Man er vel nesten nødt til å ha ny diff også på de fleste 1,6er? Og sikkert clutch osv. Er jo mye man bør ha samme hvilket kit man kjøper.HF-mx5T wrote:tipper de kitta mangler holdbarhet delen, da all erfaring med trim av mx5 i no større grad viser at man trenger programmerbar motorstyring for å få holdbarhet på høyere trykk. noe de neppe får til sammen med resten i prisen til 2700usd
Forskjellige Turbokit til Mx5
Moderator: Styremedlemmer
- biXen
- 7200 RPM
- Posts: 3347
- Joined: 13 Apr 2004, 02:00
- Medlemsnummer: 999
- Location: Stavanger
- Contact:
- Status: Offline
-
- Moderator
- Posts: 5120
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 114
- Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
- Contact:
- Status: Offline
Hvis man vil ha 0-100 på 7 sek.. hva går man for da?
(som er driftsikkert ved ca 150-160 hk.. som BBR-utgaven..)
(som er driftsikkert ved ca 150-160 hk.. som BBR-utgaven..)
Last edited by EspenAndre on 27 Aug 2006, 12:13, edited 1 time in total.
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Det behovet kommer ganske plutselig..biXen wrote:Man er vel nesten nødt til å ha ny diff også på de fleste 1,6er? Og sikkert clutch osv. Er jo mye man bør ha samme hvilket kit man kjøper.HF-mx5T wrote:tipper de kitta mangler holdbarhet delen, da all erfaring med trim av mx5 i no større grad viser at man trenger programmerbar motorstyring for å få holdbarhet på høyere trykk. noe de neppe får til sammen med resten i prisen til 2700usd

Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Det TSI kittet er det samme som har ligget på eBay og www.turbokits.com i lenger tid. Ut i fra hva man leser på miata.net er det ingen som har fått de greiene der til å fungere og det er enda dårligere enn Greddy kit'et sånn komponentmessig.
Power koster. Kjøper man billig drit så koster det enda mer til slutt.
Jeg ville enten kjøpt FM kit'et når det kommer eller det nye fra BellEngineering : http://www.bellengineering.net/Pages/pr ... stems.html
Mulig BRP fortsatt selger det T25 baserte turbo kit'et.
Power koster. Kjøper man billig drit så koster det enda mer til slutt.
Jeg ville enten kjøpt FM kit'et når det kommer eller det nye fra BellEngineering : http://www.bellengineering.net/Pages/pr ... stems.html
Mulig BRP fortsatt selger det T25 baserte turbo kit'et.
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
Man får jo en mazda gt-r motor til rett i overkant av 15000. med ecu vil tro det er lettere å modde til ett slikt da, en custom manifoiler osv, dette er da meget driftsikkert, eneste ulempen eg ser er fordeler som man sikkert må lage til ett hull i chassiet, prisen vil bli billigere enn feks fm sitt turbokit med link..
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
JR Supercharger kittet er så tilpassa.. Flytter og bytter om på et par deler.. Og det følger med alt du trenger.. (untatt verktøy)biXen wrote:Tror personlig supercharger er mer realistisk for min bil, men er vel ingen som tror at selv med lite mekkeerfaring at et kit er så tilpasset at du bare skrur det rett på?
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
- TraCkinG
- 7200 RPM
- Posts: 1119
- Joined: 02 Apr 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 587
- Location: Sandefjord
- Contact:
- Status: Offline
hvor mye koster dette da, og hva mer burde byttes på en NA 1.6 for at dette skal virke bra liksom, og ingenting blir ødelagt? tenker da på absolutt alt, dvs. diff, eksos, clutch osv osv..! og hvordan er det med godkjenning av JR supercharger?Vidar wrote:JR Supercharger kittet er så tilpassa.. Flytter og bytter om på et par deler.. Og det følger med alt du trenger.. (untatt verktøy)biXen wrote:Tror personlig supercharger er mer realistisk for min bil, men er vel ingen som tror at selv med lite mekkeerfaring at et kit er så tilpasset at du bare skrur det rett på?
spør igjen jeg:P kostnader og hva må byttes med supercharger for at ikke differ osv skal ryke, og hvordan er det med godkjeningen?
Last edited by TraCkinG on 28 Aug 2006, 14:25, edited 1 time in total.
Medlem nr: 587
'91 Miata Silverstone, 1,6
m/ diverse chrome styling
Miata Silverstone, 1:18
www.miata.no
'91 Miata Silverstone, 1,6
m/ diverse chrome styling
Miata Silverstone, 1:18
www.miata.no
- biXen
- 7200 RPM
- Posts: 3347
- Joined: 13 Apr 2004, 02:00
- Medlemsnummer: 999
- Location: Stavanger
- Contact:
- Status: Offline
Hmm såpass. Trenger noen ekstra deler til min type bil da, de vet vel HansT hva erVidar wrote:JR Supercharger kittet er så tilpassa.. Flytter og bytter om på et par deler.. Og det følger med alt du trenger.. (untatt verktøy)biXen wrote:Tror personlig supercharger er mer realistisk for min bil, men er vel ingen som tror at selv med lite mekkeerfaring at et kit er så tilpasset at du bare skrur det rett på?

Er det like belastende med supercharger som turbo da, slik som han spør om angående 1,6 NA? Har du også ødelagt differ Vidar?

- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Diffen min røyk ved 0.9 bar, langt over standardtrykket.. Var bare å gi gass, så smalt det..biXen wrote:Hmm såpass. Trenger noen ekstra deler til min type bil da, de vet vel HansT hva erVidar wrote:JR Supercharger kittet er så tilpassa.. Flytter og bytter om på et par deler.. Og det følger med alt du trenger.. (untatt verktøy)biXen wrote:Tror personlig supercharger er mer realistisk for min bil, men er vel ingen som tror at selv med lite mekkeerfaring at et kit er så tilpasset at du bare skrur det rett på?
Er det like belastende med supercharger som turbo da, slik som han spør om angående 1,6 NA? Har du også ødelagt differ Vidar?
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Du kan kjøre vidre.. Men det smelller såpass at du ikke tør kjøre vidre. Så går den veldig nappete.biXen wrote:Hva skjer da, kan du ikke kjøre videre i det hele tatt? Lurer på om det var det vi gjorde med en Lancia Delta Integrale, skjedde noe, så var plutselig bakhjula skeive
Jeg kjørte den 1 km hjem i sneglefart etter jeg fikk bekrefta hva det var.
Bakhjula ser het normale ut.. Det som skjer er at det forsvinner noen tenner inni diffen.
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
ok, da har jeg fått dataene på denne bilen:
2003 MX5 NB
1,6 liter på 83 kw.
nuh, jeg er lite/ingen peil på disse bilene, så hva er bolt-on kits til denne modellen, og hva er prisen på de? hva blir effekten?
La oss poste enkle svar med type(turbo/kompressor), merke(FM, JR) effekt og pris. samt seff. om det trengs noen ekstra deler.
come on guys, do your thing!
Forresten, han som skal ha det, blir med på eikås å kjører den 1.oktober sa han
2003 MX5 NB
1,6 liter på 83 kw.
nuh, jeg er lite/ingen peil på disse bilene, så hva er bolt-on kits til denne modellen, og hva er prisen på de? hva blir effekten?
La oss poste enkle svar med type(turbo/kompressor), merke(FM, JR) effekt og pris. samt seff. om det trengs noen ekstra deler.
come on guys, do your thing!

Forresten, han som skal ha det, blir med på eikås å kjører den 1.oktober sa han
