler.

come on guys, do your thing! :mrgreen:

Forresten, han som skal ha det, blir med på eikås å kjører den 1.oktober sa han :D
Post Reply